K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2014, 22:04   #11
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Hvordan pensionsselskaberne ser arbejdsevnen

Hej

Er der nogen af jer der så ved hvordan pensionsselskaberne ser arbejdsevnen?
Altså jeg er i gang med arbejdsprøvning - og ender nok på et sted omkring 6-8 timer ugentligt...

Mit pensionsselskab udbetaler pt midlertidig tab af erhvervsevne - men på et tidspunkt vil de vel lave en endelig afgørelse.

Vil de så tage hensyn til den kommunale arbejdsprøvning eller?
Nogen der har erfaringer hermed?

Mvh Mortil3børn (der beklager hvis det ikke er kutyme at stille spørgsmål i andres tråde...)

Sidst redigeret af Mortil3børn; 22-01-2014 kl. 22:06. Årsag: Stavefejl
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 22:45   #12
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mortil3børn Se meddelelser
Hej

Er der nogen af jer der så ved hvordan pensionsselskaberne ser arbejdsevnen?
Altså jeg er i gang med arbejdsprøvning - og ender nok på et sted omkring 6-8 timer ugentligt...

Mit pensionsselskab udbetaler pt midlertidig tab af erhvervsevne - men på et tidspunkt vil de vel lave en endelig afgørelse.

Vil de så tage hensyn til den kommunale arbejdsprøvning eller?
Nogen der har erfaringer hermed?

Mvh Mortil3børn (der beklager hvis det ikke er kutyme at stille spørgsmål i andres tråde...)
Jeg går ud fra, at der er truffet en midlertidig afgørelse i Arbejdsskadestyrelsen med en procentsats i erhvervsevnetabet? Når du er endelig afklaret i forhold til arbejdsevne og andet, så vil ASK træffe en endelig afgørelse om hvad du har ret til fremadrettet.

Det er lidt svært at svare, når du ikke giver flere oplysninger.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 13:56   #13
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Hej Tolik

Tak for dit svar - og tak fordi du har flyttet mit spørgsmål, eller?? Er helt ny i det her )

Det var faktisk med fuld overlæg at jeg ikke skrev mere, for min "sag" er jo beskrevet oprindelig i min første tråd.

Men altså, nej - der er ikke tale om en arbejdsskade, og derved er ASK heller ikke indenover.

Kort fortalt - resten er i oprindelig tråd - er opereret flere gange i ryggen, senest med stivgørende operation, desværre uden ønsket effekt. Jeg døjer med smerter i hele kroppen 24/7 - er opsagt på job, og er pt. på sygedagpenge. Disse er netop blevet forlænget, da jeg er under arbejdsprøvning.

Arbejdsprøvningen afsluttes her slut februar - forventet timeantal ugentligt omkring 6-8.

Sideløbende med mine sygedagpenge får jeg en månedlig udbetaling "tab af erhvervsevne dækning" fra mit pensionsselskab. Deres betingelse for udbetaling er at jeg har under 50 % erhvervsevne tilbage.

Mit spørgsmål går jo så på, om nogen har erfaring med hvordan pensionsselskaberne sætter deres erhvervsevnetab? Altså om de følger den eller de arbejdsprøvninger som kommunen har sat i gang med henblik på visitation til fleksjob?

Mange hilsner, Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 14:16   #14
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mortil3børn Se meddelelser
Hej Tolik

Tak for dit svar - og tak fordi du har flyttet mit spørgsmål, eller?? Er helt ny i det her )

Det var faktisk med fuld overlæg at jeg ikke skrev mere, for min "sag" er jo beskrevet oprindelig i min første tråd.

Men altså, nej - der er ikke tale om en arbejdsskade, og derved er ASK heller ikke indenover.

Kort fortalt - resten er i oprindelig tråd - er opereret flere gange i ryggen, senest med stivgørende operation, desværre uden ønsket effekt. Jeg døjer med smerter i hele kroppen 24/7 - er opsagt på job, og er pt. på sygedagpenge. Disse er netop blevet forlænget, da jeg er under arbejdsprøvning.

Arbejdsprøvningen afsluttes her slut februar - forventet timeantal ugentligt omkring 6-8.

Sideløbende med mine sygedagpenge får jeg en månedlig udbetaling "tab af erhvervsevne dækning" fra mit pensionsselskab. Deres betingelse for udbetaling er at jeg har under 50 % erhvervsevne tilbage.

Mit spørgsmål går jo så på, om nogen har erfaring med hvordan pensionsselskaberne sætter deres erhvervsevnetab? Altså om de følger den eller de arbejdsprøvninger som kommunen har sat i gang med henblik på visitation til fleksjob?

Mange hilsner, Mortil3børn

Det er et rigtigt godt spørgsmål.

Jeg undrer mig over hvem der i første omgang har givet dig en mengrad på mere end 50% i første omgang, side du får udbetalinger?
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 14:31   #15
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Hej igen

Jeg blev først blev deltidssygemeldt fra mit arbejde - arbejdede 9 timer ugentligt under denne sygemelding - og efterfølgende desværre blev afskediget pga sygdom - og derfor blev 100 % sygemeldt, og udfra dette så udbetaler pensionsselskabet denne "tab af erhvervsevne" midlertidigt.

De siger - sådan lidt uofficielt i telefonen, men syntes jeg har hørt det andetsteds fra også - at det første år skal erhvervsevnen være under 50 % af nuværende erhverv - og efterfølgende under 50 % af alle erhverv.

Der er snart gået et år med udbetalingerne fra pensionsselskabet - først til arbejdsgiver, da de stadig havde mig ansat, men efter jeg blev opsagt fik jeg udbetalingerne.

Og tænker så, om pensionsselskabet ligger sig op af kommunens arbejdsprøvning - hvor jeg jo nok kommer under 50 % erhvervsevne - eller om de forestiller sig at jeg godt kan komme over de 50 % i alle erhverv, altså hvis jeg blev liggende telefonsælger, eller madrasafprøver - som nævnt i den tråd jeg oprindelig skrev på...??

Mvh Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 17:43   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige ang det med gamle tråde og oprette nye tråde..

Det er selvfølgelig helt op til en selv om man bare vil oprette nye tråde eller om man vil holde sig i sin oprindelige tråd...

Problemet ved at oprette nye tråde er at der er mange informationer som dem der skal svare en som de ikke får...eller også skal du skrive den samme smøre igen og igen...

Dette vil gøre at man ikke får så mange svar da næsten alle dem som er herinde også selv er syge og måske ikke har overskuddet til at lede efter ens gamle tråde..

Man kan selvfølgelig også lige lægge linket til den tråd man tidligere har lavet....i dit tilfælde Mortil3børn er det denne http://www.k10.dk/showthread.php?t=28394

Men du skal ikke regne med at folk selv finde og kan eller har lyst til at læse flere forskellige tråde...

Det bedste er at forsøge at holde sig i en tråd hvor alle de informationer man giver så kan læses af dem som skal svare...

Hvis man ikke kan finde sin tråd er der et link oppe på den grønne bjælke der hedder Mine Tråde...

Men igen så er det op til en selv hvordan man vil gøre det....jeg ville bare fortælle at det bedste man kan gøre er at blive i sin oprindelige tråd hvor informationer er så man er fri for at skrive det hele flere gange...

Nu er det mig der har lavet denne tråd da du havde stillet dit spørgsmål i en andens tråd....og hvis du vil have det så kan jeg godt lægge dine tråde sammen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 20:38   #17
Mortil3børn
Helt ny på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
Mortil3børn er ny på vejen
Tak Web-Master

Det må du meget gerne - altså ligge denne tråd ind under min oprindelige...;-)

Har du i øvrigt nogle erfaringer med pensionsselskaber og deres vurdering af nedsat erhvervsevne...? Altså jf mit spørgsmål...

Mvh Mortil3børn
Mortil3børn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 21:07   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De er lagt sammen nu..

Nej jeg kan desværre ikke hjælpe med dit spørgsmål om pensionsselskaber...da jeg ikke ved nok om dette emne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension