K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2021, 11:49   #1
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Thumbs up Endelig afgørelse (arbejdsskadesag) hos Ankestyrelsen

Jeg har tidligere skrevet om min arbejdsskadesag, men kan af en eller anden grund ikke fortsætte min tråd, hvilket gør denne mail mindre brugbar for dem som måske kunne have fordel af sagsforløbet.

Jeg har vundet kampen mod AES (Arbejdsmarkedets Erhvervssikring) efter 7,5 år og det til maksimal erstatning.
Processen har været omfattende og kompliceret. Jeg havde i starten hyret en kendt og erfarende advokat indenfor området, hvilket viste sig at være værdiløs. Det kostede ca. 75.000 hvilket er meget uartigt (bl.a. oplyst af anden advokat).

Sagen har været genoptaget flere gange. AES været umulig og AST for det meste givet AES medhold. Men godkendt en 5% méngrad og et 25% erhvervsevnetab.
Begyndte at sætte mig dybt ind i lovgivningen, herunder borgerens rettigheder. Jeg har været i kontakt med erhvervsministeren og den adm. direktør i AES, hvilket flere gange satte turbo på processen....men alligevel 7,5 år (også det er uartigt).
AST begynder på et tidspunkt at støtte mine påstande og det ender til sidst med en forhøjelse af méngraden til 15% og just nu er der kommet en endelig afgørelse på erhvervsevnetabet som er øget til 95%, hvilket således ikke kan blive højere. Jeg er - undskyld udtrykket - stolt. Men ved at mange af jer har triste historier....

Sagsbehandlingen/processen har været yderst omfattende og indviklet, men jeg giver gerne "tilbage" af mine erfaringer. God påske.
vh/Jens H.
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2021, 16:36   #2
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Tillykke med at retfærdigheden sejrer til sidst, det må bare være så dejligt at komme videre med ens liv.

Nyd foråret og ikke mindst, dit nye liv
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2021, 15:33   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hold da op. 95% er alligevel en del. Hvor gammel er du nu? Og hvad ydelse modtager du?
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension