K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2012, 22:13   #1
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Er der chance for flexjob efter praktikperioden?

Hejsa
Jeg har tidligere arbejdet 37 timer i ugen, men blev ramt af angst og blev sygemeldt. Har været igennem sygedagpenge men er nu endt på kontanthjælp. Det har jeg været i snart et år. I næsten hele syge perioden har jeg været i praktik på en alm. arbejdsplads. Jeg er super glad for at være der og de er også glade for mig og min arbejdsevne MEN jeg kan jo ikke være i praktik i al evighed De er gået meget meget langsomt fremad for mig, men nu går det hele meget nemmere. Jeg tror dog aldrig nogensinde at jeg kommer op på 37 timer igen Men min arbejdsplads vil gerne ansætte mig i flexjob, når jeg kan arbejde 20 timer i ugen. Pt. arbejder jeg 15 timer (inkl. 1½ times pause). Om 14 dage prøver jeg at lægge to timer oveni, så må jeg se om jeg kan holde til det.

Men jeg er i tvivl om, om jeg skal tælle timerne, hvor jeg reelt arbejder eller det bare er de timer jeg er på arbejdspladsen

Hvordan skal jeg forholde mig til at kommunen ikke aner om at praktikstedet gerne vil have mig over på flex på længere sigt?

Hvordan fungere flexjobs tilskuddet til arbejdspladsen? Hvis jeg kan det de andre på arbejdspladsen præstere, skal arbejdspladsen så have 1/3 eller 2/3 dele tilskud?

Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Er det min sagsbehandler der skal søge flexjobbet for mig?

Er der noget arbejdspladsen kan blive afvist på? Den ligger ikke i min egen kommune.

Undskyld alle mine spørgsmål, men jeg har fået ny sagsbehandler og hun glemmer at forlænge min praktik og at kontakte mig, så har slet ikke lyst til at spørge hende:S OG har heller aldrig fået hendes tlf nummer O.o
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 11:56   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Tag straks fat i kommunen - de skal være behjælpelig med at få dig ansat som fleksjobber på praktikstedet.- Og du må/skal ikke acceptere at hun glemmer dig men mon ikke du får en anden sagsbehandler, nu du reelt skal ændre praktik til fleksjob.

Jeg undrer mig over moralen på din arbejdsplads - hvordan kan de lade dig arbejde videre i praktik - uden du er beskyttet af en kontrakt under praktikforlængelsen. Men måske har jeg misforstået det du har skrevet.

læs under nyttige links - Fleksjob 19 udgave. Heri står alle reglerne -også omkring løntilskud .

I Min kommune kan man også på kommunens hjemmeside læse alt om regler og tilskud til arbejdsgiver når det drejer sig om fleksjob.

Sidst redigeret af maruus; 13-05-2012 kl. 12:03.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 13:24   #3
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Du er ikke visiteret til fleksjob, læser jeg?

I så fald er det bare at komme igang!
Du kan ikke "bare" blive ansat på dit praktiksted, fordi de gerne vil have dig; du skal have lavet ressourceprofil, afprøves, alle relevante lægepapirer skal foreligge mm mm....

Det er en større proces, så hiv straks fat i kommunen og få det sat i værk.
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 16:58   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Joey - Jeg glemte at ønske dig al mulig held og lykke med at få etableret et fleksjob , nu arbejdsgiver gerne vil beholde dig . Tab ikke modet , det kan være at oplysningerne vedr.din sygeperiode kan indgå i bedømmelsen om du kan visiteres til et fleksjob - når du har været i praktik næsten et år, er der vel også store muligheder for at din ressourceprofil kan færdiggøres hurtigt, du har jo været under observation for din arbejdsevne temmeligt længe.
Det handler om smidighed i forløbet - Held og lykke
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 18:51   #5
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Tak for svar og gode råd <3

JA man må sno sig nogen gange, for at komme helskindet igennem systemet

Det er måske noget der nemt kan tage et halvt år at få godkendt? Jeg er jo ikke klar endnu til flexjob, men er det alligevel fornuftigt at begynde nu?

Jeg ringer til kommunen i morgen og ser om de kan finde min sagsbehandler i deres system. Det er for dårligt ja, men jo mindre jeg hører fra dem jo bedre kan jeg koncentrere mig om mit arbejde Det er sket en gang før at de glemte mig og så skal jeg lige love for at de fik travlt da de endelig opdagede det en måned efter

Min praktikplads har det også skidt med at jeg ikke er dækket ind under en forsikring, så jeg må hellere få sparket liv i sagsbehandleren og overtale hende til at forlænge praktik perioden.

Jeg har en ressourceprofil, men hvornår den sidst er blevet opdateret er jeg i tvivl om. Jeg tror ikke kommunen kan finde på at sende mig i en arbejdsprøvning et andet sted, da min angst er "lidt bredspektret" og meget slem nye steder. Det vil være som at starte helt forfra som for 2 år siden og det er de klar over. Jeg har haft samme praktiksted i to år, hvor jeg kun har haft kontanthjælp i et år, resten af tiden har været på sygedagpenge.
Jeg har diverse lægepapirer fra lægekonsulenten, min egen læge, tidl. psykiater og fra sygehusets psyk. gruppe terapi. Jeg har endt min behandling og der kan ikke gøres mere for mig. Jeg har alle papirerne fra lægerne osv, da jeg søgte FP, hvilket jeg fik afslag på da der stadig var behandlingsmuligheder på daværende tidspunkt.
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 20:31   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Hej Joey
Jeg har læst hvad du har skrevet - og er dybt chokeret over at du har været i praktik i 2 år det samme sted - du er som jeg ser det blot parkeret -
og din arbejdsplads har nydt godt af din gratis arbejdskraft gennem 2 år -

Du skriver at jo mindre du hører fra kommunen, des bedre kan du koncentrere dig om dit job ?
Hvilket job - - du er ikke ansat men i fortsat praktik/arbejdsprøvning set med mine briller. .

Også arbejdspladsen må undres og frydes over , at de kan beholde dig som gratis arbejdskraft gennem 2 år. - tilmed uden at du har kontrakt på forlængelsen.

Det er tiden til at kommunen kommer på banen - trods din ulyst - der må ske noget så du kan komme videre evt. i fleksjob så din fremtid bliver sikret med løn i stedet for at du fortsat står til rådighed som gratis arbejdskraft.

Din arbejdsgiver har jo også en forpligtelse overfor dig - ( Jeg syntes ikke det er kommunen alene der er forpligtet) og de kan roligt kontakte kommunen vedr. fleksjob - og blive hjulpet i gang med papirarbejde og de gældende regler for området.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:33   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej joey..nu ved jeg godt hele livet ikke kommer an på penge ---- det her er på grænsen til udnyttelse..hvad hvis der sker en ulykke på arbejde,ved du så hvordan du er sikret...jeg kom selv ud for en,det tager et sekund og bagefter finder man ud af hvor vigtig det er at ha styr på tingene
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:43   #8
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Tak for dine råd og tanker

Jeg har lært igennem min sygdom at se mere positivt på tingene end mange andre
Jeg har nydt hver dag på "mit arbejde" (praktikplads) og jeg har udviklet mig hver uge jeg har været der. Der har altid været en god grund til at forlænge mig og jeg har selv bedt om det hver gang.
Jeg er en fighter og vil gerne kunne alt det de andre ansatte kan.
Men samtidig må jeg jo også acceptere mine begrænsninger og tage det i et meget stille og roligt tempo.
Så det er en del af grunden til min lange praktikperiode.

Det er vigtigt for mig at jeg har et stabilt liv og ikke bliver kastet rundt til forskellige afprøvninger.

Jeg vil prøve at spørge min sagbehandler om hun synes flexjob er en god ide, så vi kan få gang i det. Jeg glæder mig SÅ meget til at jeg kan få en anden indkomst end kontanthjælp, for det er godt nok hårdt når man har ejerbolig:S
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:50   #9
joey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2010
Indlæg: 51
Styrke: 15
joey er ny på vejen
Stribe: Nej penge betyder absolut ikke alt, men de er nu rare at have
Måske det giver mere mening for jer, hvis jeg fortæller at mange gerne ville have et job på min praktikplads. Jeg vil ikke offentliggøre hvad det er, for så risikere jeg at blive genkendt af andre:S Men det er virkelig mit drømmejob og jeg har aldrig drømt om at jeg kunne være så heldig at være på denne arbejdsplads Så måske derfor at jeg overhovedet ikke føler mig udnyttet
joey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 21:53   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
kære joey..det forstår jeg godt..jeg har aldrig været på kontanthjælp og aner ikke hvad man får..men en stabil indtægt er jo nr,1
jeg startede også med at skrive hele livet ikke var penge..jeg er udannet inden for landbruget og har altid syntes at det at ha det godt på arbejde og være glad hver dag man mødte - var det vigtigste..lønforhandlinger var altid sådan noget der bare skulle overståes og mam blev jo ikke mere glad af den sidste femmer..så forstår dig godt,men 2 år er langtid uden en lønseddel..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
efter godkendelse til Flexjob dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 18-01-2012 10:37
Flexjob efter 65 år Ophelia Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 20:34
Efter flexjob.......... Scoopy Spørgsmål ang fleksjob 0 15-12-2011 18:04
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
efter flexjob? paw thomsen Spørgsmål ang fleksjob 4 08-02-2009 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension