K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2012, 12:29   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Skal jeg melde mig ind i fagforening nu

Jeg sidder jo og er ved at være tæt på en flex afgørelse, og har også en arbejdsgiver i sigte, jeg sidder så og læser et sted at fagforeningen kan/ skal være med i lønforhandling om min evt løn.

Jeg er pt ikke medlem af fagforeningen, men har planer om at gøre det når/ hvis jeg kommer i flexjob.

Spørgsmålet er bare vil det være en fordel, at gøre det nu inden jeg evt bliver ansat i flexjob, eller skal jeg vente til jeg evt er ansat ?

Hvor brugt er det at fagforeningen deltager i lønforhandling ved opstart af flexjob ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 14:28   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I de fleste fagfoeninger skal man havde været medlem et stykke før men kan få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 14:30   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er ikke et krav, du er medlem af en fagforening, men det kan være en god ide.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 16:02   #4
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, da jeg skulle ansættes i fleksjob, var der en person med fra den relevante fagforening, og jeg var ikke medlem, og denne person sørgede for at lønnen blev rigtig og bagefter blev jeg meldt ind.

Jeg blev spurgt om jeg var interesseret i at denne person var med til samtalen, så det var faktisk jobcentret der for mit vedkommende sørgede for en fagforenings person.

Men jeg vil da tror da helt sikker at hvis man selv kontakter den relevante fagforening og fortæller hvad det drejer sig om, så vil de deltage.

Og så er du sikker på ordentlig løn fra starten, og man har altså krav på de er tilstede....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 16:27   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Hej, da jeg skulle ansættes i fleksjob, var der en person med fra den relevante fagforening, og jeg var ikke medlem, og denne person sørgede for at lønnen blev rigtig og bagefter blev jeg meldt ind.

Jeg blev spurgt om jeg var interesseret i at denne person var med til samtalen, så det var faktisk jobcentret der for mit vedkommende sørgede for en fagforenings person.

Men jeg vil da tror da helt sikker at hvis man selv kontakter den relevante fagforening og fortæller hvad det drejer sig om, så vil de deltage.

Og så er du sikker på ordentlig løn fra starten, og man har altså krav på de er tilstede....
Tak var ikke klar over at fagforeningen ville deltage uden medlemsskab. skal jobcentret tilbyde at fagforeningen deltager
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 18:52   #6
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Tak var ikke klar over at fagforeningen ville deltage uden medlemsskab. skal jobcentret tilbyde at fagforeningen deltager
Jeg ved ikke om de skal tilbyde det, men det var arrangeret fra deres side af da jeg skrev kontrakt.

Men hvis du ved hvilken fagforening der dækker det job du kan få, så ville jeg da bare ringe til dem og høre dem ad om de ville deltage, også for at du får den rigtige løn fra starten af.

De var hende fra fagforeningen der sørgede for at jeg startede hvor jeg skulle. efter mine kvalifikationer fra tidligere job....

Se evt side 16 i dette link mht. løn http://www.dch.dk/publ/fleksjob/fleksjob19.pdf
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:00   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Tak var ikke klar over at fagforeningen ville deltage uden medlemsskab. skal jobcentret tilbyde at fagforeningen deltager
hey supersus !!

jeg er jo også i flex ved du nok. jeg er nu medlem af bupl. da min arbejdsplads ønsker dette,hvilket lige nu nok også er smart nok. du har sendt mig et par gode ord har jeg læst. men ang. fagforening,bibeholdte jeg mit medlemsskab i ( det fagligehus.) da man jo ikke behøver være med i A.kasse når man er berettiget til ledighedsydelse.. jeg har bibeholdt det fagligehus pga. at det kun koster 69.kr om md. og de sørgede for at jeg fik 6.md,s løn som erstatning pga. at min tidligere arbejdsplads satte mig til at lave yderligere extra og barske opgaver der ikke var mine uden at rådføre hverken mig el. kommunen. selv kommunen nakkede dem. den arbejdsplads må den dag idag ikke" få nogle flexjobbere eller ligende ansat på grund af de ting de bød mig. og i det fagligehus står der gratis advokat til rådighed for dig efter 2.md hvis der bliver problemer. som sagt" jeg taler af erfaring. og for mig er de 69.kr pr. md. givet godt ud.

mvh. annech.

Sidst redigeret af annech; 05-02-2012 kl. 19:09.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:09   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Spørgsmålet er vel også kan man egentlig kan melde sig ind i en fagforening så længe man ikke er i job, er jo pt i arbejdsprøvning.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:13   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Spørgsmålet er vel også kan man egentlig kan melde sig ind i en fagforening så længe man ikke er i job, er jo pt i arbejdsprøvning.
det kan du godt. og så er du også på forkant med mange ting. de sagde dengang jeg meldte mig ind,at jeg lige skulle sende dem en kopi af min ansættelses papirer så de kunne se om arbejdspladsen overholdte løn m.m i jobbet.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2012, 19:17   #10
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
det kan du godt. og så er du også på forkant med mange ting. de sagde dengang jeg meldte mig ind,at jeg lige skulle sende dem en kopi af min ansættelses papirer så de kunne se om arbejdspladsen overholdte løn m.m i jobbet.
P.S kan se din lokation er Aalborg. der er jeg også fra.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg melde mig ud af fagforening?. vulkankit Dit og Dat 14 13-06-2013 14:32
Flytning til anden kommune, skal man melde det udover borger.dk som ftp? bakken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-06-2013 13:12
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
melde sin fagforening af pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-12-2008 21:05
Hvad skal jeg melde mig ind i? Adi Spørgsmål ang fleksjob 4 10-05-2006 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension