K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2016, 16:20   #1
Valde68
Ved at vænne sig til K10
 
Valde68s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2010
Lokation: Odense SØ.
Indlæg: 12
Styrke: 15
Valde68 er ny på vejen
Post Udbetaling af bonus, uden om fleksløntilskuddet ???



Jeg er ansat i et job, hvor man normalt er provisionslønnet, men da jeg er i flexjob. Har jeg således en fast ugeløn, hvor jeg arbejder ca 15 timer.

Men i forbindelse med mit arbejde og aflønning, har jeg et fast beløb jeg helst skal køre ind om dagen.. Men da jeg som regel kører mere ind, får jeg engang imellem (ca hver 3-4 måned et gavekort/købmandskurv, for dette beløb "bonus" ). Min arbejdsgiveren ønsker fremover, at det skal samles sammen engang om året. Og jeg så vil få dette beløb min "bonus" udbetalt...

Kan dette beløb som min "bonus" lyder på, laves/skrives på en anden måde, så denne ekstra betaling IKKE vil figurere på min lønseddel, som værende et beløb der er med til at reducere dit fleksløntilskud ?????

Jeg taler ikke om at det skal være sort. Men kan man kalder det for noget andet, end en bonus, ekstra løntilskud, Overskud fra firmaet osv..
__________________


Jeg er en 48 årige mand, som arbejder som chauffør i et flexjob. Har haft flexjob i ca 4½ år, og mit nuværende flexjob som jeg har haft i ca 3½ år, er på den nye ordning...
Valde68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2016, 16:54   #2
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hvis beløbet fremgår af din lønseddel, hvilket det også skal, er det en del af din aflønning og medfører dermed fradrag i den ydelse du får fra kommunen.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2016, 17:18   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
En bonus skal deles ud over de måneder, den er optjent. Så din bonus skal deles ud over 12 måneder når der beregnes fleksløntilskud.

Da den udgør en del af din løn er det vel rimeligt, at du modregnes for den i fleksløntilskuddet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2016, 18:09   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Enhver udbetaling af løn, er skattepligtig, uanset om det udbetales i kroner eller lakridspiber.
Det betyder også at lønnen indgår i beregningen af fleks-tilskudet.

Man kan selvfølgelig altid lave en aftale med arbejdsgiver om at gå udenom skatten, det hedder så "sort arbejde" og er ikke tilladt, men svært at forhindre.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:01   #5
Valde68
Ved at vænne sig til K10
 
Valde68s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2010
Lokation: Odense SØ.
Indlæg: 12
Styrke: 15
Valde68 er ny på vejen
Takker for svaret endnu engang...

Det var som jeg selv havde regnet med...
__________________


Jeg er en 48 årige mand, som arbejder som chauffør i et flexjob. Har haft flexjob i ca 4½ år, og mit nuværende flexjob som jeg har haft i ca 3½ år, er på den nye ordning...
Valde68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:58   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er beskrevet i Bekendtgørelse om beregning af og fradrag i fleksløntilskud § 3 stk 4 - hvis ikke du allerede har fundet det
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension