K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2013, 16:54   #1
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Smile Ny skulder

Har nogen herinde fået/købt en ny skulder?? Og hvilke erfaringer har I med det?? Kan man søge om økønomisk tilskud til det??
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 17:25   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
"Købt" en ny skulder... nej så ved jeg nok ikke hvad du snakker om.

De to gange jeg har fået noget der kunne minde om en "ny" skulder, var ude på "Hvidovre" og det var ganske gratis.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 17:29   #3
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Hvordan det??

Og har du lyst til at dele din historie med mig er så evig træt af mine voldsomme smerter og nedsat bevægelighed
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 17:43   #4
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Nu kan der jo være så meget i vejen indeni sådan en skulder, så måske er det bedre at rådføre sig med en læge omkring hvad der er galt.

Jeg har stadig smerter, men har lært at leve med dem... det bliver lettere når man kender anatomien i en skulder og kan "se" hvad der faktisk foregår.
Smerterne efter at nerven har været på stræk i så mange, er aftaget en del, men er ikke helt væk.
Jeg har i perioder problem med at ligge på siden, idet ac-ledet let bliver belastet, men alt det her er ikke noget jeg går og snakker om, for det er bare som det er.

Da jeg vågnede efter 1. operation stod lægen og sagde "vi ses om 2 år, jeg kunne ikke klare hele operationen forfra !"
2 år senere vågnede jeg med armen bundet op i "hurra-stilling", de havde glemt at advare mig om, at sådan skulle jeg gå i 4 uger, og bagefter 2 uger bundetind til kroppen.

Perioden efter operation i skulder er frygtelig besværlig og hvis jeg skulle gøre det igen, skulle jeg virkelig have bedre odds end jeg har haft... det er ikke blevet helt godt, og det bliver ikke bedre.
Jeg vil ikke kunne opereres i området igen !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:07   #5
skønnehjerte
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
skønnehjerte er ny på vejen
Øv øv hvor trist for dig( har været igennem to skulder operationer da jeg fik løftesenen revet over( har nu nedsat bevægelighed kroniske smerter og fleksjob. Det er jo under omstændighederne flotte vilkår men jeg har svære perioder hvor skulderen brænder og svier og gør vildt ondt og jeg kan overh ikke bevæge den uden vildt mange smerter. Ryger ned hver gang i et sort hul og tænker bare om det vil kunne hjælpe mig med en ny skulder??
skønnehjerte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:12   #6
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Er der nogen specifik operation der skulle kunne hjælpe... det lyder som skader og overbelastning i vævet.

Sørger du for at "fikser" din arm i en gunstig stilling når du bruger den ?
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:13   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af skønnehjerte Se meddelelser
Øv øv hvor trist for dig( har været igennem to skulder operationer da jeg fik løftesenen revet over( har nu nedsat bevægelighed kroniske smerter og fleksjob. Det er jo under omstændighederne flotte vilkår men jeg har svære perioder hvor skulderen brænder og svier og gør vildt ondt og jeg kan overh ikke bevæge den uden vildt mange smerter. Ryger ned hver gang i et sort hul og tænker bare om det vil kunne hjælpe mig med en ny skulder??
Det må du bedst kunne snakke med en læge/speciallæge om...

Min mor har også fået ødelagt en sene ved skulder/arm, men den kan de slet ikke operere. De kan ikke gøre noget mere ved det.

Ellers se om du kan finde nogen erfaringer fra netdoktor.dk
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:14   #8
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Er en skulder overhovedet noget man kan få som reservedel? For så kunne jeg da godt bruge 2.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:19   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Er en skulder overhovedet noget man kan få som reservedel? For så kunne jeg da godt bruge 2.
Og jeg vil gerne have et nyt øje.... glasøje er helt ok...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 18:24   #10
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Og jeg vil gerne have et nyt øje.... glasøje er helt ok...
Det er et held at glasøjne er lavet af glas... ellers kunne man jo ikke se igennem dem.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højesteretsdom om anerkendelse af en skulder-nakkelidelse som en erhvervssygdom Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-04-2011 14:00
Psykologiske behandlingsmuligheder mod skulder- og ledproblemer zuza Manglen på Fleksjob 7 08-07-2008 10:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension