K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2008, 20:14   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Mikkelline jeg er ikke hjemme lige pt (sidder på lånecomputer lige nu) men jeg kommer ind og svare dig i morgen om hvad du kan gøre, en ting skal du tænke på og det er at det måske er rigtig nok at du med din nedsatte evne er mere til revalidering end til fleks...

dette forandre dog ikke ved at du som alle andre skal have varslet stop af ydelse og have en klage vejledning med samt at du skal have en opdateret ressouceplan og en handleplan for din tidligere revalidering ...

hvad stod der i papirene at formålet med revalideringen du overgik til efter sygedagpengene var ??
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 20:47   #12
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Optræning med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2008, 13:12   #13
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Lige en tilføjelse til det jeg har skrevet ovenover, fandt lige nogle flere papir:::
Plan:
Du skal arbejde som medhlælpr i børnehaveklasserne.
Arbejdstiden er til at begynde med 15 timer om ugen. Timetallet optrappes løbende.
Der er skånehensyn i form af fritagelse for tunge løft og pres.

Jeg ved nu hvad jeg skal være ekstra opmærksom på en anden gang, at der bliver skrevet det rigtige: Jeg har fra en læge og arbejdsmediciner en erklæring på at jeg har mange flere skånehensyn end dem der står i papirne kommunen har skrevet. Og også at der bliver opfølgning, det halve år jeg var i arbejdsprøvning på skolen var der ikke opfølgning en eneste gang, de sagde bare at det var en fejl.

Jeg har printet begæring ud om aktindsigt, den aflevere jeg imorgen og får en kvittering på at jeg har afleveret.

Hvis jeg starter i en virksomhedspraktik kan jeg så få skrevet i mine papir, at hvis jeg ikke kan klare det, at det så bliver lavet som en arbejdsprøvning ?? Er det noget kommunen bestemmer om det kan blive sådan eller har jeg selv noget at skulle have sagt ??

Sidst redigeret af Mikkelline; 27-04-2008 kl. 13:20.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 11:20   #14
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg kan altså ikke forstå hvorfor du har fået revalideringsydelse
det får man normalt hvis der er fundet ud af hvad uddannelse man vil tage.
har der været lagt en plan for dig ?

har selv været på dette men kunne ikke holde til uddannnelsen og kom så på kontanthjælp.

hvad jeg kan forstå er der søgt om, om du er beretige til flexjob og det har du fået afslag på

det kan du anke

syndes bare det lyder mærkeligt de har givet dig afslag hvis du har kun været oppe på 15 timer om ugen i de 3 år
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:01   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Altså nu er jeg lidt på herrens mark, man siger at man ikke kan anke afslag på fleksbevillinger der så lige en der kan fortælle mig hvad den her side går ud på ?


http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...=search_result

og især den her afgørelse

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...s+%A7+70&valg=

jeg vil mene at man kan anke et afslag på fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:11   #16
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Hvis jeg starter i en virksomhedspraktik kan jeg så få skrevet i mine papir, at hvis jeg ikke kan klare det, at det så bliver lavet som en arbejdsprøvning ?? Er det noget kommunen bestemmer om det kan blive sådan eller har jeg selv noget at skulle have sagt ??
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:19   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mikkelline jeg må indrømme at jeg ikke lige er så velbevandret i revalideringsloven osv ..

Men jeg har prøvet at skrive et udkast til en mail du kan sende din sagsbehandler på den måde kan du få nogen svar (jeg leder videre efter § osv) men lige nu og her er det vigtigt at du reagere på det der foregår omkring dig så derfor denne mail .du kan selvfølgelig lade være med at sende den hvis du syntes den er for krigerisk (så kan du evt bruge den til noget inspiration til spørgsmål til din kommune ) eller du kan lave om i den som du vil ..

jeg har sendt den til din mail adresse også sådan at det er nemmere at lave om



Citat:
Kære (sagsbehandleres navn )

Du skriver til mig (skriv dato) følgende

Jeg har her i dag haft din sag med til drøftelse på fleksteam møde og konklusionen var her, at der ikke på nuværende tidspunkt er noget i din sag der peger i retningen af et fleks job.

Argumentationen er, at der fortsat burde være revalideringsmuligheder for dig -og at du- trods din ryg lidelse -burde kunne varetage et arbejde på fuldtid.



Jeg stiller mig uforstående over for dette, , har en arbejdsprøvning fra Reva center Bomi i Horsens, et forløb på jobcenteret Marselisborg, som gik ud på at jeg så skulle i praktik og arbejdsprøvning. Først var jeg i praktik i 3 mdr på en skole. derefter 6 mdr i arbejdsprøvning.(3 mdr. i børnehave kl - 3 mdr i 1klasse) og på intet tidspunkt har jeg formået at komme op på over 15 timer, derfor undre det mig at man kan komme frem til at jeg godt kan tage en uddannelse med henblik på fuldtid på det ordinære markedet.

Vil du være flink at oplyse mig hvori i ser mine muligheder og hvordan i mener at jeg vil kunne varetage et ordinær job ?


Så skriver du også til mig

Du hører fortsat under revalideringsbestemmelserne, dvs. du fortsat vil være berettiget til et revalideringstilbud. Hvad dette skal være indenfor anbefaler jeg dig at du tager et møde om med din kommende beskæftigelses rådgiver Dorthea K. Amdi - Dorthea tiltræder sin stilling på mandag d. 28.05.08, men vil først være at træffe efter d 01.05.08. -på telefon 76294764.
Jeg skal sørge for at sætte Dorthea ind i din sag inden jeg rejser, så hun er forberedte inden I mødes.

Indtil der vil kunne startes et nyt revalideringstilbud til dig er du midlertidig henvist til at søge kontanthjælp, idet jeg skal lukke din revalideringsydelses d 30.04.08.

Hvis du ønsker at søge kontanthjælp skal du gøre dette i ydelsesafdelingen på Holmboes Allé 1 –
eventuelt kan du ringe og høre nærmere hos din nuværende ydelsessagsbehandler Bodil Sørensen på telefon 76293641. Det vigtigste er, at du får søgt inden 01.05.08. Hvis du vælger at søge kontanthjælp skal jeg samtidig oplyse dig om, at der vil blive stillet krav om aktivering - et jobsøgnings rettet tilbud hos en af vore aktører.


Den må du altså lige være sød at forklare mig, skal jeg ikke ved stop af ydelser have mulighed for at klage over denne afgørelse og hvordan kan det være at der ikke er vedlagt ankevejledning i din skrivelse til mig ang stop af revalideringsydelse?

Dertil har jeg undret mig over hvordan man har kunne komme frem til at jeg ikke er berettiget til fleksjob set i lyset af at jeg har følgende problemer ..


Traumatisk læsion af brystdelen og rygsøjlen
Morbus scheuermann seq / degenerativ lidelse i rygsøjlen
Følger efter bækkenløsning.

Alle tre lidelser som giver mig en del smerter og som har været med til at jeg i mine arbejdsprøvninger ikke har, kunne komme op over 15 timer om ugen .

Dette ville også tydeligt fremgå af min ressourceprofil såfremt den var opdateret.
I min jobplan fremgår det at jeg starter med 15 timer og langsomt går opad dette har aldrig kunne lade sig gøre så derfor stiller jeg mig meget undrende over for afgørelsen om ikke at være berettiget til et fleksjob …

Ikke mindst set i lyset af at min arbejdsskade er godkendt som en arbejdsskade og arbejdesskadestyrelsen har indtil videre nedsat min erhvervsevne med 25%.

Jeg vil se frem til meget hurtigt at modtage en klagevejledning sådan at jeg kan klage over stop af revalideringsydelse og en klage vejledning sådan at jeg kan klage over afslag på fleskjob ..

Derudover vil jeg meget gerne modtage en begrundelse for hvorfor man mener at jeg ikke kan visiteres til fleks og hvilke job funktioner og uddannelse til det ordinære jobmarked der er relevante for mig og mine sygdomme at kunne varetage..

Samt hvordan dette skal kunne lade sig gøre med en arbejdsevne på 15 timer


Mvh
Mikkelline det er ikke noget du selv kan forlange men noget det tit munder ud med (efter hvad vi fik oplyst ) og som kommunen her selv kom frem kunne fungere sådan, men der er jo ikke noget til skade for at du foreslår det , men som jeg ser dit så har du allerede nu været i virksomheds praktik for at få tiden op uden at det lykkedes min veninde blev mere syg af det og grunden til at de har kunne forlænge hendes revalidering er det der står

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.


Og hun har fået flere sygdomme det er ikke sådan jeg læser det du skriver, der er ikke kommet flere sygdomme til men du er ikke ordentligt afklaret


Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikkelline Se meddelelser
Hvis jeg starter i en virksomhedspraktik kan jeg så få skrevet i mine papir, at hvis jeg ikke kan klare det, at det så bliver lavet som en arbejdsprøvning ?? Er det noget kommunen bestemmer om det kan blive sådan eller har jeg selv noget at skulle have sagt ??
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:21   #18
Mikkelline
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Mikkelline er ny på vejen
Super, tak for det..Er i gang.
Mikkelline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:30   #19
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hvor klager man? Afslag på fleksjob

Hejdien jojo man kan også klage over Afslag på fleksjob

Afslag på fleksjob skal begrundes skriftligt og kan ankes til Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen. Klagen sendes til kommunen. Klagefrist 4 uger.

http://www.scleroseforeningen.dk/For...modtagere.aspx
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2008, 12:43   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peacock takker du er en skat , vidste der var noget om det, men ser sgi § hvergang jeg lukker øjne he he

så Mikkelline du kan anke det afslag så det vil sige at du rolig kan tage det med i brevet om at du vil have klagevejledning på begge sager .. og her er lige hvad der står i det Peacock referere til

Hvor klager man?

Afslag på fleksjob skal begrundes skriftligt og kan ankes til Beskæftigelsesankenævnet i Statsforvaltningen. Klagen sendes til kommunen. Klagefrist 4 uger.


Du kan for den sags skyld godt anke sagen nu, men jeg ville stadig vente på en vejledning også fordi det vil vise at kommunen har rod i deres sager og du stadig ikke har din aktindsigt og ved nøjagtigt hvad der ligger i din sag ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
60 mio. spildt på private jobfirmaer ekseleven Politik og Samfund 0 03-01-2012 12:52
Millioner spildt i sygepengesager buster Politik og Samfund 0 23-11-2010 08:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension