K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2015, 13:13   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
Mange tak. jeg er jo som sagt nu sygemeldt. for at tingene skal gå hen i en opsigelse fra min leders" side... hvad skal der ske fra starten der ???

er det noget med at jeg bare skal lade tiden gå,og så vente på at hun kalder mig og sagsbehandler til møde og evt. fagforening. eller hvad plejer der at ske der ?? jeg har jo aldrig prøvet det her før.
Jeg vil bestemt mene det sker ligesom for medarbejdere ansat på normale vilkår. At din leder skal indkalde dig til en samtale indenfor 4 uger.

Sundhed.dk skriver om sygefraværssamtale:

Citat:
Din arbejdsgiver har pligt til indkalde dig til en sygefraværssamtale senest 4 uger efter din første sygedag, så I kan drøfte, hvornår og hvordan du kan starte igen
fra https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...edserklaering/
Du skal ikke gøre noget indtil du indkaldes til samtale.

Andet end gøre dit til at du bliver rask. Altså gå til læge og gøre de ting han/hun foreslår du kan gøre for at blive rask.

Du behøver ikke selv henvende dig til arbejdspladsen. Det er lederen der har pligt til at indkalde dig.

Så slap du bare af som de sikkert også har foreslået dig på hospitalet. Se din læge i næste uge som du har aftalt. Derudover skal du INTET. Skønt ikke

Så tålmodighed tålmodighed

Sidst redigeret af Akvamarin; 11-05-2015 kl. 13:18.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 13:39   #12
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
1. Du SKAL sygemelde dig til arbejdsgiveren ( på fraværsdag eet ) Og så skal arbejdsgiveren anmelde dit fravær online.

2. Dit anmeldte sygefravær registreres automatisk.. Du får brev fra kommunen hvor du skal angive om fraværet forventes langt eller kort.

3. Hvis du svare langt fravær, så indkaldes du til et møde.. Ellers ikke.

4. Alt efter hvordan dit fravær tolkes eller årsagen, så kan der ske forskelligt.

5. HVIS du er blevet så meget mere syg end da du blev tilkendt fleks, så KAN man vælge at sætte dig i et ressourceforløb.

6. Du må IKKE tro/ forvente, at du sådan uden videre tilkendes en FP, uden et forudgående ressourceforløb.. Og da slet ikke hvis din "sygdom" kan henføres til et dårligt arbejdsmiljø.

Beklager det negative i svar 6.

Sidst redigeret af mik16; 11-05-2015 kl. 13:50.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 17:53   #13
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
1. Du SKAL sygemelde dig til arbejdsgiveren ( på fraværsdag eet ) Og så skal arbejdsgiveren anmelde dit fravær online.

2. Dit anmeldte sygefravær registreres automatisk.. Du får brev fra kommunen hvor du skal angive om fraværet forventes langt eller kort.

3. Hvis du svare langt fravær, så indkaldes du til et møde.. Ellers ikke.

4. Alt efter hvordan dit fravær tolkes eller årsagen, så kan der ske forskelligt.

5. HVIS du er blevet så meget mere syg end da du blev tilkendt fleks, så KAN man vælge at sætte dig i et ressourceforløb.

6. Du må IKKE tro/ forvente, at du sådan uden videre tilkendes en FP, uden et forudgående ressourceforløb.. Og da slet ikke hvis din "sygdom" kan henføres til et dårligt arbejdsmiljø.

Beklager det negative i svar 6.
Den med førtidspension er også kun en tanke i worst case.
ikke et ønske. jeg kontaktede min jobkonsulent tidligere i dag og fik hende sat fuldt ud ind i det hele ang. det med jeg var faldt om og jeg havde haft et meget" kraftigt epileptisk anfald,hvoraf de 3-4 minnutter var kramper og efterfølgende været bevidstløs i næsten 25-30 min. grundet epilepisk anfald. og stress.

jeg kontaktede også sygehuset i dag og de bekræftigede mig idag i at de kunne se jeg havde haft flere mindre anfald under min EEG. skanding.
og så længe jeg er berettiget til en ledighedsydelse i nær fremtid skal vi nok klare os hjemme ved mig. for

ups...
det er første gang jeg er blevet hentet med 2x blå blink.
og i det hele taget bare i en ambulance med indlæggelse.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 18:00   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Inde på ældresagen er der også maSSER af oplysninger om ftp...

det mindste du kan modtage ALENE pga partner er ca 12.000 kr FØR skaT....

så alt mellem 15236 kr FØR skat og ned til 12.000 kr vil du kunne få ....


stribe ftp..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2015, 18:14   #15
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Inde på ældresagen er der også maSSER af oplysninger om ftp...

det mindste du kan modtage ALENE pga partner er ca 12.000 kr FØR skaT....

så alt mellem 15236 kr FØR skat og ned til 12.000 kr vil du kunne få ....


stribe ftp..
det lyder ikke helt dumt. for som sagt,ville vi lige kunne få tingene til at løbe rundt. vi voksne hjemme hos mig er ikke så krævende. ( jeg har en pige på 12. og hun er jo lige kommet i rigtig" teenage humør.Suk nogle dage..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2015, 09:24   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja det kender jeg godt .....mht unge ,,

Min junior er 16 ....har godt nok et fritids job ,,men det er ikke os der bruger pengene og koster ....det er de unge ....

Men ville bare fortælle dig ca hvad du kan regne med ....ind imellem de beløb vil du få ....så har du lidt at gå efter hvis og hvis .....

Men tror så en pige er dyrere end en dreng ....,tror ...

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2015, 22:04   #17
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
Hejsa hvad er status?
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension