K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 11:35   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Question Hvor mange får egentligt merudgiftsydelse § 100? og på hvilket grundlag?

Hej. Jeg har før skrevet at jeg har skrevet til socialminister og justistminister ang denne § 100.

Jeg har fået svar fra justistminister, at han ikke vil gøre noget da det hidføre under socialministeren...

Socialministeren skrev at jeg ville høre noget inden 4 uger, der er lidt tid endnu.

Grunden er selvfølgelig min egen oplevelse af at søge denne § 100, som har været års ******* med møder og mails, og klage på klage over min kommune, som er Lyngby Taarbæk Kommune.

Jeg fejler flere forskellige ting, bl.a fibromylagi, hypermobilitet, astma, allergi, arbejdsskade hvor jeg har brusk skader i begge knæ, samt en smadret højre fod osv.

Jeg har sidst og langt om længe fået en afgørelse fra Det Sociale Nævn, hvori de giver min kommune ret i afslaget, da jeg fortsat kan klare at vaske mig selv, selv handle ind ( på Scooter som jeg er afhængig af), og selv lave mad i meget lette gryder til mig selv ( og selv indkøbt disse).

Det vil sige, at man fortsætter med at køre med de gamle regler, hvori der kun vurderes om man kan disse 3 ting, og uanset hvordan dette kan lade sig gøre.

Det Sociale Nævn har 2 gange hjemvist min sag til kommunen ( søgt dec 2008), og dette mener jeg at have læst et sted, at de for længe siden skulle have givet mig besked om, hvis de kunne se at det aldrig ville kunne ha ladet sig gøre , for mig at få denne ydelse.

Altså NØL i den store stil. Hvor om alting er, så har Det Sociale Nævn nu sendt min klage videre til Ankestyrelsen for at se om den kan blive behandlet principielt?

Samtidig har jeg fået konstateret KOL, og Det Sociale Nævn skriver så til min kommune, at man fra Nævnet side syntes at min kommune skal vurdere sagen igen med de nye oplysninger....

Jeg kan personligt ikke døje min sagsbehandler på dette område, og jeg føler at det er gengældt. Jeg har skrevet mail til hende, at jeg ønsker ny sagsbehandler som jeg har ret til.

Men det ville være super, hvis I gad at skrive hvor mange af jer som får denne ydelse, og på hvilket grundlag den er givet.

Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 12:00   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Jeg har før skrevet at jeg har skrevet til socialminister og justistminister ang denne § 100.

Jeg har fået svar fra justistminister, at han ikke vil gøre noget da det hidføre under socialministeren...

Socialministeren skrev at jeg ville høre noget inden 4 uger, der er lidt tid endnu.

Grunden er selvfølgelig min egen oplevelse af at søge denne § 100, som har været års ******* med møder og mails, og klage på klage over min kommune, som er Lyngby Taarbæk Kommune.

Jeg fejler flere forskellige ting, bl.a fibromylagi, hypermobilitet, astma, allergi, arbejdsskade hvor jeg har brusk skader i begge knæ, samt en smadret højre fod osv.

Jeg har sidst og langt om længe fået en afgørelse fra Det Sociale Nævn, hvori de giver min kommune ret i afslaget, da jeg fortsat kan klare at vaske mig selv, selv handle ind ( på Scooter som jeg er afhængig af), og selv lave mad i meget lette gryder til mig selv ( og selv indkøbt disse).

Det vil sige, at man fortsætter med at køre med de gamle regler, hvori der kun vurderes om man kan disse 3 ting, og uanset hvordan dette kan lade sig gøre.

Det Sociale Nævn har 2 gange hjemvist min sag til kommunen ( søgt dec 2008), og dette mener jeg at have læst et sted, at de for længe siden skulle have givet mig besked om, hvis de kunne se at det aldrig ville kunne ha ladet sig gøre , for mig at få denne ydelse.

Altså NØL i den store stil. Hvor om alting er, så har Det Sociale Nævn nu sendt min klage videre til Ankestyrelsen for at se om den kan blive behandlet principielt?

Samtidig har jeg fået konstateret KOL, og Det Sociale Nævn skriver så til min kommune, at man fra Nævnet side syntes at min kommune skal vurdere sagen igen med de nye oplysninger....

Jeg kan personligt ikke døje min sagsbehandler på dette område, og jeg føler at det er gengældt. Jeg har skrevet mail til hende, at jeg ønsker ny sagsbehandler som jeg har ret til.

Men det ville være super, hvis I gad at skrive hvor mange af jer som får denne ydelse, og på hvilket grundlag den er givet.

Kh Indiansummer
Der er principafgørelser som siger at man nu skal kigge på det samlede helbredsbillede, og ikke om hver enkelt diagnose lever op til "kravene"...

Den skal de da bare følge...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange?? BFF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-09-2011 10:07
ved I hvor mange vi er ! østerbro Politik og Samfund 11 10-04-2011 09:28
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Hvor mange får egentligt merudgiftsydelse § 100? Indiansummer Alt det andet 2 22-08-2010 23:56
Hvor mange timer, hvor stort tilskud?? veiergang Spørgsmål ang fleksjob 2 01-07-2008 17:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension