K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2013, 11:00   #21
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Tænker lidt som dig
Jeg er også lungesyg, jeg ryger så langt over de 18.000 kr. pr. år (lige knapt 75.000 kr) og ville da absolut foretrække at jeg kunne undvære og være under de 18.000 kr. - for det ville spare mig for en del penge
Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 11:25   #22
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer

Hvis jeg ikke fik min medicin for KOL, ville jeg nok være mere indlagt med lungebetændelse.

Kan være du skulle få din lungelæge til at skrive lidt om hvilke begrænsninger det ville give hvis du ikke fik din medicin. Nu ved jeg ikke hvilken medicin du får.
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 15:00   #23
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja undskyld jeg kopiere dit indslag, og til et helt andet spørgsmål. Nemlig kan du leve uden din medicin for KOL? Og ville din funktionsevne ikke være nedsat i så fald?

Forklaring: Jeg har søgt om merudgift, og her siger min sagsbehandler til afslag, at jeg slet ikke er funktions påvirket af min KOL?

Beklager meget hvis jeg forstyrre denne tråd. indiansummer
Hej Indian,

jeg har ikke KOL, men en anden type lungesygdom. Hvis jeg ikke tager min medicin, så vil mit lungevæv blive nedbrudt hurtigere og på et tidspunkt vil jeg blive så dårlig at jeg dør - så ja, det er fatalt ikke at få min medicin. Så det korte svar, nej, jeg kan ikke leve uden min medicin.

Min funktionsevne er nedsat, uanset om jeg får medicin eller ej. Men hvis ikke jeg får medicin, så ville min funktionsevne være markant dårligere, ligesom jeg ville have markant flere infektioner med deraf følgende indlæggelser, medicinøgninger osv..

Håber det gav svar på dine spørgsmål.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 16:04   #24
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
oops så må jeg da til lægen igen og høre hvordan det ser ud jeg får både medicin med tilskud og noget uden tilskud derfor den høje regning men jeg iler afsted igen og spørg læge om der er mere rabat jeg kan få for jeg betaler langt mere end 3700 kr årlig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 16:21   #25
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
oops så må jeg da til lægen igen og høre hvordan det ser ud jeg får både medicin med tilskud og noget uden tilskud derfor den høje regning men jeg iler afsted igen og spørg læge om der er mere rabat jeg kan få for jeg betaler langt mere end 3700 kr årlig
Husk også at høre din læge om der kan søges enkelttilskud til den medicin du får som der ikke er noget tilskud til i forvejen. http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/to...lttilskud.aspx
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 21:21   #26
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JamieØ36 Se meddelelser
Har hørt at man kan få en henstandsordning ang. medicin hos Apoteket, hvor man betaler 300 kr fast hver måned, man kan jo hører om ens muligheder på Apoteket.
Mjaa, nogle steder i hvert fald.
På mit apotek sagde de, at de meget nødigt gjorde det. Og at det kun var for folk, der ikke selv kunne finde ud af, at administrere deres penge. Og det kunne jeg jo egentlig godt, så jeg droppede det helt igen.
Apotekeren nævnte desuden, at de jo (groft sagt) ikke var en bank, så det var endnu en grund til at de kun gjorde det i sjældne tilfælde. Og det synes jeg egentlig er fair nok.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 21:48   #27
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Mjaa, nogle steder i hvert fald.
På mit apotek sagde de, at de meget nødigt gjorde det. Og at det kun var for folk, der ikke selv kunne finde ud af, at administrere deres penge. Og det kunne jeg jo egentlig godt, så jeg droppede det helt igen.
Apotekeren nævnte desuden, at de jo (groft sagt) ikke var en bank, så det var endnu en grund til at de kun gjorde det i sjældne tilfælde. Og det synes jeg egentlig er fair nok.
Så er det fordi de ikke gider !

Det er et tilbud til alle med kronikerbevilling, det er ikke apotekets opgave at vurdere hvem der har dette behov, ja jeg vil sige at det er formynderisk at opføre sig som de gør.

Mit apotek tilbød det selv, men da jeg med mellemrum også handler på andre apoteker, kan der gå koks i det, så jeg afslog.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 02:32   #28
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Så er det fordi de ikke gider !

Det er et tilbud til alle med kronikerbevilling, det er ikke apotekets opgave at vurdere hvem der har dette behov, ja jeg vil sige at det er formynderisk at opføre sig som de gør.

Mit apotek tilbød det selv, men da jeg med mellemrum også handler på andre apoteker, kan der gå koks i det, så jeg afslog.
Ja det er helt sikkert, fordi de ikke selv synes om ideen.
Jeg gik også ud fra, at der fandtes regler på området, som gjorde, at hvis jeg bankede i bordet, så var de nødsaget til at ordne det for mig.

Jeg kan bare godt se det fra deres side også.
Vi kan jo lige så godt selv bare sætte de 300 kr. til side på budgetkontoen hver måned - så passer pengene (teoretisk set vil man dog skulle af med flere penge lige i starten, men mon ikke kronikere også har fået medicin tidligere og dermed også indberegnet dette i budgettet).
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012

Sidst redigeret af Priks; 09-05-2013 kl. 02:43.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 11:23   #29
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Jeg kan bare godt se det fra deres side også.
Jeg ser slet ikkenoget problem fra deres side, andet end at de er nogle skrankepaver.
De skal ikke ydmyge mennesker til at fortælle hvorfor de har behov for den ordning.

Apotekerne behøver man ikke have ondt af, de har monopol på et vareområde, og år procenter af salget som indtjening.

Hvis det er et apotek der er placert så man ikke lige tager et andet sted hen, så er det at udnytte folk, når man ikke opretter disse aftaler.
Her inde i byen, der går vi bare et andet sted hen og henter vores medicin, hvis vi ikke får ordentlige forhold på vores lokale apotek, apotekerne gider ikke miste kunder på den konto og giver dermed den service der er nødvendig.

Det kan i den grad gøre mig vred at "monopolet" (apoteket) udnytter chancen... der er jo en grund til at der bliver tilbudt disse ordninger til "storkunder"

Jeg synes det skal påtales overfor apotekernævnet.

Har selv haft en sag der, fordi apoteket i mit område nægtede at bring penicillin ud til mig op til en helligdag, begrundelsen var at jeg ikke er over 65 år.
Alderen, var den infektion jeg havde i knæet efter en operation, imidlertid ligeglad med, og jeg kunne ikke gå... iøvrigt var der isglat.
Apoteket fik en påtale for ikke at opføre sig anstændigt.

De apoteker skal bare opføre sig ordentligt... statn har givet dem et monopol som de tjener MANGE penge på.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 11:35   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Om det er apotekerne, der skummer fløden, det er der jo nok delte meninger om. Det er yderst vigtigt, apotekerne overholder de bestemmelser, de skal følge. Det er ikke dem men lægerne, der ordinerer medicin.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronikertilskud Eva.h Alt det andet 6 12-12-2012 20:13
Kronikertilskud? Camille Hjælpemidler til handicappede 43 06-08-2012 12:13
Kronikertilskud viggo Alt det andet 6 01-05-2012 09:40
kronikertilskud knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 14-05-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension