K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2014, 13:08   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Må jeg forlade min kommune?

Jeg står i den situation, at jeg er på kontanthjælp/uddannelseshjælp.
Jeg er erklæret uddannelsesparat og i aktivering.

Nu er jeg så blevet sygemeldt i en periode på 3 uger, for at få ro på i mit liv. Jeg har en begyndende depression og derfor valgte jeg i samarbejde med min psykiater at blive sygemeldt.

Nu har min kusine så inviteret mig på ferie hos hende(Sjælland, jeg bor selv i Nordjylland), i en uges tid, så jeg kan få det hele lidt på afstand.

Ringede så til min SB for at spørge om det var tilladt, men hun er så ikke til stede. Hun har fri til og med onsdag i næste uge. Spurgte om der ikke var andre der kunne svare mig på det. Der var åbenbart ikke flere kompetente personer der, for jeg fik besked på at vente til min SB var tilbage med at få svar.

Er der nogle skønne mennesker herinde der kan svare mig på det?
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 13:35   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Din SB skal give tilladelse til det, da det sidestilles med ferie
Men mon ikke h*n kan se fornuften i det.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 13:53   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Du behøver ikke engang at oplyse SB at du tager afsted.... så længe at det er indland, så bare sørg for at få dit nem id med, og få en til at tjekke posten.

Du skal bare kunne stille hvis du bliver kaldt ind til samtale - akut..

Der er ikke tale om "ferie" som sådan, det er kun hvis du tager til udlandet at det kan blive problematisk.. og der skal du have "tilladelse"


Jeg ville bare gøre det..

Sidst redigeret af Bodrum; 02-10-2014 kl. 13:56.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 14:01   #4
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Så må jeg nok hellere undvære den "ferie"...

Det skulle have været fra søndag til fredag Kunne nemlig være kørt med en kammerat begge veje, så jeg kunne spare rejsen...
Plus at det ville ikke være muligt at møde op, akut
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 14:22   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Du behøver ikke engang at oplyse SB at du tager afsted.... så længe at det er indland, så bare sørg for at få dit nem id med, og få en til at tjekke posten.

Du skal bare kunne stille hvis du bliver kaldt ind til samtale - akut..

Der er ikke tale om "ferie" som sådan, det er kun hvis du tager til udlandet at det kan blive problematisk.. og der skal du have "tilladelse"


Jeg ville bare gøre det..
Jeg fik samme information på mit første informationsmøde som sygemeldt, så den praksis er godkendt i min kommune.

Al information sendes i dag elektronisk og tidligere krav om tømning af fysisk postkasse hver dag er derfor ikke aktuel længere.

Afholdelse af ferie har heller ikke været noget problem for mig, sålænge det ikke har kollideret med andre 'beskæftigelsesmæssige' tiltag og at ferien har været selvbetalt - dvs. ingen udbetaling af feriepenge eller sygedagpenge i perioden. Selvfølgelig med tilladelse inden afrejse.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 14:59   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ok rart at vide det med postkassen.. (medmindre at man har fravalgt elektronisk post - for så modtager man det jo stadig i postkassen)

Det er selvfølgelig fysisk muligt at møde op akut.. det tager hvad.. .3-4 timer at køre fra djævle øen til skagen..

men du bliver nok ikke kaldt ind til samtale, oven i en sygemelding fra lægen, når du i forvejen er p åkontanthjælp..
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 16:48   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
NU stopper idiotien altså

Når man er sygemeldt er man netop sygemeldt, står derfor ikke til rådighed for indkaldelse til jobsamtale eller andre møder med 24 timers varsel - og Stavnsbåndet ER altså ophævet!

Selvfølgelig kan du tage afsted fra den ene ende af landet til den anden - check den tåbelige elektroniske postkasse og nyd at blive puslet om af familien - det er aktiv deltagelse i forbedring af egen livssituation!, så du måske hurtigere kan komme i gang med uddannelse eller tilbage i aktivering!



husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 17:47   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Og tænk ikke på opholdet som en ferie. Du er på familiebesøg. Det er vigtigt at holde fast i sine relationer, når man som du har en begyndende depression.

Håber du kommer afsted!

Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 19:00   #9
foxx450
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Helsingør
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 3
Styrke: 12
foxx450 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af VilSelvKanIkke Se meddelelser
Jeg står i den situation, at jeg er på kontanthjælp/uddannelseshjælp.
Jeg er erklæret uddannelsesparat og i aktivering.

Nu er jeg så blevet sygemeldt i en periode på 3 uger, for at få ro på i mit liv. Jeg har en begyndende depression og derfor valgte jeg i samarbejde med min psykiater at blive sygemeldt.

Nu har min kusine så inviteret mig på ferie hos hende(Sjælland, jeg bor selv i Nordjylland), i en uges tid, så jeg kan få det hele lidt på afstand.

Ringede så til min SB for at spørge om det var tilladt, men hun er så ikke til stede. Hun har fri til og med onsdag i næste uge. Spurgte om der ikke var andre der kunne svare mig på det. Der var åbenbart ikke flere kompetente personer der, for jeg fik besked på at vente til min SB var tilbage med at få svar.

Er der nogle skønne mennesker herinde der kan svare mig på det?
Hej
Du må meget gerne bevæger dig her i landet, Du skal ikke kalde den ferie.
Du må aflastes under din syge periode. Hvis du blive kontakte af din SB må du meget gerne ønske en telemøde i stedet for personlig under din syge periode.
Held og lykke
foxx450 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2014, 10:14   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men man kan også på sp blive indkaldt til personligt møde.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension