K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2010, 21:58   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Handleplan?

Prøvede i gamel tråd vedr. spørgsmål omkring Handleplan §141, under lov om social service.
Prøver derfor i ny tråd.


Har brug for HJÆLP her:

3. Handleplan efter §141, som blev hjemvidst af Statsforvaltningen. Kommunen havde nægtet at lave denne.

Nu har man istedet digtet oplysninger om hvad jeg kan, men selvsagt uden dokumentation.
Den er IKKE lavet i samarbejde, men har istedet haft den i partshørring, hvor jeg har henvidst til div. erklæringer, hvor de rigtige oplysninger er.

Eks. går med hunden hver dag(den kommer kun i haven),
Kan gå mellem 50-200meter, trods at der står i sidste funktionsbeskrivelse, at gangdistancen ligger under 100meter, dette bakkes op af speciallægen, i hans erklæring, efterfølgende.(+ alt det andet).
Tåler offentlig transport, Passer heller ikke.
Laver selv mad daglig, og tager bad. Ingen af delene passer.
OSV.

Har selvsagt dokumentation, på det modsatte.
Har bedt om aktindsigt, for at se om de kan dokumentere deres oplysninger(vidste godt at de ikke kunne).
Har derfor ikke fået nogen dokumentation på dette.
(dog er sammenfatningen nu lavet i NY UDGAVE), trods at den ligger i Ankestyrelsen, i oprindelig form.

Nu har jeg så fået den tilrettede, men hvor mine bemærkninger bare er indføjet, dvs at de forkerte oplysninger står der fortsat.

Hvilken lov henviser jeg til, hvad gør jeg?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 22:10   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm..bum bum....da må jeg desværre nok melde pas!

-men umiddelbart vil jeg da mene at når oplysningerne ikke stemmer oplysningerne imellem ja, så kan man vel kalde det dokumentfalsk eller hva?

Kommunen har vel pligt til at indføje/tilføje i diverse papirer de faktiske oplysninger hvilket jo selvfølgelig der skal være faglig dokumentation for og er der ikke noget med at dette SKAL afspejle din reelle situation og ikke diverse "påfund"!

hm, kan da ikke lige sige dig hvilken lov/§ det hører ind under men måske dette var et ledespor?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2010, 22:38   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...altså, Popiae, du er nok en langt mere dreven bruger af nettet end jeg, der næsten lige er gået på...

Men hvis du googler Lov om social service, § 141, så ligger der en masse om handleplaner, hvor det fremgår, at det SKAL udarbejdes sammen med borger.

Og i teksterne henvises der til andre love og paragraffer fx:

Lov om retsikkerhed og administartion på det sociale område, §§ 4 - 6.

Lov om social service §§ 81, 82, 83, 89, 136 og så "din 141".

Tilhører du Rudersdal Kommune, så har de deres egen pjece liggende allerøverst, når du googler Lov om social service § 141.

Det var vist kun ringe hjælp...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 07:19   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, jeg har læst om §141, og at det skal laves i samarbejde med borger.

Men det har kommunen så valgt IKKE at gøre, formodelig fordi de ville sikre sig deres egen beskrivelse af mit funktionsnievau.

Derfor har jeg brug for en lov(evt straffeloven)hvor der står noget om urigtige oplysninger. Måske data tilsynet.

Men der må da være et står i socialloven, hvor der står noget om oplysningers rigtighed, og krav om dokumentation på dette.

PS det passer dem heller ikke at de skulle beskrive mit funktionsniveau. I de andre sager er de sluppet med afgørelser om at mit funktionsniveau ikke er tilstrækkelig nedsat, til dit eller dat.
Dette gælder også for merydelsen.

Denne udformning stiller krav om den nærmere beskrivelse.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 28-09-2010 kl. 07:23.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 09:27   #5
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Handleplan jf. § 141 er jo et tilbud og du kan sige nej til at få udarbejdet en.
I handleplanen skal der jo også stå hvilke målsætninger du har og hvordan du når frem til dem.

Umiddelbart ville jeg hellere klage over den afgørelse de har truffet, da det er hér funktionsbeskrivelserne er anvendt, hvorimod handleplanen jo blot er et redskab til at nå frem til dine målsætninger.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 08:14   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, det er yderest vigtig at de rigtige oplysninger står der, fordi det er væsentlige faktuelle fejl, og har betydning for sag der ligger i Ankestyrelsen.

Hvis disse oplysninger nu kommer til at ligge, vil det jo betyde at de næste gang HAR dokumentation, på at mit funktionsniveau ikke er nedsat i et omfang der berettiger, til hjælp.

Den endelige hjælp, forvendter jeg stadig skal gives under merudgiften, hvorfor det ikke er så relevant, ud fra handleplanen.

Man kan efter min mening feks heller ikke give/yde hjælp til daglig bad, når de mener at jer selv klare dette hver dag, vel?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 17:13   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...tror du skal ha' fat i Persondataloven, Popia!

Lov om behandling af personoplysninger:

Især Afsnit II, Behandlingsregler, Kap. 4, Behandlinger af oplysninger, § 5, stk. 4 (fremgår tydeligt her at man "har ret til at få ændret urigtige oplysninger").
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 22:56   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tak skal du have.

Er noteret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Handleplan? phhmw Et godt link! 0 14-12-2010 09:57
Hvad er social handleplan? annagw Alt det andet 1 18-09-2010 12:49
Hvad er en handleplan? buster Alt det andet 26 10-12-2009 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension