K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2012, 10:32   #11
jyttep57
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2012
Lokation: sjÐ***Ð*’В¶lland
Indlæg: 54
Styrke: 12
jyttep57 er ny på vejen
Jeg vil anbefale dog at prøve at få en opdateret udtalelse fra din alm læge, og ligeledes fra en/flere speciallæger som du har været i kontakt med igennem dit forløb. Efter du har gjort alt dette, ville jeg søge en paragraf 17.
Hvis du kommer igang nu, kan du nå at søge inden juleferien. Jeg tror hvis du venter til reformen starter i den nye år, kan du godt glemme det. Stort set ingen, med mindre du har mistet alle lemmer og ligger i koma, kan få pension. Som der var en der skrev, ville det også være godt med en psyk udtalelse, men generelt er deres ventetider laange!
jyttep57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 23:10   #12
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Har været til møde.

lidt opdatering. Har været til møde med sb fra sygedagpenge afd. Vi snakkede omkring hvad mine forventninger til fremtiden ville være og hvad min læge mente. Jeg gjorde klar og tydeligt, at jeg ikke kunne klare at arbejde længere og ønskede reelt at søge om pension og dette var min læge enig i. Hun spurgte ind til mine behandlingsmuligheder og om der kunne gøres noget. Mit svar var at alt var afprøvet, behandlingsmuligheder var udtømt, kroniske smerter er varig og stationær. Hun ville indhente oplysninger fra lægen. Mødet tog ca. 5 min. og hun havde de oplysninger hun skulle bruge.
Hun vil sende mig videre til et andet sted, hvor jeg vil blive indkaldt til en ny sb. Men er der nogen herinde der ved hvor jeg bliver sendt videre hen til og hvad jeg skal forvente.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 23:19   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Lyder super, men lad være med at sætte forventningerne for højt endnu

Der kan godt gå tid med at blive afklaret, det kan jeg ikke gennemskue hvor langt du er i din sag
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 23:34   #14
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg har desværre ikke nogen forventninger hvad sb angår. Hun var ikke særlig medgørlig, men da jeg havde min fagforening med til mødet, var det som om at sb skulle bare af med os igen, sende os videre fra hende. Fagforeningen havde fat i sb leder, da hun ikke mente at fagforeningen skulle med til mødet. Det har måske skubbet lidt i tingene. Men jeg ved ikke hvad der kommer til at ske. Har været igennem flere arbejdsprøvninger, reavalidering og til sidst tilkendt fleks for ikke så længe siden. Men det har vist sig at jeg desværre heller ikke kan fleks. Det er ikke realistisk at finde et andet fleks til mig med så mange skånebehov. Så ved ikke hvor langt jeg er i forløbet.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 16:04   #15
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Jeg skal ikke gøre mig klog på din sag - men jeg vil mene du hurtigst muligt skal søge en fp efter § 17 på det foreliggende grundlag.
Idet du i forvejen er tilkendt fleksjob, mener jeg ikke du ryger på r.... ved at søge på denne måde.

Der skal nok være andre herinde, som har mere erfaring omkring dette, så jeg vil med stor interesse følge din tråd, og ønsker dig al mulig held og lykke med din søgning.

Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 23:23   #16
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Så er jeg indkaldt til en ny sb. Jeg ved ikke hvad jeg skal forberede mig på. Men jeg undrer mig over, at jeg været på tre forskellige jobcenter indenfor kort tid. Er det normalt. Jeg fik tilsendt nogle papier fra den sb som jeg var til møde hos. Hun har sat mig i kategori match 3. Hvad har det at sige. Der stod desuden i planen at arb.evnen skal aflkare. Jeg er bare så nervøs for det møde. Jeg har forsøgt at Google den nye sb,s navn, uden at finde noget på hende. Jeg har kun haft dårlig erfaring med det jobcenter som jeg atter er henvist til igen, men bare en ny sb. Derfor meget nervøs.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 04:46   #17
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Matchgruppe 3 = Midlertidigt passiv. Det betyder at du ikke bliver aktiveret.

0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 09:55   #18
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Da jeg stadig er ansat i en virksomhed, får jeg løn derfra til og med dec. Men har været sygemeldt i snart 2 mdr. Men hvis jeg er i match 3, dvs at kommunen ikke aktiverer mig, vil kommunen så ikke tolke det som om jeg ikke er til rådighed for et fleksjob og dermed nægte mig ledighedydelse når jeg skal søge om det. Jeg er så frustreret over det hele. Magter det ikke mere. Et andet spørgsmål jeg har, hvis de har placeret i match 3, vil det så sige at de ikke aktiverer mig, men vil kommunen så afprøve min arbejdsevne og hvordan foregår sådan noget. Da jeg på forhånd ved at jeg ikke kan klare det pga. smerterne og kronisk træthed.
Jeg er så glad for den hjælp i giver herinde, det er guld værd.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 10:01   #19
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
At man er placeret i mat. gruppe 3 betyder ikke nødvendigvis man er fredet for aktivering, jeg stod selv i denne gruppe og blev pisket konstant i 9 mrd. for at kommunen kunne få deres refusion.

Men du må nok afvente de nye regler og så skal man ikke arbejdsprøves som sådan, men ens arbejdsevne skal udvikles.

Sygemeldte for absolut ingen fred og ro fremover desværre, men en fleksjob bevilling er da bestemt værd at kæmpe for.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 10:06   #20
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Jeg er visiteret til fleks, og min nuværende ansættelse er i et fleksjob. Men jeg kan bare ikke klare at være afsted længere eller at arbejde. Kan de fjerne mit fleks visitering. Har været sygemeldt i 2 mdr. Men kan de nægte mig ledighedydelse, når jeg er sygemeldt.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu tager jeg chancen og spørger jer! ladytass Alt det andet 25 11-06-2013 11:55
Hvordan er chancen for førtidspension? Najah At søge førtidspension 7 01-11-2012 20:39
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension