K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 07:56   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Boligsikring og kontanthjælp er 2 ting. Man diskuterer ikke boligsikring på kontanthjælps kontor.

pt. så synes jeg faktisk at jeg svarer ganske relevant til emne i tråden.
Men kan jo tage alle aspekter som kan godt have betydning for den sag.

Der blev også spørgt om:

"...Nu går jeg til en psykolog, som min kæreste betaler for. Det er 100 gange bedre! Men vil kommunen blande sig i det? .."

Jeg synes, at du kan godt svare på dette.

Sidst redigeret af Karo; 30-11-2011 kl. 08:03.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:00   #12
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Boligsikring og kontanthjælp er 2 ting. Man diskuterer ikke boligsikring på kontanthjælps kontor.

pt. så synes jeg faktisk at jeg svarer ganske relevant til emne i tråden.
Men kan jo tage alle aspekter som kan godt have betydning for den sag.
Jeg er udmærket klar over, at det er 2 forskellige ting; men det kan jo være relevant for hvilke ekstra ydelser, der muligvis kan søges!
Du skriver, at du ikke tror, det er muligt, og jeg opfordrer dig så til at undersøge det, hvis du ikke tror os!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:02   #13
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Hej Jom

En god ide er at tage en bisidder med på kommunen, evt din kæreste, så er i 2 til at høre og forstå reglerne som kan være noget snørklet, han kan også svare på de ? som omhandler lejlighed osv.
De vil nok i første omgang prøve at sætte dig i aktivering, kan du ikke det så står du ikke til rådighed og skal evt arbejdsprøves for at se om din arbejdsevne er tilstede og hvormeget der evt er, det er en lang og besværlig vej at komme på kontanthjælp og desværre ikke altid lige nemt at forstå kommunen og deres måde at behandle folk, men brug folk herind, det er bedst du bliver i den her tråd da folk så nemmere kan overskue at hjælpe

Held og lykke
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010

Sidst redigeret af Helle Smith; 30-11-2011 kl. 08:07. Årsag: stavefejl
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:06   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er udmærket klar over, at det er 2 forskellige ting; men det kan jo være relevant for hvilke ekstra ydelser, der muligvis kan søges!
Du skriver, at du ikke tror, det er muligt, og jeg opfordrer dig så til at undersøge det, hvis du ikke tror os!
Læs igen det som jeg skrev:

"Mener du at folk kan bare blive skilt men bo stadigvæk sammen og at den ene af dem kan få kontanthjælp, på trods for at den anden har formue og tjener penge.

Erligt talt så tro jeg ikke på, at det er muligt. "

Så spørge jeg dig om nu:

er det muligt?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:07   #15
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Karo, jeg synes ærlig talt ikke, at det er relevant for denne tråd!
Men ja, hvor forkasteligt det end måtte være, så kender jeg personer, der er blevet rådet til at blive skilt for at kunne modtage hjælp.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:29   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Karo, jeg synes ærlig talt ikke, at det er relevant for denne tråd!
Men ja, hvor forkasteligt det end måtte være, så kender jeg personer, der er blevet rådet til at blive skilt for at kunne modtage hjælp.
Det er da utroligt. Hvad folk brokker sig så over i kontanthjælpssystemet. Hvor herre bevares...., så fik jeg udlagt hele dagen …..og hermed forleder jeg den tråd!
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:52   #17
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Som de andre siger kan du sagtens få alm kontanthjælp hvis du ikke er gift eller har formue -uanset hvad din kæreste måtte ha.

Havde du haft mange udgifter kunne du have søgt kommunen og hjælp til psyk hjælp men det lader ikke til at være et problem.

Hvis du ikke allerede er henvist til en psykriater vil jeg råde dig til at blive det da kommunen ikke tager psykolgers ord for gode varer. Psykriater er gratis men der kan være lang ventetid. Det skal du tale med din praktiserende læge om.

Boligsikring kan du ikke få da du ikke har udgifter til bolig.


I vil skulle tale om hvad der skal ske i fremtiden så det er en god ide at tage en med på en lytter som andre også foreslår.

Karo:
Hvis man er gift og skal sepereres og skilles kan man vist ikke bo sammen så det nummer kan man ikke lave. Men man kan vel lade sig skille og flytte fra hinanden og så få kontanthjælp.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 08:59   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Karo:
Hvis man er gift og skal sepereres og skilles kan man vist ikke bo sammen så det nummer kan man ikke lave. Men man kan vel lade sig skille og flytte fra hinanden og så få kontanthjælp.
Ja det ved jeg, men når de skilte personner flytte igen sammen på fælles adresse og er forsæt skilt, kan så den ene af dem få kontanthjælp på tråds for, at den anden har formue og tjener penge?

Hvis ja, så synes jeg, at det er vejen til udnyttelse af kontanthjælpen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 09:13   #19
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Karo

Den model du fremstiller, kan godt lade sig gøre. Det er fuldt lovligt.

HVIS man skal sidestilles med gift, når man er samboende, er der jo mange andre ting man vil ha ret til, fx ens samlevers fradrag mv. Sådan er det jo ikke.
-------------------------------------------------------
Jom

Her er reglerne for kontanthjælp:
https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...anthjaelp.aspx

Din kærestes indtægt og boligforhold har IKKE betydning for din kontanthjælp (KH).

Ved ikke, hvor gl du er, men det har betydning for beløbet på din kontanthjælp. Alder har også en betydning for, hvornår du skal aktiveres, søge uddannelse mv.

Endvidere skal der være en social årsag til at du søger KH. I dit tilfælde er det arbejdsløshed. Du skal derfor melde dig ledig på jobcentret ved 1. ledighedsdag for at komme i betragtning til KH. Du skal være aktivt jobsøgende og du vil temmelig sikkert blive sendt i aktivering hurtigst muligt.

Hvis du vil gå til psygolog, er det noget du selv bestemmer, uanset om du eller din kæreste betaler for det.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 10:11   #20
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Bare lad være med at blive gift!

Men ja, kommunen kan stille krav om behandling for du opretholder din ret til kh. Men når du er i terapi der ikke koster dem noget er du nok ret godt stillet. Men der vil være møder, samtaler, vuderinger. osv i bunkevis, du vil ikke få lov bare at gå hjemme fredet uanset om du bliver sygemeldt eller ej.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overførselsindkomster og udgifter Abraxus Politik og Samfund 54 20-08-2013 13:21
Udgifter under urbejdsprøvning Peter Grenaa Spørgsmål ang fleksjob 7 02-03-2013 12:59
Dækning af arbejdsrelaterede udgifter Bo Spørgsmål ang fleksjob 5 14-08-2012 18:22
Stigende udgifter til sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 23-04-2010 13:40
§100 sandsynliggøre udgifter Papafox Alt det andet 17 04-02-2010 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension