K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 13:15   #1
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Arbejdsprøvning / Transport

Har fået en sag afvist i P nævnet da de vil ha en Psykiatrisk Speciallæge erklæring. Så vidt så lang, det har jeg det udemærket med. Har endnu en samlever, vi har dog besluttet af forskellige årsager at gå hver til sit.

Mit problem kommer når hun flytter da vores gamle bil er hendes. Den har jeg til dato haft at bruge, når jeg skulle i aktivering / afklaring. Når samlever flytter skal jeg med offentlig transport og skal gå ca 500 meter fra bopælen ned til stoppestedet.

Her knækker jeg da, jeg kun kan gå meget korte distancer grundet svær slidgigt i nakke og lænd. Er Rolator bruger i øvrigt og har et skrummel af en rolator. Kommer jeg endelig til stoppestedet, hvordan fa'en får man så den op i en alm højbenet bus. Chaufføren er jo ikke forpligtet til at hjælpe med det.

Kommer så aldrig frem til stoppestedet men knækker sammen inden jeg når så langt. Jeg vil således ikke være i stand til at fortsætte aktiveringen indtil min sag er helt afgjort i P nævnet, hvad den skulle blive efter indhentning af den Psykiatrisk speciallæge erklæring.

Har snakket med min sagsbh om det. Han siger at så må jeg bare starte hjemmefra i rigtig god tid. Gå lidt, hvile lidt, gå lidt osv ind til jeg når stoppestedet. Jeg når dårligt halvdelen af de 500 meter til stoppestedet og vil ikke kunne komme videre, hverken frem eller hjem igen. Hvad gør man så lige her.

Ringer 112 og beder dem hente mig fordi jeg ar faldet sammen, hvis de da overhovedet vil komme ud.

Endvidere går jeg ned med en smadret ryg og skal bruge flere dage på at komme op igen. Det kan jo ikke være rigtigt at det skal gå sådan.

Resultatet er så nok at kommunen lukker kassen fordi, jeg ikke møder frem i aktiveringen. Sagsbh siger at de ikke har mulighed for at hjælpe og så er den afdiskuteret.

Ved dog at der er muligheder med kommunal kørsels ordning eller taxa for den sag skyld, men hvordan får man den i stand. Jeg ved det ikke.

Så mit spørgsmål her er, hvordan kommer jeg igennem dette uden at komme i klemme.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 14:41   #2
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Bede din social rådgiver om at give dig taxa kørsel, det ved jeg kan lade sig gøre, for det har jeg selv haft, til arbejdsprøvning.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:59   #3
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Bede din social rådgiver om at give dig taxa kørsel, det ved jeg kan lade sig gøre, for det har jeg selv haft, til arbejdsprøvning.
Netop det jeg har snakket med ham om og han svarede. Start noget før hjemmefra i god tid. gå lidt, hvile, gå lidt osv indtil jeg nåede stoppestedet.
De havde ingen muligheder sagde han og så kom jeg ikke længere der.
Ved godt der er muligheder os i min kommune, men hvordan får jeg åbnet for dem uden at komme i klemme, som jeg os beskrev i mit første indlæg.
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 22:50   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klag omgående til afd. og socialdirektøren, samt byrådsmedlem fra socialudvalget, evt incl Borgmester.

Selvfølgelig kan du få kørsleshjælp, det kan man i andre kommuner.

Men går den, så går den.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 00:21   #5
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Klag omgående til afd. og socialdirektøren, samt byrådsmedlem fra socialudvalget, evt incl Borgmester.

Selvfølgelig kan du få kørselshjælp, det kan man i andre kommuner.

Men går den, så går den.

VH Popiae
Klaget vil der blive om nødvendigt. Ligeledes hvis han står fast vil jeg bede om at de skriftligt står inde for en mulig forværring af mit fysiske helbred.

Men eksisterer der ikke nogen specifikke paragraffer man kan komme med og pege på ?
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 08:19   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg ikke hvilke kommune du bor i for det kan godt gøre en forskel men de fleste kommuner har en hjælpemiddel central du kan ringe til og booke en tid for at få noget hjælp ...

Og det vil jeg mene at du burde gøre, jeg formoder at du har papir på din gang distance , jeg har det sådan at jeg sagtens kan gå men jeg har andre problemer der gør at jeg ikke kan arbejde for langt fra hjemmet og jeg har papir på det , derfor er det sådan at da jeg var i arbejdsprøvning at jeg var først tilkendt taxa ordning hvis det var over en km fra hvor jeg boede, den sparede de væk men så blev det i stedet for sådan at jeg skulle have arbejdprøvning inden for en km af hjemmet.


Der er forskellige muligheder , du kan søge om en el-scooter du kan søge om taxa kørsel men det vigtigste er at du søger på skrift og de rigtige steder ...

Hvis jeg var dig så ville jeg starte med at skrive om problemet til sagsbehandler og snakke med min læge (så du er sikker på at du kan få de relevante papir ) jeg ville skrive kort og godt til sagsbehandler at jeg ønskede at vide efter hvilke love og regler jeg skulle søge hjælp efter , og bede om at hvis sagsbehandler fastholder sine tåbelige udtalelser så skal det være på skrift og med henvisning til love og §

og jeg ville henvise til retssikkerhedsloven

Citat:
§ 1. Formålet med denne lov er at

1) sikre borgernes rettigheder og indflydelse, når de sociale myndigheder behandler sager,

2) fremhæve kommunalbestyrelsens ansvar for kommunens opgavevaretagelse på det sociale område,

3) fremhæve, at de sociale myndigheder har pligt til at tilrettelægge en tidlig helhedsorienteret hjælp,

4) forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og

5) fastlægge struktur og grundlæggende principper for administration af sociale sager.

Din sagsbehandler vil nemmelig helt sikkert sige når vedkommen opdager at du ikke bare finder dig i det at , jamen det er jo ikke aktuelt endnu men i fremtiden ...

derudover ville jeg lige tage denne her med

Citat:
§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

Stk. 2. Kommunen fastsætter en frist for, hvor lang tid der må gå, inden der skal være truffet en afgørelse. Hvis denne frist ikke kan overholdes, skal ansøgeren skriftligt have besked om, hvornår ansøgeren kan forvente en afgørelse.1)

§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.
Det er din sagsbehandler der går under kommunalbestyrelse og hvis ikke h*n ønsker at reagere på det så må du videre til resten af kommunalbestyrelsen samt kommunen , men start med at søge om hjælp på skrift og ikke mundtligt ..

Derefter find ud af om i har en hjælpemiddelcentral .. og i sidste instans så kan jeg se at din sagsbehandler har fået noget galt i halsen kan du ikke komme til aktivering grundet dit helbred, så må du sygemeldes og de må finde noget andet til dig hvor du kan komme til uden hjælpemiddel eller de må stille hjælpemiddel til rådighed, blot skal du have din læge med dig og det er vigtigt
  Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 10:23   #7
Rawhite
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Indlæg: 50
Styrke: 14
Rawhite er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu ved jeg ikke hvilke kommune du bor i for det kan godt gøre en forskel men de fleste kommuner har en hjælpemiddel central du kan ringe til og booke en tid for at få noget hjælp ...

Og det vil jeg mene at du burde gøre, jeg formoder at du har papir på din gang distance , jeg har det sådan at jeg sagtens kan gå men jeg har andre problemer der gør at jeg ikke kan arbejde for langt fra hjemmet og jeg har papir på det , derfor er det sådan at da jeg var i arbejdsprøvning at jeg var først tilkendt taxa ordning hvis det var over en km fra hvor jeg boede, den sparede de væk men så blev det i stedet for sådan at jeg skulle have arbejdprøvning inden for en km af hjemmet.


Der er forskellige muligheder , du kan søge om en el-scooter du kan søge om taxa kørsel men det vigtigste er at du søger på skrift og de rigtige steder ...

Hvis jeg var dig så ville jeg starte med at skrive om problemet til sagsbehandler og snakke med min læge (så du er sikker på at du kan få de relevante papir ) jeg ville skrive kort og godt til sagsbehandler at jeg ønskede at vide efter hvilke love og regler jeg skulle søge hjælp efter , og bede om at hvis sagsbehandler fastholder sine tåbelige udtalelser så skal det være på skrift og med henvisning til love og §

og jeg ville henvise til retssikkerhedsloven




Din sagsbehandler vil nemmelig helt sikkert sige når vedkommen opdager at du ikke bare finder dig i det at , jamen det er jo ikke aktuelt endnu men i fremtiden ...

derudover ville jeg lige tage denne her med



Det er din sagsbehandler der går under kommunalbestyrelse og hvis ikke h*n ønsker at reagere på det så må du videre til resten af kommunalbestyrelsen samt kommunen , men start med at søge om hjælp på skrift og ikke mundtligt ..

Derefter find ud af om i har en hjælpemiddelcentral .. og i sidste instans så kan jeg se at din sagsbehandler har fået noget galt i halsen kan du ikke komme til aktivering grundet dit helbred, så må du sygemeldes og de må finde noget andet til dig hvor du kan komme til uden hjælpemiddel eller de må stille hjælpemiddel til rådighed, blot skal du have din læge med dig og det er vigtigt
Tak for svaret, er helt bestemt noget jeg kan bruge i givet fald det bliver nødvendigt, men lad os nu lige se om han ikke giver sig før jeg melder "storeslem" *ss* Han virkede noget afvisende i sit svar umiddelbart, men han får chancen til at ændre på det og hvis ikke, ja så får han kamp til stregen. Jeg er ikke og vil ikke være en der bare bøjer af og lade mig presse. Men som en anden sagde tidligere = Går den, så går den
Rawhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 11:56   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rawhite Se meddelelser
Netop det jeg har snakket med ham om og han svarede. Start noget før hjemmefra i god tid. gå lidt, hvile, gå lidt osv indtil jeg nåede stoppestedet.
Og så får jeg et billede frem på nethinden af en Rawhite, som går hjemmefra kl. 2 om natten for at være fremme kl. 8, og næste morgen ringer til sagsbehandleren for at fortælle, at "i går da jeg skulle hjem fra arb.prøvning var jeg så dårligt gående, at jeg måtte holde så mange pauser undervejs, at den sidste bus var kørt da jeg nåede frem til stoppestedet, så jeg måtte sidde i læ-skuret og vente på den første morgen-bus, og er derfor først kommet hjem her i morges kl. 6, og kan derfor ikke nå frem til arb.prøvningen i dag."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 13:14   #9
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej Rawhite.

Jeg bliver hentet og bragt til aktiveringsstedet, af en anden kursist. Det skulle være en fast aftale, og en del af chaufførens aktivering, er netop at hente og bringe. Han kører mig hjem igen, når jeg ikke kan mere.

Da han hentede mig for første gang igår, nævnte jeg for ham, at han sikkert hurtigt blev træt af at hente mig, for at køre mig hjem kort efter igen.
Til dette svarede han: Du er syg, og jeg er din VIP chauffør, du siger til og jeg kører.

Rart at blive fragtet af en der selv forstår, hvordan det er at være syg og aktiveret.

Jeg prøvede også at spørge min sagsbehandler vedr taxabevilling, da min gangdistance også er meget kort. Men det var der ikke noget der hed sagde hun!

Håber du får en løsning snarest
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 13:19   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Sikke en herlig chauffør :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med transport ?? søsser98 Alt det andet 14 12-02-2012 23:34
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning? gøje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 28-11-2011 00:31
Tilskud til transport til arbejdsprøvning/opkvalificering supersus Alt det andet 0 27-11-2011 20:21
Arbejdsprøvning og Transport ? Stella Jeg er kommet i praktik. 3 27-10-2006 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension