K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2013, 14:25   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er ikke helt rigtigt, folk på overførsels inkomst skal give besked før man tager til udlandet, det skal ledige fleksjobber også, selv om vi har optjent ferie, det er en ny regl.


men det er da også let nok, at sende den mail der siger jeg holder ferie den dato i usa.


ved ikke hvorfor de skal have af vide vi forlader landet, er vel bare fordi de mangler noget papir arbejde.
Det er korrekt, at folk på kontanthjælp skal oplyse sb om at de rejser ud af landet, og hvor og hvorfor... Men det er ikke korrekt at ledige fleksjobbere også skal oplyse at de tager ud af landet...... Jeg har været ude af landet i år, og sb sagde at jeg ikke skulle oplyse at jeg tog ud af landet, kun melde ferie.... ( er på ledighedsydelse).
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 14:37   #12
troldepigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
troldepigen er ny på vejen
Mange tak for jeres svar, jeg må jo som en start tage kontakt til min sagsbehandler også se hvad hun siger også må jeg se om jeg kan finde ud af resten - men som udgangspunkt lyder det jo ikke som noget der er helt umuligt, bare man får styr på det med kommunen.
troldepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 14:42   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Syge folk på kontanthjælp har ret til 5 ugers ferie efter 12 mdr på kontanthjælp , men de skal blive i DK - det er ikke tilladt at forlade landet desværre.

Jeg har selv været der hvor du er nu og det er ikke tilladt

alm kontanthjælpsmodtagere der kun har ledighed som problem må tage til udlandet

Sidst redigeret af søsser98; 19-06-2013 kl. 14:46.
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 14:43   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Man skal da søge om ledighedsydelse ved ferieafholdelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 15:56   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hold da op!

Kan i ikke lige linke til lovgivningen hvor der står, at syge kontanthjælpsmodtagere IKKE må holde ferie i udlandet, og dermed ikke har ret til ferie i udlandet på lige fod med alle andre kontanthjælpsmodtagere der har modtaget kontanthjælp i mere end 1 år???
- jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Og kan kun finde, at kontanthjælpsmodtagere godt må tage til udlandet efter 1 års sammenhængende kontanthjælp.

Lyder da SÅ suspekt, at folk der normalt SKAL stå til rådighed, godt på holde ferie, mens dem der i forvejen ikke står til rådighed ikke må holde ferie

Hvordan dælen står den forskels behandling og diskrimination mon beskrevet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:16   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hold da op!

Kan i ikke lige linke til lovgivningen hvor der står, at syge kontanthjælpsmodtagere IKKE må holde ferie i udlandet, og dermed ikke har ret til ferie i udlandet på lige fod med alle andre kontanthjælpsmodtagere der har modtaget kontanthjælp i mere end 1 år???
- jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Og kan kun finde, at kontanthjælpsmodtagere godt må tage til udlandet efter 1 års sammenhængende kontanthjælp.

Lyder da SÅ suspekt, at folk der normalt SKAL stå til rådighed, godt på holde ferie, mens dem der i forvejen ikke står til rådighed ikke må holde ferie

Hvordan dælen står den forskels behandling og diskrimination mon beskrevet
Det link vil jeg også gerne for så har min sb da brudt loven for jeg har da været i udlandet flere gange som syg kontanthjælpsmodtager.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:17   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...anthjaelp.aspx

Når du har optjent retten til de 5 uger, meddeler du blot din sagsbehandler hvilke tidspunkter du gerne vil afholde ferien på, og hvis du rejser til udlandet, skal du blot skrive at du rejser til udlandet.

Det er helt legalt og ikke noget problem - har selv været i udlandet på min kontanthjælp her under de nye regler.

Det eneste er at der skal være enighed om tidspunktet, så hvis man er sendt i aktivering eller udredning, kan de forlange at man venter..

Så du søger da bare om den ferie på det tidspunkt allerede nu, så det er på plads og den er bevilget, inden du evt bliver sendt ud i noget.


Fantastisk tilbud, og god rejse.. det er lige det du trænger til.. *S*

Her er lovteksten..

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=141140

"»Stk. 4. Modtageren kan dog opholde sig i udlandet, mens pågældende har ret til ferie efter § 13, stk. 8 og 9"

»Stk. 8. En person, der har modtaget kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage kontanthjælp. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage kontanthjælp, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af reglerne i stk. 1-3, mens ferien afholdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger.
Stk. 9. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom.«


Ved så ikke om det gør en forskel om man er sygemeldt eller ikke..

Men ellers er det vel at raskmelde sig og tøffe på ferie.. bliver man syg igen senere, kan man jo blive sygemeldt igen. Det gør ingen forskel i forhold til udbetaling.

Jeg tror ikke det betyder noget, reglen omkring sygemeldte og ferie og udlandet er normalt kun i forbindelse med dagpengeregler - der er ikke særlige regler for sygemeldte kontanthjælpsmodtagere.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 19-06-2013 kl. 16:29.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:18   #18
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Syge folk på kontanthjælp har ret til 5 ugers ferie efter 12 mdr på kontanthjælp , men de skal blive i DK - det er ikke tilladt at forlade landet desværre.

Jeg har selv været der hvor du er nu og det er ikke tilladt

alm kontanthjælpsmodtagere der kun har ledighed som problem må tage til udlandet
Sikke da noget vrøvl, kontanthjælpsmodtagere syg eller ej må gerne tage ud af landet, blot sb er orienteret.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:27   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Takker Supersus og Pip! Jeg har også kun kendskab til, at alle kontanthjælpsmodtagere må holde ferie i udlandet efter 1 års sammenhængende kontanthjælp - syge som raske.

Det var jo netop dét der var ideen, da ferien for kontanthjælpsmodtagere sidse år blev til.
ALLE syge som raske, skulle have ret til 5 ugers ferie, netop for ikke at diskriminere forskellige grupper.
Så jeg troede lige et øjeblik der var indført nye tiltag af bagdøren der nu siger, at syge ikke må forlade landet.

Det glæder mig at der blot er tale om hjemmefilosofi og misinformationer.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:46   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det står jo tydeligt på borger.dk

Citat:
Ferie
Du har mulighed for at holde 5 ugers ferie om året med kontanthjælp, hvis du har modtaget kontanthjælp uafbrudt i et år op til afholdelsen af ferien.
Din ferie må du gerne holde i udlandet.
Kilde: https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ferie som sygemeldt Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 31-07-2012 10:39
Med familien på ferie i udlandet famenr1 Alt det andet 33 10-07-2012 09:26
Ferie - når man er sygemeldt Bigmum Dit og Dat 7 06-05-2009 13:51
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension