K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2012, 22:04   #91
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nå, men så fik vi da lige forklaringen på, hvorfor ftp skæres over én kam med dagpenge. Det er fordi ftp-satsen følger dp-satsen... Sagt af Marianne Jelved på Folketinget talerstol her til aften, hvor Enhedslisten spurgte ind til, hvorfor ftp'ere skal være med til at financiere reformen...

@østerbro: her i området offentliggøre forsyningsselskabet først de nye priser på vand, el og varme inkl. de nye afgifter... d. 31.12 Frygter virkeligt dén prisstigning, for specielt varme er blevet dyr i løbet af de sidste år...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 22:59   #92
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Og hvem er det nu lige disse afgifter rammer hårdest

Jeg fatter stadig ikke , at Enhedslisten lagde stemmer til energiforliget.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 23:43   #93
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja jeg er også i chok over de vil være det bekendt...og især fordi de røde aldrig har været sådan

jeg ved olien stiger vanvittig og strøm stiger også...heldigvis har jeg også pillefyr og pejs..men bruger også lidt olie..strømmen er der jo ikke meget vi kan gøre ved...ved bare det stiger vildt..

det eneste jeg ikke har hørt så meget til er vand,men lidt stiger det jo sikkert også..
så tænk på mig vi blir ramt af alt..vi er boligejere.børnechecken forsvinder også og jeg kan blive ved..

forstår godt folk ikke pt vil handle bolig med den regering..

og fedtafgiften-sukkerafgifterne osv...rammer jo også ftp-ere..
det er uhyggeligt..de forlanger jo næsten til sidst vi skal bo i en jordhule,med sterinlys og ingenting spise m.fedt..

ville ønske i alle som mig handler ugentlig over på den anden side..det passer bedre til en ftp udbetaling..

ville ønske enhedslisten ville vælte dem - også selvom jeg ikke stemmer på dem-------men det sker jo desværre nok ikke

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 01:29   #94
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
ja jeg er også i chok over de vil være det bekendt...og især fordi de røde aldrig har været sådan

jeg ved olien stiger vanvittig og strøm stiger også...heldigvis har jeg også pillefyr og pejs..men bruger også lidt olie..strømmen er der jo ikke meget vi kan gøre ved...ved bare det stiger vildt..

det eneste jeg ikke har hørt så meget til er vand,men lidt stiger det jo sikkert også..
Citat:
Regulering af visse afgifter (2013-2020)
Regeringen foreslår, at en række afgifter reguleres svarende til 1,8 pct. årligt frem til 2020:
Vægtafgift og grøn ejerafgift, afgift af ledningsført vand, forskellige forbrugsafgifter (glødelamper mv., elektriske sikringer til stærkstrømsanlæg, kaffe, te og ekstrakter heraf samt cigaretpapir og røgfri tobak) samt sundhedsfremmende afgifter (vin, øl, alkoholsodavand, mættet
fedt, chokolade, konsumis og mineralvand mv.). Reguleringen foretages ved diskretionære
forhøjelser i 2013 (kun sundhedsfremmende afgifter), 2015 og 2018. Desuden foreslår regeringen, at udligningsafgiften reguleres med 1,8 pct. i 2014 og 2015 og herefter årligt med nettoprisindekset, samt at satserne i tonnageskatteordningen reguleres løbende svarende til
pris- og lønudviklingen (personskattelovens § 20).
Det umiddelbare merprovenu skønnes til ca. 250 mio. kr. i 2013, ca. 1.700 mio. kr. i 2015 og

http://www.skm.dk/public/dokumenter/...attereform.pdf
Undskyld Stribe det var ikke for at ødelægge dit gode humør
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 01:48   #95
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HALSE

det ved jeg godt- det er ikke personlig ment...tak for det du skrev..det har jeg ikke lige set før...

jeg forstår bare ikke at os der køber huse i yderområderne og ja selvfølgelig hele dk skal straffes.vi holder jo samfundet igang - her hvor jeg bor..
men det er som om de tænker - ja når man er husejer er man millionær og så ka vi godt plukkes lidt - mærkelig tankegang

vi sidder billig..vi giver snart ikke mere i kvartalet end nogen herinde gør pr.mdr...men regeringen glemmer,at når man er husejer er der også mange iúdgifter,renovation osv..-.nu skal jeg nok klare mig - men jeg tænker meget på de unge i hovedstaden f.eks der lige har købt bolig..den her reform ka blive en ren katastrofe for dem..
halse når jeg så at sige brokker mig f.eks over reformen er det ikke fordi jeg ikke overlever,men fordi jeg tænker på alle dem der kommer meget i knibe

og nu tør snart ingen købe alle de huse der står tomme..her hvor vi bor vrimler det med huse til salg - men ingen tør købe og nu tør de slet ikkew..for hvad finder de så på..
ikke nok med det har min mand også et firma på 24 år og de finder hele tiden på nye ting og nu har han fået nok og er ved at flytte det til sk hvor vi har et hus..håber det går iorden i juni..

det har så ikke noget med reformen at gøre og dog..det er ikke sjovt mere at være virksomhed i dk..nu flytter han firmaet - men det er jo kun en ud af mange..det kan ikke betale sig at være i dk...man blir straffet og folk blir træt af det..og det er ikke kun pga høje lønninger..men det hele

og nu hørte jeg iaften at de ikke bare vil gå - regeringen - ikke tale om..
men håber de blir nbød til det - senest til efteråret..
jeg bliver som ftp jo også ramt ..alt blir dyrere ,mem vi får ikke flere penge og ikke alle kan være så heldig at bo så tæt på grænsen som mig..

jeg synes og har altid synes vi har det godt i dk - trods alt..men nu har de da ØDELAGT alt ved at jage firmaer ud og os ftp-er vi skal bare gemme os i jordhuler..føj for en politik..håber de snart for en ordenlig en på kasketten

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 02:01   #96
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://ioa1.systime.dk/index.php?id=179
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 02:03   #97
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
håber de snart for en ordenlig en på kasketten
Det er jeg ret sikker på de får til valget

Alternativet er bare ikke meget bedre , men på den anden side heller ikke være.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 02:20   #98
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
HALSE

selvom jeg hører til på den anden side ,er jeg ikke bleg for at sige når nogen gør det godt..f.eks synes jeg nyrup gjorde meget godt...

problemmet er bare for mig,at de her har løjet hele vejen igennem..det er ikke fair..enhver ved at alt de siger i en valgkamp ikke bliver til noget..noget vil altid forsvinde..
men her er det gået sådan at de ikke har gennemført noget af det de lovede..2 lærer i klassen.topskat.billige busbilletter.ikke mere end en halv time ventid på skadestuen og de ville ABSOLUT IKKE RØRE BOLIGEJERE..jeg kunne blive ved og ved
så er det klart at folk er bitre og jeg siger ikke de andre er perfekte og vi har og har også haft en krise ikke at forglemme - men jeg ville nu alligevel foretrække de andre
jeg synes faktisk også den nuværende regering er lidt arrogante - ikke mindst når de skal svare på spørgsmål og det ser altså ikke godt ud..og når de skal svare på spørgsmål der er småppinlige for dem går de helt istå..det er flovt.
igår spurgte de thorning om hun ku huske de 2 ting hun absolut lovede i valgkampen..og ja det kom ikke prompte..
så vil thor moger ikke anerkende der er et problem m.grænsehandlen...hallo hvad er det for en verden de lever i.....jeg er ovre mindst engang i ugen og der vrimler m.danskere - mere end nogen sinde..og fleggård er ikke dum,han er begyndt at sælge smør og masser af madvarer og folk køber ikke kun for 2oo kr...men nej siger moger det er ikke et problem for dk..

og det med bolig ejere og fleksjob og førtidspensionen er da det værste af det hele..de fatter ikke en sk.. og lever på en helt anden klode..
og virksomhederne jager de ud af landet..en efter en..

så jo jeg synes det er skrækkeligt med den regering og jeg mener de har et stort problem og ikke mindst forklaringsproblem'

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 07:11   #99
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Bosiddende på en Ø uden bil og kørekort, kan jeg desværre ikke handle over grænsen. Jeg så ellers i en nyhedsudsendelse, at man fx kunne købe 3 rammer sodavand for 100 kr - her koster en ramme næsten det samme. Køber jeg den illegalt koster den mellem 45 og 60 kr, alt efter mærke.....

Lagde i mærke til ordet, illegalt?? I Danmark?? sodavand, smøger og slik??

Når jeg kigger ud af vinduet i soveværelset, så bliver der handlet illegalt midt på parkeringspladsen - kunderne STRØMMER til, høj som lav. Den ene dag sodavand, den næste slik og chips. Det er som at være vidne til en bid af historien under krigstiden. Vi ender vel også med at få rationeringsmærker....................
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2012, 08:34   #100
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
NINJA

det kommer an på hvad øl det er..vi plejer at købe ca´rslberg i dåser.og de koster 150 for 3 rammer og ca det samme for cola light...matadormix ka man få 3 kg for 1oo kr..1 liter mælk koster i aldi og lidl ca 4 kr og magarine en femmer ca...og jeg kunne blive ved...der er MANGE penge at spare..handler jeg f.eks for 1oo euro i aldi el.lidl - ja så har jeg meget med - iforhold til herhjemme...og nu er jeg desværre ryger - men er pga prisen herhjemme begyndt at rulle selv og der er også en del at spare på tobak
men de sidste par år har fleggård fået udvidet sit sortiment - han er ikke dum...smiler...
nu har han smør bukoost til ca.en tier,kød.pålæg osv...han får mere og mere og butikken er stoppet..jeg kører nu som regel lidt længere og handler i flensborg..til tyskerpriser-det har altid været sådan at folk her kørte over,men nu kan jeg hører i butikkerne at de kommer langtfra..

men thor moger ka ikke se problemmet..godt nok er han ung,men måske trænger han til briller
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension