K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 14:42   #1
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
ferie

hejsa er der nogen herinde som ved om man har krav på ferie når man får særydelse og er visiteret til flexjob knus skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 15:55   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
skattepige sær ydelse ?? mener du ledighedydelse eller mener du §74 i ...

på ledighedsydelse har du lov til at holde ferie mener det er 5 uger og du bibeholder din ledighedsydelse mens du holder ferie

det står beskrevet her


Citat:
Beregning

Ydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad den pågældende i gennemsnit har modtaget i arbejdsindtægt eller anden indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt, i de forudgående 3 måneder. Perioder med revalidering medregnes ikke. Ydelsen kan dog ikke udgøre mere end 91 pct. eller mindre end 82 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb. Til en person, der holder ferie i perioder med ledighedsydelse, udbetales en ledighedsydelse, der svarer til det, den pågældende hidtil har modtaget. Der skal ikke ske nedsættelse med det beløb, som den pågældende eventuelt modtager fra arbejdsgiveren eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelsen.
Læs evt også den her tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=1205
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 17:16   #3
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej igen jeg er inde og læse i den lille røde bog om flexjob paragraf og der står at særydelse er for dem som er visiteret til flex job og ikke har forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge og kontanthjælp og lignende jeg ved ikke hvilken paragraf håber det kan hjælpe dig
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 17:21   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skattepige det er 74i som man får når man feks er gift og ikke kan få kontanthjælp når ægtefællen har job eller anden indtægt ..

Jeg ved ikke lige helt sikkert med den, men undersøger det lige..

Men kan ikke forestille mig andet end at det gælder som med ledighedydelsen ,det er jo en ydelse der træder i stedet for ledighedydelses ..

prøver at se hvad jeg kan finde ud af
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 12:47   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Du har samme ret til ferie på særlig ydelse, som dem på ledighedsydelse, altså 5 ugers ferie om året, såfremt du er blevet bevilliget fleks i 2007.

mvh Helle

ps, det har man ihvertfald i min komm. .... Men den er nu også Meget speciel

Jeg har ikke ret til noget som helst lol, da jeg er flekser på kontanthjælp.. men det kan man læse om i en anden tråd.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 18:07   #6
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hejsa

hej helle4 tak for svaret men hvor står det hvor har du det fra er det noget som er bestemt ved lov eller § så jeg kan bevise det over for kommunen jeg blev visiteret i 2003 til flexjob sidste år havde jeg 14 dage i aug og en uge i sept har da også haft 14 dage i år men nu mener kommunen at jeg ikke har krav på ferie så nu er min ferie i okt i fare skal til tyrkiet rejsen er bestilt og betalt i juni så nu kommer kæresten og jeg nok ikke afsted så det er lige 10.000 kr ud af vinduet



hilsen skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 09:56   #7
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Nej jeg ved desværre ikke § eller lov, kun at en`fra mit kursus fik oplyst dette, men som sagt.. min kommune er vægelsindede, så hvis ikke andre kan finde de rette love, så prøv at kontakte SR- Bistand, eller Dukh.

Jeg tør ikke sværge på at, du har samme rettighedder.

Håber du får din ferie, mange Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 12:39   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er en gammel kendt problematik det her, når man er visiteret til fleks på kontanthjælp så ser kommunerne meget gerne at man er kontanthjælpsmodtager når det gavner dem og omvendt så er man flekser hvis det ikke er noget der gavner dem ...

Man kan rigtig kontakte sr-bistand og duhk men min erfaring med dem siger mig at det her område er så rodet at de heller ikke ved hvad ben de skal stå på

Jeg har nu skrevet til beskæftigelseministeret det er dem og deres rod der gør at vi havner i det her morads og hvis ikke de kan svare så må de jo sørge for at finde nogen der kan ....

sætter lige det ind jeg har skrevet her ...

Hvad ang at holde ferie med samme rettigheder som flekser når man er på kontanthjælp så ville jeg sende en officiel ansøgning og det med besked om at jeg ønsker afslaget på skrift samt en henvisning om hvor i loven der står noget omkring flekser på kontanthjælp ikke har lov til ferie , det er §er man skal ind og kigger på her når man er visitere til fleks så er man en bestemt § (finder den senere og sætter den ind her ) og den § er man under hvad enten man er kontanthjælpsmodtager eller på ledighedsydelse , vi har haft det her emne oppe før den gang var det bare omkring det at man fra kommunernes side begyndet at matche flekser på kontanthjælp og det fandt vi så ud af at det skulle de ikke for det er ikke målgruppen ...

Men lad os se om i kan få et skrifteligt afslag som vi så forhåbentligt kan gå videre med ved ikke om man kan anke det , men det er bestemt værd at prøve det
Citat:

Jeg ønsker oplyst hvordan det forholder sig for fleksvisiteret som af den ene eller den anden grund er på kontanthjælp.

Har jeg forstået det ret når jeg forstår det sådan at den eneste forskel på fleksvisiteret på kontanthjælp kontra ledighedsydelse er ydelsens karakter ??

Her tænker jeg selvfølgelig på lov om feks ferie hvor en ledig flekser har ret til ferie med ledighedsydelse gælder det samme så for kontanthjælpsmodtageren som er visiteret til fleksjob ?

Jeg havde på tidligere korespodance med beskæftigelsesministeret forstået det sådan at fleksvisiteret på kontanthjælp havde nøjagtig de samme rettigheder og krav til dem som flekser på ledighedsydelse.

Jeg ønsker oplyst om det forholder sig sådan eller om der er lavet om på reglerne og så ønsker jeg oplyst om hvor jeg kan finde noget om ledige flekser på kontanthjælp og deres vilkår kontra ledige flesker på ledighedsydelse---

Der er et klart problem i forhold til kommunerne hvis det forholder sig som tidligere oplyst at ledige flekser på kontanthjælp følger de samme regler som ledige flekser på ledighedsydelse ---

Problemet opstår når feks kommuner nægter ledige flekser ferie når de er på kontanthjælp , samtidig kan man så som ledig kontanthjælpsmodtager fleksvisiteret feks ikke søge om kørsel til kurser og praktikker som en almindelig kontanthjælpsmodtager for så er man lige pludselig flekser...

Ergo er det til gavn for kommunen så er man kontanthjælpsmodtager, er det til gavn for den ledige så er man flekser...

Jeg ser meget frem til et svar hurtigst muligt om hvordan det forholder sig på dette område, og vil gøre opmærksom på at svaret vil blive sat ind på hjemmesiden www.k10.dk

til oplysning for de mange ledige flekser på kontanthjælp...

Med venlig hilsen
xxxx
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 18:28   #9
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej heidien


lige et spørgsmål tror du at særlig ydelse er det samme som kontanthjælp jeg får ikke det samme som dem der får kontant hjælp og er der noget af det du har skrevet som jeg skal klage over til kommunen er ikke lige med kan se du har skrevet til beskæftigelsesministeret

hilsen skattepige



tusind tak for din indsats på mine vegne
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2008, 20:08   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For alt hvad jeg ved så er særlig ydelse det samme som ledighedsydelse blot på kontanthjælps satsen , du skriver at du ikke får det samme som dem der får kontanthjælp får du da mindre eller mere end det , om særlig ydelse står der

Citat:

Særlig ydelse
Personer, der ved visitationen ikke har ret til ledighedsydelse, og som har en indtægt, der er mindre end det beløb, der ydes i kontanthjælp efter lov om aktiv socialpolitik § 25, stk. 1, nr. 2 (ikke-forsørgersatsen), er berettiget til særlig ydelse. Personer under 25 år er dog kun berettiget til særlig ydelse, hvis indtægten er mindre end de beløb, der kan udbetales i kontanthjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 eller 4 (satserne for unge ude- og hjemmeboende).



Personer, der er berettiget til særlig ydelse, kan få udbetalt denne i perioden efter visitationen indtil pågældende ansættes i fleksjob og ved ledighed mellem 2 fleksjob, hvis pågældende ikke er blevet berettiget til ledighedsydelse.

For personer over 25 år udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og ikke-forsørgersatsen for kontanthjælpsmodtagere over 25 år. For personer under 25 år, som er udeboende, udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for udeboende kontanthjælpsmodtagere under 25 år. For hjemmeboende udgør særlig ydelse forskellen mellem pågældendes indtægt og satsen for hjemmeboende.



Indtægter fradrages i den særlige ydelse efter reglerne om kontanthjælp. En ægtefælles indtægt medregnes dog ikke i opgørelsen.
Så det vil sige at du skal have jeg tror det er lige omkring 9000 kr om måneden før skat hvis ikke jeg husker meget forkert omkring kontanthjælps satserne

og ellers er der nok en af de andre der kender satserne på kontanthjælp...

Hvis jeg var dig så ville jeg kort og godt skrive til ydelses kontoret på kommunen og skrive noget ala...
Citat:
Jeg er blevet oplyst om at jeg ikke har ret til at holde ferie , begrundelsen for dette er at jeg er på særlig ydelse §74i

derfor beder jeg om at få meddelt på skrift at i ikke mener at jeg som ledig flekser har krav på ferie samt vejlede mig omkring dette , da jeg ikke kan forstå det , det må jo være noget nyt lovgivning da det ikke tidligere har været sådan og jeg tidligere har holdt ferie, derfor ser jeg frem til at få at vide hvor det står henne og i følge hvilke love og paragraffer jeg nægtes at holde ferie sådan at jeg har mulighed for at anke denne beslutning ...
Jeg tvivler på at de kan komme op med noget som helst omkring det , efter alt hvad jeg har erfaret så er særlig ydelse og kontanthjælp når man er ledig flekser at side stille med at få ledighedydelse ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie mand Spørgsmål ang fleksjob 14 18-02-2013 22:16
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie Hansen Spørgsmål ang fleksjob 1 24-06-2008 11:05
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension