K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2013, 09:38   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"oplever anerkendelse og stigmatisering" citat.

Stigmatiseringen, foregår netop ved, at man kun anerkendes, af flertallet på arbejdsmarkedet, især politikkerne, at man kun er noget værd, hvis man kan arbejde.

Stigmatiseringen, foregår netop ved, at det ikke anerkendes, at man selvsagt, har eller finder, andre værdier og indhold i hverdagen, end det at have et arbejde.

Men dette er af befolkningen/politikkere, dømt til ikke at have værdi.

Det er det samme som at sige, at man dermed, som førtidspensionist, ingen værdi har, andet end at man er en økonomisk belastning, pakket ind i, hvad der er bedst for borgeren, syge/handicappede eller ej, nemlig; AT HAVE ET ARBEJDE.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 16:38   #12
Soc.Råd.Stud
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Soc.Råd.Stud er ny på vejen
Hej allesammen

Min problemformulering lyder: Hvordan er anerkendelsesoplevelserne for førtidspensionister, der i kraft af at være på førtidspension ikke er en del ad samfundets arbejdsnorm?

Jeg tænkte at det ville være interessant at undersøge hvordan den anerkendelse der tit følger af at have et arbejde, evt. kunne opnås gennem frivilligt arbejde, foreningsarbejde, eller andet.

Desuden fik jeg måske formuleret mit første indlæg lidt klodset. Jeg ønsker også at høre erfaringer om hvordan det er ikke at have et arbejde. Er der tab af anerkendelse? Og i så fald hvilken?

^^ Det er her jeg søger interviewpersoner

Mvh. Marlene
Soc.Råd.Stud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 00:34   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er, især for de der er tilkendt efter 2003, at der IKKE er overskud til frivilligt arbejde eller lign.

Men jeg vil da gerne stille mig til rådighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 13:46   #14
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Selvom jeg blev tilkendt pension så sent som 1-12-2012, er jeg altså én af dem, der magter at være frivillig på et plejehjem - næsten 1 gang ugentlig

Dette lagde jeg overhovedet ikke skjul på var min plan, under min indstilling til pensionen, og det står i de papirer,der ligger til grund for hele pensionssagen.
Skulle "nogen" komme på den tanke, at jeg kunne blive helt eller delvis selvforsørgende, må jeg grine min bag i laser
Der er absolut ikke én i min nærhed, der bilder sig ind, at det jeg foretager mig, skulle være en timeløn værd - men jeg er slet ikke i tvivl om, det har en enorm værdi for brugerne på plejehjemmet

Stiller mig gerne til rådighed for et interview.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 14:21   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Soc.Råd.Stud Se meddelelser
Hej allesammen

Min problemformulering lyder: Hvordan er anerkendelsesoplevelserne for førtidspensionister, der i kraft af at være på førtidspension ikke er en del ad samfundets arbejdsnorm?

Desuden fik jeg måske formuleret mit første indlæg lidt klodset. Jeg ønsker også at høre erfaringer om hvordan det er ikke at have et arbejde. Er der tab af anerkendelse? Og i så fald hvilken?
Mvh. Marlene

Bor Paven i Vatikanet?

Har du mon hørt om smæd-din-lokale-handicappede-siden ethundredeogfirsgrader.dk?

Hvor mange ÅR har du til at lave interviews og skrive opgave?

Har sendt dig en PB.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 11:25   #16
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg kan oplyse at trådstarter 'Soc.Råd.Stud'
har været online på k10 flere dage efter jeg sendte en PB og tilbød interview.

Vedkommende har ikke svaret, så måske de andre kommentarer her i tråden, om lødigheden af spørgsmålet i trådstart er reelt, og tilstedeværelsen af trolls med andre agendaer, ikke er heeelt ved siden af ?!....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 12:04   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror det er svært og forstå, at man er så dårlig at en førtidspension har været nødvendig. jeg vil da heller arbejde 37 timer i mit tidligere drømme job
men har da 100 procent accepterede, at det ikke kan lade sig gør længere
når man ikke kan arbejde længere, bliver man bare nødt til at finde nogle andre værdier
i livet. der kommer motion ind i billedet for mig. det er godt både for mine fysiske og psykiske problemer. også den sociale del.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 17:31   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg kan oplyse at trådstarter 'Soc.Råd.Stud'
har været online på k10 flere dage efter jeg sendte en PB og tilbød interview.

Vedkommende har ikke svaret, så måske de andre kommentarer her i tråden, om lødigheden af spørgsmålet i trådstart er reelt, og tilstedeværelsen af trolls med andre agendaer, ikke er heeelt ved siden af ?!....
Hæng mig ikke op på det, men jeg MENER man skal have mindst 5 indlæg på debatten, før end man kan modtage og sende PB'er..

Måske Web lige kan fortælle hvad der er op og ned på det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 18:47   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er helt korrekt at man skal have 5 indlæg før man kan sende PBer
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 23:49   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så giver det i hvert fald god mening, hvis trådstarteren ikke har set L.S's pb, og derfor heller ikke har kunne svare på den.........der er jo kun 3 indlæg i kassen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Højesteretsdom om anerkendelse af en knælidelse Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 16-05-2012 21:00
Anerkendelse som fleksjobber? Dummiz Alt det andet 3 16-04-2012 07:20
Landsretsdom om anerkendelse af erhvervssygdom hos en syerske Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 5 25-01-2012 07:59
Højesteretsdom om anerkendelse af en skulder-nakkelidelse som en erhvervssygdom Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-04-2011 14:00
Jeg vil ha' anerkendelse logikeren Politik og Samfund 2 01-12-2010 15:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension