K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2013, 11:41   #1
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Flere unge blir Hjemløse

Ja hvilken overraskelse..?

Gad vide om det hænger sammen med den elendige behandling folk får på job centret så de hellere vil melde sig ud end at prøve at melde sig ind...

http://www.tv2fyn.dk/article/138141:...iver-hjemloese
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 12:01   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Regeringen er venstre glad, det ses tydeligt på reformer.

Eller noget at gøre med, at unge under 30 på kontanthjælp både skal forsørger sig selv, og evt en samlever på det halve af hvad de fik før.

Mange vil blive smidt ud af deres lejligheder af samme grund. Det er simpelthen blevet et samfund som er u værdig over for sine borgere. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 12:18   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er nok mange vinkler på det problem.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 19:20   #4
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
unge mennesker under 25 år kan ikke leve af kontanthjælpen med boligudgifter ovs det er der ganske enkelt ikke til de får jo max 5000 kr udbetalt og selv med små 1 vær lejligheder rækker dette ikke
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 22:24   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
unge mennesker under 25 år kan ikke leve af kontanthjælpen med boligudgifter ovs det er der ganske enkelt ikke til de får jo max 5000 kr udbetalt og selv med små 1 vær lejligheder rækker dette ikke
Det er det, også kommer oveni alle de krav kommunen stiller, og den pisk der er, så melder de sig simpelthen ud...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 10:46   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Problemet er jo at regeringen går ud fra SU-takst.. for det kan de studerende jo sagtens leve af.

De glemmer bare at mange studerende jobber lidt ved siden af, samt kan få billige kollegieværelser, billig transport osv..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 23:21   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Problemet er jo at regeringen går ud fra SU-takst.. for det kan de studerende jo sagtens leve af.

De glemmer bare at mange studerende jobber lidt ved siden af, samt kan få billige kollegieværelser, billig transport osv..
Og kan tage SU lån... Ikke at man skulle låne penge af kommunen selvfølgelig, som kontanthjælpsmodtager. Så kan man tale om at grave sin egen grav.

Men bare for at illustrere at rådighedsbeløbet kan gøres større. Der kan jo være mange grunde til, ikke at kunne tage en uddannelse.

F.eks. en af mine brødre. Hele hans SU går til et kollegieværelse i Kbh. Men så har han SU lånet som han kan leve af. Nu har han så været så heldig, at få et fritidsjob også. Så kan han sætte lånet på hold. Eller benytte det i større eller mindre grad. Som en billig låneopsparing, til når han er færdig og skal videre.

Var han kontanthjælpsmodtager, så var der hverken kollegieværelse til rådighed, SU lån, og det han tjente ville modregnes hurtigt. Så han ikke ville have ret meget at leve for.

Det ene med det andet.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 23:27   #8
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Og kan tage SU lån... Ikke at man skulle låne penge af kommunen selvfølgelig, som kontanthjælpsmodtager. Så kan man tale om at grave sin egen grav.

Men bare for at illustrere at rådighedsbeløbet kan gøres større. Der kan jo være mange grunde til, ikke at kunne tage en uddannelse.

F.eks. en af mine brødre. Hele hans SU går til et kollegieværelse i Kbh. Men så har han SU lånet som han kan leve af. Nu har han så været så heldig, at få et fritidsjob også. Så kan han sætte lånet på hold. Eller benytte det i større eller mindre grad. Som en billig låneopsparing, til når han er færdig og skal videre.

Var han kontanthjælpsmodtager, så var der hverken kollegieværelse til rådighed, SU lån, og det han tjente ville modregnes hurtigt. Så han ikke ville have ret meget at leve for.

Det ene med det andet.
Det er jo lige det.....

Der er jo alle os som blivr ufrivilligt syge, jeg kan feks ikke tage en uddannelse da jeg aldrig ville kunne huske det og det ville tage mig 30 år...

Er så glad jeg ikke er 18 nu.....
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 06:45   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Markant færre billige boliger til unge
Citat:
»Så blev vi nervøse. Vi satte en undersøgelse i værk, og det viste sig, at boligselskaberne har oplevet et markant fald af billige boliger«, siger hun. Kommunen skulle altså have haft ekstra boliger, men i stedet får den endnu færre end sædvanligt.

»Så står vi altså i problemer. Hvor skal vi gøre af de unge?«, spørger Susan Fiil Præstegaard fra Københavns Kommunes socialforvaltning, som også er bekymret for, hvad der vil ske, når kontanthjælpsreformen træder i kraft, og antallet af unge med lav indkomst stiger. , som også er bekymret for, hvad der sker, når kontanthjælpsreformen træder i kraft 1. januar 2014.
http://politiken.dk/indland/ECE19802...iger-til-unge/

For dårligt og slet ikke gennemtænkt! Afskaffer de blås fattigdomsydelser og indfører deres egne. Og hvem betaler prisen...? Det havde måske været bedre, hvis de havde brugt nogle af den halve mia (?!), de har invisteret i projektet, til i stedet for at øge boligsikringen. Så ville folk bedre få råd til en bolig...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 09:23   #10
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
http://politiken.dk/indland/ECE19802...iger-til-unge/

For dårligt og slet ikke gennemtænkt! Afskaffer de blås fattigdomsydelser og indfører deres egne. Og hvem betaler prisen...? Det havde måske været bedre, hvis de havde brugt nogle af den halve mia (?!), de har invisteret i projektet, til i stedet for at øge boligsikringen. Så ville folk bedre få råd til en bolig...

Ja Venstres holdning er jo at så¨må folk bare flytte ud i yder kommune...

Men altså Fakta er jo at jo længere du har tid arbejde og uddannelses stedet, ja jo sværere er det altså at komme igang, især for dem som har nogle problemer, tænker her sygdom dårlig opvækst, kommer fra en institution og ikke et hjem...

Samtidig med sidder venstre jo også og siger at der netop ikke skal være så mange sociale tilfælde i yder kommurene...? øhh hvordan hænger det sammen...??
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister tror ikke på flere unge i job, hvis kontakthjælpen sænkes Webmaster K10 Nyheder 0 06-08-2012 13:10
Ministerbesøg hos hjemløse blev til åbent skænderi buster Politik og Samfund 0 03-12-2010 23:20
177 folketingpolitikere ignorerede møde om hjemløse! buster Politik og Samfund 1 28-02-2010 01:14
Flere unge ryger på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 14-05-2009 11:10
Colombia støtter danske hjemløse bla-bla Politik og Samfund 0 28-03-2009 09:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension