K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 11:40   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
At købe piller på apotek, tvinger syge til at købe kopi pga prisen .

Stort svindel nummer. Ens ctr saldo går ikke ned ( 900) kr før man køber billig kopi medicin. og kun kopier. Hvad hvis nu man har prøvet og kopien ikke virker? Man vil selvfølgelig gerne ha den medicin som virker

Så må man betale den fulde pris, og ens ctr går ikke ned med noget som helst, og ens medicin bliver ved med at koste det samme, uanset kroniker bevilling og henstandsaftale og you name it.

Altså bliver syge mennesker med behov for medicin gjort mere syge, hvad er der sparet ved det?

Hver 14 dag bliver forskellige kopi mediciner billigere eller dyrere? Hvorfor dog det? Og jeg kan ikke får en ordenlig forklaring på apoteket.

Min søn som lider af epelepsi, og nu har været krampefri i over 3 år, hans medicin som lægen har udskrevet koster 700 kr pr pakke, uanset at han har kroniker bevilling og henstansaftale. Det bliver de ved med hele året fordi vi ikke tør sætte hans liv på spil, og købe kopi medicin. Men hvorfor finder vi os i dette som danskere?

Rigtig mange mennesker bliver hver dag tvunget pga økonomi til at købe kopi medicin som ikke virker, og gør dem mere syge.

Hvad er det dog for et land, og hvor mange penge spares der ved dette?

Har vi sagt ja tak til at blive gjort mere syge, os som er syge? NEJ FAME NEJ.

Alligevel er det blevet trukket ned over hoved på os, uden at der er nogen som råber op om dette.?

Stats mundkurve? Ens ctr tæller ikke engang den billigste kopi medicin fra, når man køber den dyre, hvorfor dog ikke det?

Kommunen vil ikke give ham medicin bevilling, og de tvinger også folk til at købe den billigste. De har henvendt sig til apotekere og sagt at de kun må udlevere den billige kopi til folk med medicin bevilling.

Og det samtidig med at folk er så foraget over at folk i Afrika får udleveret billig kopi medicin til deres sygdomme, mens vi herhjemme mener det er okey.

DET ER DET BARE IKKE. ER DER NOGEN SOM ORKER AT LAVE EN UNDERSKRIFT INDSAMLING IMOD AT TVINGE FOLK TIL AT BLIVE MERE SYGE FORDI DE SKAL KØBE BILLIG KOPI MEDICIN. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:52   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hmmm, så vidt jeg ved handler det om, at de forskellige medicinal-fabrikker fremstiller det samme produkt, men kalder dem forskellige navne.
Der kan være lidt forskel på kapslens farve og pakningens udseende, men indholdet/det aktive stof, skulle gerne være det samme.

F.eks. får jeg Dolol på recept, men ofte hedder de noget andet, eller trejde, eller fjerde, eller ........
Tramadol, Tadol, Tradolan, Mandolgin, Dolol. Forskellige navne, men samme indhold, og samme virkning.

Der kan være forskel på nogle af hjælpestofferne og farvestofferne, så hvis der er noget dér man ikke kan tåle, så må man bede lægen om, at skrive, at det skal være et bestemt produkt.

Man kan, groft sagt, sammenligne det med, at at "Cheasy fraiche" og "Fraiche 9%" er det samme produkt, men de kommer fra forskellige mejerier.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 12:24   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er den læge der udskriver medicinen der svigter....

... og således ikke reglerne som sådan, der er forkerte.

Lægen kan hos sundhedsstyrelsen søge om forhøjet tilskud på præparater hvor det er vigtigt at man får noget bestemt.

Lige præcis epilepsi præparater ved man kan gå galt hvis man får udleveret noget forskelligt hver gang, og derfor er det ikke usædvanligt at der gives fuldt tilskud efter ansøgning.

Fuldt tilskud betyder at man får tilskud til hele beløbet, og at det også tæller i ctr.

Ingen grund til underskriftindsamling og ophidselse, det er et problem som sikkert let kan løses.
Jeg ville begynde med at finde en ny læge der kendte mulighederne for tilskud, for der er åbenbart et eller andet galt med den læge i har.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 13:00   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det gælder alle, at apoteket kun må udlevere det billigste alternativ
ellers skal man selv betale resten
det er folketinget som har bestemt det, og det bliver ikke anderledes

hvis man ikke kan tåle det billige alternativ
så kan ens læge gå ind og skrive til sundhedsstyrelsen
hvorefter man kan få tilskud til hele beløbet

der er rigtig mange penge og spare, hvis alternavet virker
og det gør det på rigtig mange, som får den samme medicin som jeg gør


det er kendt i forhold til det jeg får, at på nogen vil det ikke have samme effekt
så har fået tilskud til det fulde beløb

skulle ellers selv betale prisen mellem det "rigtig" og kopi versionen
selvom jeg har kronikerbevilling

der er absolut intet galt med kopi medicin, da det som regel er et andet firma som kan producere det billigere
når patentet er udløbet fra det firma som har opfundet det.

så nej jeg kan absolut ikke se der er noget galt. og slet ikke hvis man ikke har prøvet det
som det ikke lyder, du har gjort

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-10-2013 kl. 13:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 14:59   #5
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
apotekerne SKAL udlevere det billigste....
MED MINDRE lægen har skrevet at det SKAL være xxx ....så få lægen til at skrive det.....piece of cake...been there done that
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 17:44   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
apotekerne SKAL udlevere det billigste....
MED MINDRE lægen har skrevet at det SKAL være xxx ....så få lægen til at skrive det.....piece of cake...been there done that
Det er altså ikke nok... den skal en tur omkring sundhedsstyrelsen før det fungerer.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 17:50   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
apotekerne SKAL udlevere det billigste....
MED MINDRE lægen har skrevet at det SKAL være xxx ....så få lægen til at skrive det.....piece of cake...been there done that
Enig har prøvet det samme...

Ydermere passer det vist ikke at ens ctr ikke bliver afstemt bare fordi man ikke vil have kopi eller det billigste produkt...

Det er kun forskellen på det billigste og det produkt man vælger som man selv skal betale....

Ens ctr bliver bare kun afstemt ud fra prisen på det billigste produkt...hvis man nu vælger et dyrere produkt...

Medmindre man får lægen til at skrive at det SKAL være det bestemte produkt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 17:00   #8
begitte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2013
Lokation: Aalborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
begitte er ny på vejen
Jeg har heldigvis ingen problemer, min læge har skrevet navnet på et bestemt præperat, og at det ikke må substitueres, og skulle apoteket overse det, så laver de det pænt om :-)
begitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 17:15   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har heller ingen problemmer...jeg er god kunde på apoteket - kroniker...

men f.eks metadon vil jeg ha i det orginale glas - da de er lettere at dele..
når jeg kommer og henter den månedelige bærpose piller,spørger de præcis hvordan jeg ØNSKER det...
jeg ved heller ikke personligt at kopi ikke skulle virke,at jeg vælger orginale metadon er praktiske årsager,.,
men det må jo være op til den enkelte at vudere hvad de vil ha,,,siger man ikke noget er det vel kopi- da det er billigst..
lyrica er så vidt jeg husker også orginal eller ret mig - mener pt ikke der er kopier..
men man ka vel bare fortælle læge og apotek hvordan man ønsker det ..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 19:19   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er flere kopier min krop reagerer dårligt på, så HELT identiske kan de så ikke være.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension