K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2012, 13:48   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er mig der skal til at betale for vand - vi får sat målere op her til November.....

Altså, hvad koster vand og vandafledning typisk? Er der nogen bud på det?

Mine 3 børn er meget aktive = de er altid møg be****ede og behøver et bad hver dag, og når de først står under den varme bruser, tjaaaaa.....så vil de ikke ud igen!!!

Der må da også gå adskillige liter vand pr maskinvask.
Har også en vane med at lade hanen rende når jeg skræller kartofler. Men den vane forsvinder nok enormt hurtigt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 14:02   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
I år betaler jeg (inkl.moms):
Abonnement:1187,50kr/år
Vand: 14,88kr/m3
Vandafledning/spildevand: stik 583,75kr/år
Afgift: 36,25kr/m3

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 14:07   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

vi har haft målere i mange år..men der er meget forskel på priserne og jeg har svært v.at fortælle dig det..
vi har et firma hvor højtryksrenser køre halvanden time pr.dag og selve vandet er den mindste post vi har..det er dyrere at få vandet og komme af med det igen
vores den ene lejer har ikke måler på og vi har sat ham til 15o kr.pr.mdr.efter snak med andre
tror ikke du skal frygte det bliver voldsom dyrt.det bedste du ka gøre er at spørge dig frem..kan ikke huske om det er ca 12o kubikmeter man regner m.en normal hustand bruger..men nogen steder koster det - det dobbelte af andre steder..
jeg synes personlig det er fair nok m.vandure.så betaler man hverken mere el.mindre..i sidste uge fik vi en ny sat op..har vi selvfølgelig ikke bestemt..de skal udskiftes engang imellem

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 14:14   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmmm kubikmeter vand?

Kæft, det går dagligt op for mig, at jeg vare ikke har fulgt med i matematiktimerne, men takker for i gad prøve at give et indblik i hvordan regnestykkerne kan komme til at se ud

Jeg havde mere forestillet mig - hvad koster det at gå i bad 20 minutter agtigt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 14:21   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
helene

det blir svært at regne ud præcis hvad hver ting koster..vanduret er mig bekendt regnet i kubikmeter..og som sagt der er meget forskel..hver enkelt vandværk hernede bestemmer selv hvad de vil tage for selve vandet..og derfor ka der være stor forskel..'
hvis du f.eks tager risa regnestk og regner med i bruger 12o-15o kubikmeter m.3 børn..tror jeg ikke er helt ved siden af.så har du et nogenlunde regnestk..
her hvor jeg bor er der et lille vandværk og vi får cirokort hvert halve år - så husk din budget konto..vi betaler aconto og det blir så reguleret løbende.
jeg vidste slet ikke der ikke var vandure overalt.
jeg vander også nogen gange have om sommeren og har aldrig fået de store chok.
du ka også sætte vandspare på bruser og vandhaner

stribe førtidspensionist

vi bruger 4oo kubikmeter ialt pr.år incl firma og det betaler vi alt ialt 4900 kr for årligt incl alt..

stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 15:34   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Regn endelog på om vaskeri er en billigere løsning. Oftest er den dyrere. Man betaler jo også i dag for vand. Måske kollektivt og i fremtiden individuelt, men så skal man jo også kun betale for sit eget forbrug.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 15:43   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg skriver ned hvor meget jeg bruger på vaskeriet de 8 uger hvor jeg ikke har køkken og bad (og vaskemaskine!), det skulle give et meget godt billede af et stabilt fremtidigt forbrug......
Vaskeriet går så over huslejen, men det er jo lige meget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 16:10   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg havde mere forestillet mig - hvad koster det at gå i bad 20 minutter agtigt
Hehe, Helene! Dét kan jeg så ikke fortælle dig Men du kan jo eksperimentere lidt og prøve at se, hvor lang tid det fx tager at fylde en 10 l spand med vand og så gange det op i tid og pris.



Ps. 1m3 = 1000l
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:15   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nå ja, det kan jeg da måske gøre...

Sgu også UTROLIGT at man nu skal sidde og regne ud om man har råd til at gå i bad (og hvor længe), og lave regnestykker på, om man nu kan beholde sin vaskemaskine og meget andet. Varmen tror jeg nok jeg har tjek på - sidst fik jeg penge tilbage.

Tror også jeg vil købe en lille billig bageovn - de der til 200 kr stykket. Den er nok billigere til at varme rundstykker og flütes i, end at tænde for hele den store ovn i komfuret.....

Og hvis jeg fortsat vil bo her, så må jeg altså tage ALLE besparelser med. Huslejestigningen er på 500 kr og det med vandet kommer oven i, sååå.........better safe than sorry.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 19:46   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Tænk positiv, Helene. At du bekymre dig om det allerede nu betyder, at du ikke behøver gøre det senere - når første chok-regning ER kommet...!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension