K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 02:28   #51
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt du skal have en afgørelse, hvis sygedagpengene stopper, og forud partshøres.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 09:57   #52
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Havnissen

Jeg har lige læst hele din tråd for at kende baggrunden til dine indlæg.

Hvornår har du sidst bedt om aktindsigt ?

Hvornår har du sidst bedt om alle journaliseringslister ?

Her får du informationer om hvilke bilag der findes i din sygedagpengesag.
Et råd fra min Borgerrådgiver jeg konsekvent har benyttet mig af efterfølgende og herved dokumenteret fejl i sagsbehandlingen til min fordel, da jeg kunne dokumentere jeg aldrig havde modtaget 2xbrev som påstået af SB.

Når der bliver postuleret, at du har modtaget info om stop af sygedagpenge vil det fremgå af din aktindsigt og du bør følge op på du ikke har modtaget informationen.

Søg aktindsigt NU, da et er hvad en SB siger i telefonen og noget andet er, hvad der er DOKUMENTERET og noteret i din sag.

Du har brug for mht til din ydelse fremover at du 100% ved, hvad der er noteret for at kunne følge op på det. De må ikke tro men vide

Kærlig hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 11:38   #53
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Tak for dine svar Nøgne tær.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre herinde der har prøvet noget af det samme i Svendborg kommune som jeg nu har.

Føler virkelig at de tager pis på mig.
Ja, det har jeg :-/

Jeg oplevede at skulle kæmpe med dem om at medtage alle relevante lægepapirer, at de ringede og kom med alle mulige udsagn, der efterfølgende var svære at bevise...

Det hjalp først, da eg skruede bissen på, meldte ud at AL kommunikation fremadrettet skulle være på skrift, henviste (med hjælp herfra) til de rette paragraffer i forhold til mine lægepapirer osv...

Jeg fortsatte dog med at kommunikere via mail også, men sørgede omhyggeligt for at gemme alle mails - der var ingen problemer i forhold til at få dem til at svare på mails.

De endte med at medtage alle relevante lægepapirer, at forlænge mine sd og i sidste ende tilkende mig pension...

Jeg er overbevist om, at hvis jeg ikke havde bidt dem i haserne, så ville jeg aldrig have endt op med en retfærdig beslutning - de kan være eget kreative i den kommune...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 12:49   #54
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Sygedagpengestop

Tak for jeres svar.

Jeg har alle lægepapirerne det er jeg sikker på.

Nu bliver alt holdt på skrift og ikke mere flinke skole, der er regler jeg skal overholde og det gør jeg, men der er også regler de skal overholde og det kommer de til.

De vil have mig i ressource forløb, selvom alle papirer siger pension, men okay så prøver vi det med, jeg har tid nok, men at det skulle hjælpe med lidt samtale, let motion og en mentor til at sparke mig i r..ven, det tror jeg nu ikke det vil, det gør mig bare endnu mere syg.

Men som den kloge rad til Web skrev tidligere, så er det kun at få mig på kontanthjælp så de slipper billigere, de laver fejl på fejl men det skal ikke gå ud over mig.
Enteneller skrev tidligere om § 27
har kigget på den og kan ikke se hvorfor jeg ikke kan komme ind under en § 27.4
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 10:53   #55
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal have en skriftlig afgørelse, og partshørres, INDEN sygedagpengestop.

her kan du også se hvad de skriver ved bl.a. §27 stk 4.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2013, 12:07   #56
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
[QUOTE=havnissen;291302]Tak for jeres svar.

Jeg har alle lægepapirerne det er jeg sikker på.

Nu bliver alt holdt på skrift og ikke mere flinke skole, der er regler jeg skal overholde og det gør jeg, men der er også regler de skal overholde og det kommer de til.

Hej Havnissen
Du skriver DU har alle lægepapirer, men findes de i din sygedagpengesag i mappen/journaliseringslisten "Helbredsoplysninger" ?
Har du overblik over hvilke bilag, der gik med til Rehabiliteringsteamet ?
så din sag er velbelyst og dokumenteret.

I min mappe fandtes ikke lægejournal indhentet af Kommunen samt MR skanningssvar.
Svarende fandtes ikke i min sag! Utroligt, så derfor har du søgt aktindsigt?

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 07-12-2013 kl. 15:50.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 00:04   #57
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Sygedagpengestop

Popiae hvad mener du med en skriftlig afgørelse.

Jeg var jo godt klar ove at sygedagpengene stoppede den dag, de har jo også skulle have reha mødet klaret inden den dato men det lykkedes så ikke da vi ventede på en special læge attest, som sagde arbejdsevne lig nul.

Partshøringen er jeg kommet i tvivl om, da jeg nu har læst at det er hvis der er kommet nye papirer i sagen at man så skal høres. Sådan har jeg forstået det.

Lgkh62
Jeg er ret sikker på at jeg har alle papirerne da jeg har været ops på at få dem tilsendt.
Nej ikke alle papirerne var med til reha mødet, påtalte det også, men de var vist ligeglade, havde selv printet nogen stykker ud som jeg kunne se ikke var med, dem var arbejdsmedicineren glad for at få.

Jo der kom en liste med, om hvad for nogen papirer der var med til reha mødet, og jeg kom med dem som jeg syntes var vigtige.

Men skal jeg ikke klage over sådan et sygedagpengestop, mener ikke de har gjort deres ting rigtig.

Må de sætte mig i et ressource forløb på et år med ressource ydelse som svarer til kontanthjælp, nu hvor de har kvajet sig og ikke behandlet min sag om sygedagpenge korrekt.
Der står jo om ressource forløb at man skal fortsætte med den ydelse man er på.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 00:45   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal have en afgørelse, med begrundelse for §27, hvert stk, om hvorfor de IKKE forlænger?

Forud for denne afgørelse skal du partshørre, om du har tilføjelser.

Forstår ikke helt , OM du har fået afgørelse eller ej?

De kan ikke fratage sygedagpengene, uden afgørelse.

KIK iøvrigt på §28.

Du kan ikke bare placeres i ressourceforløb, efter min bedste overbevisning, hvis der er forlængelsesmuligheder på sygedagpenge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 01:05   #59
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Sygedagpengestop

Hej Popiae

Jeg har ikke fået nogen afgørelse, men har nu fået den skriftlige bevilling af ressourceforløb på et år.

Samtidig har de sat en masse paragraffer ind men intet om stop af sygedagpenge hverken § 27 eller §28
men har sendt dem en mail og gjort dem opmærksom på det, men har selvfølgelig ikke fået svar, men skal til samtale i næste uge og der vil jeg spørge ind til det, men der skal jo nok klages.

Jeg har som sådan ikke noget imod ressourceforløbet, det skal jo bare vise at jeg ikke kan komme tilbage på arbejdsmarkedet, men jeg er sur over at de tager sygedagpengene og udskifter dem med ressourceydelse (kontanthjælp) når de har fjumret i det.
Ydermere havde sagsbehandleren sagt at han ikke så nogen problemer i at forlænge dem.
Der står et sted dette:

I en nogle situationer kan du bevare din hidtidige ydelse, når du visiteres til ressourceforløb. Det gælder, når du modtager en af følgende ydelser: sygedagpenge, ledighedsydelse eller førtidspension. Så skal de da ikke spise mig af med kontanthjælp.

Og et andet sted står der :
Ydelse i ressourceforløbet?
Alle, der deltager i ressourceforløb, får en ydelse – ressourceforløbsydelse – på samme niveau som deres hidtidige ydelse. Fx vil kontanthjælpsmodtagere, der får et ressourceforløb, modtage en ressourceforløbsydelse på kontanthjælpsniveau.

Lige dette her også :

§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension

Jeg er blevet bevilligt ressourceforløb, men det bliver på kontanthjælp, den 26-11-2013 skulle sygedagpengene stoppe, er til rehabiliterings møde den 03-12-2013 kommunen stopper sygedagpengene den 05-12-2013 kommunen bevilliger ressourceforløb den 06-12-2013.
Noget er da rivende galt.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 09:57   #60
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, for du kan måske få sygedagpengesats, i en forlængelsesperiode, altså efter §27.

Hvad siger din fagforening?

Alternativt kan du ringe til "Gratis retshjælp".

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension