K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2009, 21:57   #1
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Ferie på sygedagpege

Ja let og simpelt må man holde ferie mens man er på sygedagpenge ??
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 01:05   #2
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmomis Se meddelelser
Ja let og simpelt må man holde ferie mens man er på sygedagpenge ??
Jeg har prøvet at stå med optjent ret til ferie fra tidligere arbejdsgiver, mens jeg var på sygedagpenge. - (Ville gerne have været på et ferieophold lidt uden for kommunegrænsen), Men man kunne dengang ikke holde ferie mens man var sygemeldt. - Jeg tvivler meget på at det skulle være lavet om siden.

Du kan forsøge at lave en aftale med din sagsbehandler om du kan få lov til at tage væk på ferie en periode. Mit råd er sørg for at få en klokkeklar aftale, helst skriftlig, hvis du får sådan en aftale. Så de ikke pludselig trækker dig i sygedagpenge eller rask melder dig.

PS! Husk at få en rekvisition med til massage, kurbade og andet wellness, der kan gavne dit helbred, på dit ferieophold. :
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 08:53   #3
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Hvis du er på sygedagpenge kan du godt få dine feriepenge ud uden modregning det går under begrebet ferieforhindret.

http://www.adir.dk/sw17911.asp
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 09:38   #4
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Citat:
Du kan forsøge at lave en aftale med din sagsbehandler om du kan få lov til at tage væk på ferie en periode. Mit råd er sørg for at få en klokkeklar aftale, helst skriftlig, hvis du får sådan en aftale. Så de ikke pludselig trækker dig i sygedagpenge eller rask melder dig.
Du kan ikke holde ferie samtidig med at du får sygedagpenge, men du kan holde ferie for egne penge, dine feriepenge.
Jeg holdt 4 ugers ferie mens jeg var på sygedagpenge. Jeg var "raskemeldt" i de fire uger, i klar aftale med min arbejdsgiver og med kommunen. Jeg fik så udbetalt mine 4 ugers ferie penge fra arbejdsgiveren (ingen sygedagpenge, da det jo ville være bedrageri).
Det var en hel klar aftale med sagsbehandleren, og det må ikke forsinke noget i mit behandlingsforløb.
Husk: at tjekke med lægen, om du må rejse udenlands. Det kan være noget med medicin og forsikringer. Det ville være træls at strande i udlandet og ikke kunne komme hjem.
Men få en klar aftale med din sagsbehandler, for det kan være godt med lidt ferie, hvor man ikke skal tænke på andet end sig selv og lade post være post. En mødefri periode med ro på, er godt for helbredet, for det er stressende at være syg.
De uger du holder ferie forlænger så tilsvarende det antal uger du har ret til sygedagpenge.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 10:23   #5
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Det lyder spændene i mit tilfælde da socialrådgiver i min fagforening hentede de ubrugt feriepenge jeg havede hjem til mig og oplyste mig at kommune ikke kunne røre dem.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 13:15   #6
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej.

Nu spørger Gizmomis jo om man må holde ferie mens man er på sygedagpenge.
Noget andet er de feriepenge, som man kan få udbetalt når ferieåret er slut (30. april). Dem kan man få udbetalt uden at holde ferie, netop fordi man er ferieforhindret. Sådan har jeg også fået resten af mine feriepenge, og jeg har nu som ftp. fået de sidste udetalt, for nu kan de godt se at jeg ikke mere kommer til at holde ferie (altså ferieforhindret).
NÅr man er ferieforhindret, kan man altså ikke holde ferie.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 20:28   #7
Gizmomis
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 36
Styrke: 16
Gizmomis er ny på vejen
Tak for jeres svar.. nu er det ikke mig selv det drejer sig om (da jeg ikke længere får sygedagpenge) men en bekendt der er blevet fyret og ska gå sygemeldt en periode men gerne ville med på ferie alligevel (ikke noget hans sygdom forhindre)
Gizmomis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2009, 21:56   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg har været i situationen for nogle år siden.

Da jeg bad om ferie med feriedagpenge sagde de nej, da det ville kræve at jeg blev raskmeldt, og det kunne blive et problem at komme tilbage på sygedagpenge igen, det krævede nemlig en hel del undersøgelse om jeg virkelig var til rådighed for sygedagpenge, når jeg lige havde været rask i x antal uger.
Jeg bad virkelig om at få de feriepenge ( beløbet var størrer ) men nej jeg kunne holde ferie på sygedagpenge.

Jeg fik så ferie alligevel, men på sygedagpenge, under ferien. Både min jobkonsulent, sagsbehandler, og fagforening deltog i den samtale.

Feriepengene kunne jeg så hæve d. 30.09 uden at blive trukket.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 00:34   #9
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
Man kan "tage ophold" i et andet eu-land mens men er sygemeldt. Det har jeg gjort flere gange, man skal bare meddele det til sin sagsbeghandler og have tilladelse. Jeg kan forestille mig at det er nemmere at få lov hvis man er syg pga psyken. Ferie kan sagtens forsvares i forhold til helbred.
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2009, 00:58   #10
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Ja, det kan godt lade sig gøre at holde ferie, når man er sygemeldt, hvilket jeg har gjort eller fået lov til at min sagsbeh. Det er meget muligt at det måske kun for de som psygiske syge
Alle bør have ret til en tiltrængt ferie som kan værer med til at lette det pres som vi alle kommer ud for når vi pludselig bliver syge, uanset grund.

Væk fra den allerede belastende hverdag og mange har sikkert sparet op til den. Specielt de der har børn.

Skal vi se frem til en ny regering, hvilket jeg håber, så må ferie med børnene være en menneskeret, for alle, ellers ud med dem igen.
Problemet er bare at de arbejder lige så "hurtigt" kommunen

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie holze Spørgsmål ang fleksjob 5 15-07-2012 15:02
Ferie.. Fie Spørgsmål ang fleksjob 38 15-12-2009 23:35
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 23 10-10-2008 14:50
ferie skattepige Spørgsmål ang fleksjob 1 30-07-2008 12:08
Ferie.... Winther Spørgsmål ang fleksjob 6 08-12-2005 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension