K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2014, 21:01   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Op med humøret

Kære Ana.

En advokat? Kun hvis advokaten er 100% inde i den nye social lovgivning.

Om en LÆ165 vil hjælpe.?

Muligvis, men det er et signal til alle, medlemmerne i Rehabiliteringsteamet og din SB.

Men du skal læse og forstå hvad Rehabiliteringsteamet er for en størrelse.

Mødet med dem er dit dialogmøde, hvor de også skal høre på dig. Ingen følelser, men fakta kun.

"Sundhedskoordinatoren" skulle meget gerne være en læge, som så igen kan tække på en "Klinisk Funktion" fra Regionen. Denne skulle gerne være en speciallæge inden for dit område/diagnose.

Men når du modtager din aktindsigt, så skal du lede after hvad kommunens lægekonsulent mener og skriver i din journal. Det er vigtigt.

Men tag det nu roligt og brug lidt tid og læs alle link igennem, så dukker der flere spørgsmål op.

Jeg ved at det er irriterende, men:

Aktindsigt ved alle & behandling for fjernelse af rodtryk, hvis muligt.


Beskriv nærmere om det du oplyser her: "Glostrup har afvist mig, fordi jeg var nødt til at gå, hvor den kommune besluttede mig til at gå."

Bedste hilsner

Peter

Du/I skal være forberedt for fremtiden..

Kære Ana.

Du nævner, at du oprindelig kommer, fra et andet land.

Du nævner advokat.

Netop i denne periode, hvor du/I har det sværest på alle områder, beder jeg nu om, at I også skal sætte jer ind i reglerne om "brøkpension".

Min viden er ikke tilstrækkelig, så derfor skal I have hjælp til at forstå og udregne konsekvensen af, hvis du imod alle forventninger, skulle få bevilget førtidspension.

Her findes sikkert andre der kan komme ind og guide jer videre.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=br%C3%B8kpension.dk

Her finder I mange gode oplysninger om brøkpension:

http://www.k10.dk/search.php?searchid=1572569

Hvis jeg var i Jeres situation, ville jeg sikre mig, at Jeres nuværende advokat har den fornødne erfaring, inden for dansk sociallovgivning.

Det var sikkert dårligt nyt, her en lørdag morgen, men der er ikke nogen lette og hurtige løsninger.

Så hvis I skal klare Jer nogenlunde helskindet igennem den næste periode, er I nødsaget til at reagere på alle fronter og bruge tid og kræfter på, at følge de råd, som I har modtaget.

At følge råd fra en ukendt fremmed, på k10, kan være vanskeligt, hvis ikke man kan se fornuften, i de råd man modtager.

Men I skal forsøge, at se bare nogle få år ud i fremtiden.

Der findes ingen, som kommer udefra og hjælper Jer, men I skal selv begynde, at forstå hele Jeres situation.

Derfor er det særdeles vigtigt, at din arbejdsskade ved Arbejdsskadestyrelsen kommer til at køres professionelt. Ellers taber du muligheden for en korrekt afgørelse fra ASK. Som kan have uoverskuelige konsekvenser for din økonomiske fremtid.

Der for minder jeg dig om, endnu engang, at du skal søge aktindsigt ved alle, også Arbejdsskadestyrelsen, således at du kan sikre dig, at de har alle og korrekte oplysninger i din sag. Ellers taber du sagen med et brag.

Udover disse problemer, skal I også kende fremtiden omkring betaling af din fremtidige optæning/vedligeholdstæning.

Fordi, at du tilhører ikke den gruppe af patienter, som høre under den vederlagsfrie behandling, men udelukkende 40/60%, hvor du selv skal betale de 60% af regningen.

Det sker når ASK Arbejdsskadestyrelsen er kommet med en foreløbig afgørelse. Den endegyldige afgørelse med en mulig og usikker mensgrad og erstatning, men først når kommunen er kommet frem til deres endelige afgørelse.

http://www.ask.dk/ASK/ASK/Selvbetjening/Se-sag.aspx

Alle disse fremtidige problemstillinger skal I begynde at sætte Jer ind i nu. Hvis I venter, tvinger omgivelserne Jer til at indse, at I ikke har indflydelse på fremtidige afgørelser.

I er heldige, fordi I er havnet her på k10, så se også positivt på den opgave I er tvunget til at løse, i nærmeste fremtid.

Bedste hilsner

Peter

PS.

Jeg kommer med mere krav til dig. Fra nu af, må din vægt ikke stige mere. Fordi, du senere kan risikere, at en læge udtaler at din vægt har indflydelse på din arbejdsevne og du skal tabe dig. Det må bare ikke ske, så derfor må du ikke tage mere på i vægt.

Hvis du først skal tabe dig, så udskydes afgørelsen yderligere.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 10:54   #12
Ana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ana er ny på vejen
Peter,

Tak for opdatering og giver mig ekstra nødvendige informationer.

Advokaten er god, så vidt jeg ved.

Men det er meget svært at vide præcis, hvilken en er bedst, især da jeg er fra et andet land.

Jeg måtte kæmpe den systemet siden min ulykke, fordi ingen ønsker at fortælle dig noget, er du nødt til at opdage ved dig selv.

Men jeg kan se, at dette ikke sker med de fremmede, men også med de indfødte i Danmark.

Anyway, jeg vil læse igennem de links, du gav mig, især om brøkpension.

Jeg vil også holde udstationering her noget nyt, at der sker med min sag.

Ikke kun for at søge råd og hjælp, men måske min sag og erfaring kan hjælpe andre.

Har du en god weekend.
Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2014, 11:27   #13
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Hej Ana
Jeg har sendt dig besked, kig i din private meddelelser.
Foxx450
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension