K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2013, 08:50   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Smile Personlig assistent

Er der nogen af jer der har eller har fået tilbudt personlig assistance på job ?

Vil gerne høre fra jer der har - er du fleksjobber eller i "almindeligt" job ?

Hvornår i forløbet blev tilbuddet aktuelt ?

Hvor mange timer har du personlig assistent ? - hvor mange timer arbejder du ?

Hvad laver vedkommende for dig ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 09:05   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hej. Jeg nåede ikke har havde "min personlige assistent" i virkeligheden, da min rygskade blev forværret lige som det skulle starte op.
Jeg var pædagog i en børnehave og assistenten, skulle bla. komme når jeg havde lukkevagt for at feje, stole om, vaske op o. lign opgaver som jeg ikke kan. Desuden skulle vedkommende være på legepladsen om vinteren for mig. Det ugentlige timetal var ikke fast aftale, da vi skulle prøve os frem til hvad jeg havde brug for, men det ville i opstarten ligge på 8 - 10 timer om ugen og skulle så aftales igen når det var blevet afprøvet.
Fik det dog aldrig ført ud i livet, da min skade forværres og jeg heller ikke længere kunne udføre de pædagogske opgaver og det var alt det andet jeg ville få hjælp til af assisenten, så jeg var nød til at forlade faget istedet.

Jeg arbejdede på normale vilkår på det tidspunkt
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 09:22   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Er der nogen af jer der har eller har fået tilbudt personlig assistance på job ?

Vil gerne høre fra jer der har - er du fleksjobber eller i "almindeligt" job ?

Hvornår i forløbet blev tilbuddet aktuelt ?

Hvor mange timer har du personlig assistent ? - hvor mange timer arbejder du ?

Hvad laver vedkommende for dig ?
Ja, jeg havde de sidste par år i mit flexjob personlig assistance svarende til 4 timer ugentlig ud af de 18 jeg var der.

I realiteten var det en refusion til arbejdsgiver, for den kollegiale hjælp, jeg meget ofte måtte bede om, og det var ganske mange småopgaver, men mest at nå op på de øverste hylder (p.g.a. skulderskader) og bære lidt tungere kasser for mig. Efterhånden måtte de også ofte finde ting for mig, som jeg ikke kunne få øje på, og vi lavede lidt sjov med mit syn (ser kun med et øje), men det viste sig, at jeg havde kognitive forandringer, som gør, jeg ikke "ser" ting, selvom de ligger lige for næsen af mig

Jeg tror jeg har været rundt om de spørgsmål, du stiller, men stil gerne uddybende sp. hvis du har behov
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 21:25   #4
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Er der slet ikke flere der vil dele viden og erfaring om ordningen med personlige assistenter
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 22:43   #5
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Hej Dancer. Jeg har ved et møde på kommunen haft en konsulent -eller hvad de vil kalde sig - som sad med PA med, for at fortælle mig omkring det. - Og for at min sagsbehandler egentlig kunne få øjnene op hvad det gik ud på.
Jeg fik af vide at en PA var for folk i erhverv, og primært var en i forvejen ansat i virksomheden, div. en kollega.
Konsulenten fortalte også at man "kun" kan få PA i op til 20 timer. Det er sådan at man først skal være i et 37 timers job, hvor man så skal søge denne hjælp i form af en PA, og denne konsulent skal så ud og se hvordan man arbejder og vurdere hvor mange timer denne PA skal være til rådighed og til hvilke opgaver osv.
En PA må ikke fungere som en vikar eller en medhjælper men skal supplere dig og ikke erstatte dig. Hvilket vil sige at du skal være til stede 37 timer på din arbejdsplads, og faktisk skal lave noget "andet" mens denne PA laver noget af dit arbejde.
Tag fx i forhold til kontorarbejde. Hvis man fx har tre forskellige arbejdsopgaver 1. opgave sortere post. 2 opgave betale fakturaer, og 3. opgave arkivere. Så skal denne kollega/PA overtage fx sortering af posten, hvor så du i skal udfører de to andre opgaver selv og være tilstede en hel arbejdsdag alligevel. Man kan altså ikke få en personlig assistent, når man ikke selv er til stede, - hvilket min sagsbehandler troede...
I mit tilfælde hvor kommunen mener denne løsning vil være mig arbejdsevne kompenserende tager de jo gruligt fejl, da en PA ikke vil lette mine smerter eftersom jeg stadig skal arbejde på fuld tid, selvom jeg fik en PA.

Det kan naturligvis være der er andre løsninger, men det er i hvert fald mit kendskab af hvad jeg har fået fortalt.
Hvis man døjer med dårlig ryg og som Gisne ikke ville kunne løfte stole op i intuitionen, så vil den PA gå ind og overtage opgaven som du ikke er i stand til. Men mens opgaven løses skal man - efter hvad jeg har fået af vide - lave noget andet imens.

Håber min forklaring er til at forstå og måske hjalp dig lidt af vejen
Fortsat god aften
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Personlig tillæg fp. nye regler. ? kimsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-05-2013 07:28
kan man blive personlig hjælper?? kandelsdorff Alt det andet 7 15-02-2012 17:45
personlig livsførelse og ødelagt øre (nu tinnitus og lydfølsomhed) nielsen69 Alt det andet 5 12-12-2011 02:33
Personlig hjælper Tullepigen90 Alt det andet 7 02-08-2011 16:45
Kampagne om retten til personlig assistent Lilli Susanne Den nyttige viden vi alle har 0 10-04-2009 09:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension