K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 18:36   #11
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvad siger du til det superhoax?

§ 62 (Forklaring)
Denne paragraf slår fast, at domstolene skal være uafhængige af regeringen og forvaltningen. Den hænger tæt sammen med grundlovens § 3, der handler om magtens tredeling.

Domstolene hører til under Justitsministeriet, men i 1998 indførte man en lov om en særlig styrelse af domstolene. Loven kaldes lov om Domstolsstyrelsen. Styrelsen har sit eget budget, og forvaltningen sker uafhængigt af Justitsministeriet.

Man kan godt læse § 62, som om de samme mennesker ikke må arbejde for forvaltningen og domstolene.
Men sådan bliver paragraffen ikke fortolket. Mange dommere har f.eks. ekstraarbejde som formænd for forskellige offentlige klagenævn, der behandler borgeres klager over det offentliges afgørelser.

Det handler om Denmark, hvis der er nogen som er i tvivl.

Sidst redigeret af Karo; 08-12-2010 kl. 18:39.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 19:12   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Hej K10 brugere, efter at have fuldt forumet de senste par dage undres jeg over tavsheden om københavns kommune.


Det skyldes jo grundet, at de offentlige ansatte tavshedspligt! Så det er klart, at de ikke har tænkt sig at sige alt og hvad som helst om sagen til offentligheden....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 23:55   #13
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@curls - Jeg tænkte nu mere på at sagen ikke har fået omtale her på sitet.

@Karo,

Jeg har nok ikke nogen politisk holdning til det. Men vi har jo set hvordan det er gået Benny, så man bør da helt sikkert undgå at folk påtager sig dobbeltroller og fritages fra deres professionsansvar.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 00:18   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Til Superhoax.

1. Jeg synes, din tone er uacceptabel.

2. Du burde måske lade være med at lægge op til en diskussion, hvis du ikke vil indgå i de præmiser en sådan har.

3. Jeg forlader gerne denne tråd, men forventer fremover, hvis du igen vil kommentere noget jeg skriver herinde en ordentlig tone.

4. Hovmod står for fald.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 01:04   #15
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Gunvor

Det må du altså gerne uddybe.:

Citat:
Til Superhoax.

1. Jeg synes, din tone er uacceptabel.

2. Du burde måske lade være med at lægge op til en diskussion, hvis du ikke vil indgå i de præmiser en sådan har.

3. Jeg forlader gerne denne tråd, men forventer fremover, hvis du igen vil kommentere noget jeg skriver herinde en ordentlig tone.

4. Hovmod står for fald.
sv 1. Jeg kan ikke komme til anden konklusion end flg. Det eneste jeg har gjort overfor dig er at gengive materiale fra ankestyrelsen.

sv. 2. Jeg synes ikke jeg har lagt nævneværdigt op til diskussion snarere tvært imod, men for så vidt som jeg har, så skal der min 2 til at definerer præmisserne for en sådan...

Sv 3. Jeg kan simpelthen ikke se, hvor jeg har udtalt mig i en upassende tone, så det må du gerne redegøre for enten her eller som PM, da jeg sender dette som PM til dig. PS jeg forbeholder mig retten til at gengive alt der måtte blive udvekslet mellem os. Men i så fald bliver det det hele - også det jeg skriver - Så folk har en fair chance for at følge med hos os begge.

Jeg håber dog, at du vil svare mig i tråden.

Sv. 4Jeg forstår ikke hvad du mener i sammenhæng med mit indlæg.

Endelig vil jeg gentage at jeg synes det er trist, at denne tråd ikke kan handle om Farvergade - Hvis der er nogen der kender det, og har godt eller skidt at sige om aktiveringen i forhold til andre tilbud, så meld gerne ud hvis i kan bidrage til noget substans.

Vh SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 13:26   #16
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Københavns tilbagebetaling til Statskassen...Beføjelser versus Ansvar

Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Hej K10 brugere, efter at have fuldt forumet de senste par dage undres jeg over tavsheden om københavns kommune.

Som i sikkert ved, skal Københavns Kommune tilbage betale op mod 390 milioner kroner for mangelfuld aktivering.

http://www.berlingske.dk/berlingske-...e-kaempebeloeb

Jeg synes dog ikke, at der har været debat om dette her på stedet - men det rammer jo nok alle der bor i kommunen, og så var det nok bedre om København ikke havde fået pengene til en start. På den måde minder Kommunens økonomi om en person på overførselsindkomst - Hvor penge bliver brugt til at dække det sorte hul og ikke kan betales tilbage på efter-krav.

Hvad er jeres mening? Hvordan stilles Bondam Hougaard m.fl. til ansvar -

Og hvorfor har der været tavst som graven om den sag her på K10?

Er der nogen af jer her på K10, der har været på farvergade - og kan fortælle om det har været værre end kommunens øvrige tilbud?

Håber emnet kan tages op

Vh

SuperHoax
ohhh hoax,
tanken har skam også strejfet mig!

Finder det ufatteligt kritisabelt, at folk med BEFØJELSER til at administrere af Fælleskassen, ikke i samme udnævnelse pålægges et økonomisk ANSVAR, der er proportionelt med den beløbsramme der administreres.

Og har også undret mig en kende, over den manglende debat herinde, som ellers dagligt tager livtag med mediernes infostrøm.

Småskranter selv, så har ikke lige det knivskarpe overblik at forgylde med, men læser en masse idag, og som sædvanligt er der sket både godt og skidt, siden man sidst var forbi k10.

Ukrudt forgår ikke så let! ;-)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 16:02   #17
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@L.S.

Glad for dit respons det varmede...

Ked af det med helbredet, men godt at du holder modet/dig oppe.

Det er nok uhensigtsmæssigt at pålægge enkelt personer et direkte økonomisk ansvar, da der så sikkert ikke vil være nogen til at tage stillingen.

Men ja et ansvar der følger med embedet og kan føres tilbage, efter at man har fratrådt sin stilling - Det kan vi vist kun være enige i


Håber at helbredet holder julen oven - Og ja der sker meget når man er væk fra K10 i nogle dage
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 16:35   #18
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Gybger og Karruseller

Tak for helbredsønsker - jeg er blot snue/kold LB-ramt, og sålænge der er varme i apparaterne, mad i skabene og 40 kanaler på tosseboksen, skal jeg ikke klage.

Hvodden er klimaet i Bulgarien lige nu, kan ikke lige forestille mig, at du bor I noget gammel usund boligmasse dernede, men man ved jo aldrig?

Tænker at der dernede, ligesom så mange andre tilflyttersteder, er bygget nye, opdaterede boliger, som de lokale sjældent har råd til, men for 'os' stadig kan være langt billigere at bo i, end noget i dk...

mht hvis et økonomisk ansvar følger med beføjelser:
der er altså masser af eksempler i det private erhvervsliv på, at man godt kan få nogen til at tage et job med indbygget chance for lussing og bortvisning - sålænge lønnen står mål med denne risiko.

Og jeg ville ikke være bange for at give vores folkevalgte mere i løn, hvis reglen blev indført, fordi vi skatteborgere alligevel betaler langt større beløb i ukontrollerede budgetoverskridelser, skjulte udgifter og bagdørsbevillinger, så hvad der ville blive sat til på Karrusellen, ville givet blive hentet hjem på Gyngen - til overflod, er jeg bange for ;-)

Sidst redigeret af L.S.; 11-12-2010 kl. 16:37.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 18:04   #19
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Tak for det.

mht. det politiske kan jeg kun sige, at vi er meget enige. Mht. Bulgarian så er det nok Hexi du skal have fat i, da jeg opholder mig i på kolde Sjælland - men jeg håber da hun læser med på tråden
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2010, 23:52   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser

Mht. Bulgarian så er det nok Hexi du skal have fat i, da jeg opholder mig i på kolde Sjælland - men jeg håber da hun læser med på tråden
Det var feberen der styrede den dag ;-)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykolog i København Smidt Alt det andet 8 10-04-2011 14:16
er der nogen i københavn rolle Alt det andet 4 21-07-2009 19:24
Fastholdelseskonsulenter - København zuza Jeg har fået job. 0 30-05-2009 19:58
København igen Hejdien Dit og Dat 17 23-12-2008 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension