K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2018, 16:53   #1
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
Optagelse af møde

Jeg har rigtig svært ved at få mundtlige aftaler mm på skrift fra min socialrådgiver . Er i virksomhedspraktik og stiler selv efter en flexjobordning.
Hun og jobkonsulenten siger alt det rigtige, men når jeg beder om at få det på skrift sker intet. Heller ikke selv om jeg har aktindsigt.
Skal de ikke skrive referat af møder i min journal?
Må jeg optage møder på min tlf, uden at informere dem?
Mvh kenneth
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2018, 18:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du må godt optage uden at fortælle det ifølge straffelovens paragraf 263 nr 3

Omvendt...hvis du fortæller at du vil optage....så må de godt nægte dig at optage...

Omburdsmanden har udtalt at kommunerne selv sætter rammerne ang de møder de afholder og derfor må de godt nægte dig at optage...

Hvis man alligevel insistere på at optage...så kan de nægte at afholde mødet med dig...og dette vil trække din sag ud i længere tid.

Så det bedste du kan gøre er at bare optage uden du fortæller det...og ifølge straffeloven kan du ikke straffes for dette..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2018, 21:04   #3
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
Tak dejlige konkrete svar du giver, ærgerligt dette site må lukke til nytår.
God vind fremover
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2018, 21:09   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Webmaster: Er det ikke noget med at optagelser, hvor en part ikke er bekendt med at der optages, kun kan bruges i begrænset omfang?
Kan ikke lige huske hvordan i detaljer, men så vidt jeg husker er der vidst forskel på hvad man må gøre med optagelser, hvor ikke alle er oplyst om at der optages
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2018, 21:51   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Webmaster har helt ret..

Med hensyn til brugen hvis det er andet end til personligt brug, står der lidt her..

https://kammeradvokaten.dk/nyheder/2...-med-din-chef/
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 02:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu er sagen @Pip linker til en helt anden slags sag...

Det eneste man skal sikre sig når og hvis man vil offentliggøre eller lade andre lytte til optagelsen....det er at der ikke bliver afsløret personfølsomme oplysninger om dem der er på optagelsen...

Er der personfølsomme oplysninger på optagelsen...så må man lige redigere det inden man lader andre lytte med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 09:21   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Alternativt kan du benytte den metode, hvor du efter et møde sender en mail til sb, hvori du refererer fra mødet, og slutter af med, at spørge sb, om du har forstået det korrekt.

M.h.t. aktindsigt er min anbefaling, at hver gang man skal til møde på kommunen, så klargør man hjemmefra en anmodning om aktindsigt "siden sidst", som man afleverer ved skranken når man forlader mødet.

Hvis dette ikke får dem til, at overholde notatpligten, så synes jeg du bør klage til jobcenterchefen over, at de ikke overholder notatpligten.

Når/hvis du klager til jobcenterchefen skal det fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Start f.eks. således:

"Til jobcenterchefen

Klage over manglende overholdelse af notatpligten".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 11:49   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu er sagen @Pip linker til en helt anden slags sag...

.
Linket handler ganske vist om brug af skjulte optagelse i en retssag i forhold til en arbejdsgiver, men det samme vil gøre sig gældende hvis man skal bruge det i en retssag i forhold til kommune/sagsbehandler.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 16:19   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
95% af folk her inde vil kunne godtgøre at de anvender optagelser som hjælpemiddel, pga. kognitiv påvirkning (dem der ikke har kognitive forstyrelser i deres sygdom, har det pga stress over sagen)

Andre hjælpemidler går lige igennem, så det gør optagere også !
Jeg gad godt se de nsagsbehandler eller det team, der ville hive folk ud af "kørestolen"

Nægtes man på den baggrund at optage, bør man klage vildt over det !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2018, 23:45   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
95% af folk her inde vil kunne godtgøre at de anvender optagelser som hjælpemiddel, pga. kognitiv påvirkning (dem der ikke har kognitive forstyrelser i deres sygdom, har det pga stress over sagen)

Andre hjælpemidler går lige igennem, så det gør optagere også !
Jeg gad godt se de nsagsbehandler eller det team, der ville hive folk ud af "kørestolen"

Nægtes man på den baggrund at optage, bør man klage vildt over det !
Jeg er sådan set helt enig med dig, men det er s'gi lidt nemmere bare at optage uden at fortælle det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension