K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2013, 12:55   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flexjob betingelse 50% uarbejdsdygtig.

Denne påstand, for et afslag til et flexjob, er brugt, at man kan ikke bevilges flexjob, hvis man er mindst 50% uarbejdsdygtig.

Den version har jeg ikke tidligere hæftet mig ved.

Kan det, be- eller afkræftes med dokumentation?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:32   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Denne påstand, for et afslag til et flexjob, er brugt, at man kan ikke bevilges flexjob, hvis man er mindst 50% uarbejdsdygtig.

Den version har jeg ikke tidligere hæftet mig ved.

Kan det, be- eller afkræftes med dokumentation?

Hilsen Peter
Den kan jeg heldigvis AFkræfte ;-)

Linket er fra januar i år, og givet til LAFS.

Se dette svar som der er givet HER
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 14:38   #3
Eng79
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Eng79 er ny på vejen
Hej Peter,

Jeg mener ikke der er noget lov tekst der fastslår en bestemt procent sats som værende grænsen.
Der imod er det oftest et individuelt skøn, der er afgørende.

Kan du fortælle lidt mere om din situation? Hvad har kommunen haft dig igennem af prøvning? Hvilke erklæringer ligger der fra læger?

Jeg er pt. Igang med at sætte mig ind i en masse lov tekst, på det socialeområde. Skal kigge efter den decideret lov tekst på området. Dog skal du være klar over at man vuderes efter forskellige paragraffer, derfor kan det til tider synes svært at gennemskue hvilke de individuelt har anvendt.

Jeg vender til bage med et mere lov baseret svar til dig senere på ugen.
Eng79 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for jeres hurtige svar.

Det drejer jeg ikke om min situation, men et læserbrev i mit område der undrede mig.
http://www.dragoer-nyt.dk/sites/ugensavis.html side 7 .....

med titlen "Mon der er håb for mig?" Prøv at læse begrundelsen for afslag til flexjob



Mik16`s henviste link besvare vel spørgsmålet til fulde?

https://docs.google.com/document/d/1...c167EOaSbs/pub

"Styrelsen kan vejledende oplyse, at det i lighed med tidligere er en betingelse for at blive tilkendt fleksjob, at arbejdsevnen er så varigt og væsentligt nedsat, at det ikke er muligt for den pågældende at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet. Efter de nye regler skal kommunen forelægge sager om visitation til fleksjob for rehabiliteringsteamet, inden de træffer afgørelse om fleksjob.

Det er fortsat Ankestyrelsens praksis i forhold til, hvornår arbejdsevnen anses for varigt og væsentligt nedsat, der finder anvendelse. Der er således ikke fastsat et bestemt antal timer for, hvornår man kan få bevilliget fleksjob."

Hvis der dukker mere dokumentation op, vil jeg være taknemlig.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:27   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg glæder mig også til at vise det til jobcenter, for det er deres begrundelse for afslag til fleksjob for mig
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 19:28   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her er de links til de to afgørelser fra Ankestyrelsen som er i den besvarelse...som Mik16 har lagt her..

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...spx?sw=N-11-06

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../N-008-07.aspx

Kilde: https://docs.google.com/document/d/1...biFmT_OVQI/pub
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 19:31   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser

"Det er fortsat Ankestyrelsens praksis i forhold til, hvornår arbejdsevnen anses for varigt og væsentligt nedsat, der finder anvendelse."
Og der har praksis været at det vipper omkring de 20-22 timer...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 19:37   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja men det er stadig ikke kun timetallet der afgøre om man er berettiget til et fleksjob...

Man kan godt have et højere timetal og stadig være berettiget til et fleksjob....som det fremgår af styrelsen svar...

Lægger lige et link til en artikel hvor man kan se at det intet har med timetal at gøre om man kan blive visiteret til et fleksjob

Citat:
Men hvor meget arbejder de så for pengene? Jo, ser du:
Knap to procent har en arbejdsuge på to til otte timer.
15,5 procent arbejder mellem ni og 15 timer om ugen.
Flertallet (61,4 procent) arbejder et sted mellem 15 og 20 timer om ugen.
16,2 procent arbejder 21-26 timer ugentligt.
Knap fem procent arbejder mellem 27 og 37 timer om ugen – altså op til den fulde arbejdsuge.
Én enkelt arbejder ifølge undersøgelsen mere end 38 timer om ugen.
Kilde: http://www.avisen.dk/myten-om-de-rig...ed_219118.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2013, 19:01   #9
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Jeg spurgte faktisk til det i dag mht. timeantal og fleks.

Jeg fik at vide at man kan komme i fleks fra 30 min til 37 timer om ugen.

Den med de 37 timer, fik jeg at vide at den bliver hovedsagligt brugt på dem der ikke kan fungere på en normal arbejdsplads, så som til dem der ikke kan læse og skrive eksempelvis ............
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2013, 09:32   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er herinde hver gang, at tingene bliver blandet sammen.

Nedsættelsen skal være MINDST 50%, her er tale om den effektive arbejdstid, dvs, at man max kan få løn svarende til 37timer divideret med 2=18.5.

Man kan således godt være på arbejdspladsen helt op til 37timer, men hvor arbejdsindsatsen er halveret.

Det er den effektive arbejdstid, der beregnes ud fra.

DVS bl.a. at hvis en person kan varetage en ordinært deltidsstilling, er man således udelukket fra fleksjob.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-05-2013 kl. 09:36.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fuldt uarbejdsdygtig - stationær Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 25-02-2012 14:22
arbejdsskadeerstatning/revalidering/uarbejdsdygtig virkelyst Alt det andet 1 27-05-2011 16:24
Kan antidepressiva være en betingelse for at modtage sygedagpenge? Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 15 20-04-2011 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension