K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2008, 10:27   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
svar fra kommune vedr.klage

Hej igen igen


Jeg har skrevet en klage til kommune, vedr. lægekonsulent´s udtagelse i min sag, jeg har ikke hørt noget på skrift, men går så ind på arbejdsskadestyrelsen hvor jeg kan se min sag, og hvad ligger der så der ja et svar på min klage som jeg ikke personligt har modtaget, hvor jeg klager over at lægekonsulenten,s konklussion som er meget personligt og ikke en oversættelse af lægepapir som reglerne siger, når men så står der i det brev fra social og sundhedchefen : du refere til 2 reglsæt det ene er : lægenkonsulenten er en administrativ medarbejder ansat i kommune som har til opgave at bistå kommune med at klarlægge andre lægers udtalser. hvorpå han så skriver jeg har tilladt mig at tilføre det fulde reglsæt som lyder; når der inhentes oplysninger fra pratiksernede læger og specillæger må lægeerklæringer udover beskrivelse af ansøgerens helbredsmæssige forhold ikke indeholde synspunkter eller konklussioner om patientenens ret til social ydelser.så kommer vi til det som jeg ikke helt forstår så skriver han

Jeg vil gerne gøre opmærksom på at det reglsæt ikke handler om lægekonsulent virk,men når kommune indhenter oplysninger fra de behandled læger, altså i dit tilfælde, hvor de egen læge udtaler sig. dette afsnit i reglsæt finder ikke anvendesle i kommunens lægekonsulentens virke,

Så de giver mig ikke ret , men hun har jo kommet med sin egen konklussion ud fra de læge journaler der ligger fra alle mine speciellæger som jeg har været hos og stadigvæk er . Så vidt jeg kan forstå på brevet så mener kommune at det kun gælder den en vej altså at min læger ikke må komme med deres konsklussion men det må lægekonsulenten godt eller hvad jeg er skrup forrviret, Så nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre.

Undskyld stavefejl men jeg kunne kopi det fra arbejdskadesagen så har siddet og skrevet det hel .



Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever.
Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:03   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej Mai-Britt

Her er de regelsæt jeg troede der gjaldt og stadig gælder for kommunale
lægekonsulenter :

Fra 1998:
http://www.social.dk/lovgivning/Fors...8-01-1998.html


Fra 2003:
http://www.folketinget.dk/Samling/20...or_sv/S582.htm

Nu til det socialchefen skriver som svar.
pkt. Din læge må ikke anbefale sociale ydelser, da han ikke er i bevillingsprocessen, så det er rigtigt, gør han det må/kan kommunen bede ham/hende lave en ny uden , men han/hun har ret til at konkludere på om din erhvervsevne er nedsat/forsvundet, det er bare kun kommunen der må vurdere på din "arbejdsevne" som er et begreb der dækker vurdering igennem ressourceprofil osv.
Lægekonsulenten må ikke konkludere, men kun oversætte og påpege evt. manglende/modstridende oplysninger, så der kan indhentes den "nødvendige" dokumentation, jeg markerer nødvendige fordi de skal belyse, men ikke overbelyse, dvs. kun indhente nødvendig dokumentation, så kan man jo pege på dette hvis de sidste 4 statusattester/lægepapirer/arbejdsprøvninger viser det samme resultat.
Der er meget mere info i denne pdf , f.eks side 143 om indhentelse af oplysninger :
http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...A6rebog(1).pdf

Se/læs også afsnittet om nødvendige oplysninger her :

http://www.socialjura.dk/index.php?id=1173

Jeg er sikker på socialchefen bare er ved at løfte gulvtæppet lidt Tag kosten fra ham/hende

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 11:24   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej og tak

Nu har jeg så valgt at se hvordan sagen falder ud om det bliver til min fordel eller ej, og hvis ikke så går jeg ud og låner penge til en advokat i det min sag snart er så rodet at jeg ikke kan have alle boldene oppe, så må vi have hjælp til det, og jeg er ikke i fagforeningen så advokat det bliver, Det er nu underligt da Glostrup jo har harft en sag, så man skulle tro at de var blevet kloger, men åbenbart ikke.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brug for svar vedr ulykkesforsikring og erhvervsevnetab? Indiansummer Dit og Dat 9 25-11-2012 10:13
svar på klage jailbird Alt det andet 5 08-11-2010 20:18
Tidsfrist for svar vedr. FP lwj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 09-06-2010 15:07
Mangl. svar ved klage Supercarla Alt det andet 10 26-09-2009 00:33
Klage vedr. aktindsigt Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-10-2008 10:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension