K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2015, 09:06   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Indhentelse af psyk. journal uden samtykke?

Nogen der har prøvet at egen læge indhenter en hel psyk.journal fra en privat praktiserende læge uden ens viden eller samtykke. Har lige læst det i min journal og synes det er meget ubehageligt. Kan også se jeg har fået diagnosen personlighedsforstyrrelse på baggrund af et par enkelte samtaler om noget helt andet.
Er det normalt at praktiserende læger stiller den diagnose, så hurtigt uden reelt at kende eller have andre papirer på patienten??

Ville I klage over det?

Nå ja, da jeg spurgte om det var normalt i hans klinik råbte han af mig, kaldte mig nogle ting der ikke tåler gentagelse og sagde jeg ikke var velkommen i klinikken længere, hvis jeg ikke havde tillid til ham. Nice one....

Sidst redigeret af de7smådværge; 13-08-2015 kl. 09:13.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 09:38   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvem har henvist dig til den "anden" læge?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 10:17   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hvem har henvist dig til den "anden" læge?
Ingen er grp. 2 medlem.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 12:45   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså da jeg havde været ved udredningsteamet, blev deres "resultat" sendt til min læge.
Min psykiater har også sendt information til min læge, om hvilket medicin vi afprøver, og om behandlingen fortsat er nødvendig.

Den der henviser en, skal jo vide om henvisningen "gav mening", og om henvisningen skal fornyes, hvis der bliver behov for det.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 13:01   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Altså da jeg havde været ved udredningsteamet, blev deres "resultat" sendt til min læge.
Min psykiater har også sendt information til min læge, om hvilket medicin vi afprøver, og om behandlingen fortsat er nødvendig.

Den der henviser en, skal jo vide om henvisningen "gav mening", og om henvisningen skal fornyes, hvis der bliver behov for det.
Lægen der forsøgte at indhente oplysningerne, havde ikke henvist mig. Synes bare det er ubehageligt ikke at spørge inden man indhenter et hel journal fra en terapiforløb+medicinsk behandling, som jeg ikke længere var i. Det er jo ret personlige oplysninger, som ikke rigtig havde relevans for den praktiserende læge.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 13:35   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg har forstået, skal lægen have din accept (samtykke) for at kunne hente de papirer.
Du skriver at lægen forsøgte, betyder det at det ikke lykkedes?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 13:59   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Så vidt jeg har forstået, skal lægen have din accept (samtykke) for at kunne hente de papirer.
Du skriver at lægen forsøgte, betyder det at det ikke lykkedes?
Det lykkedes ikke da min tidligere behandler altid var lidt sen til, at vende tilbage. Hvilket jeg lige her er glad for. Så min nye læge skrev bare et eller andet uden overhovedet at kende mig i en statusattest, da han fortalte at han havde 14 dage til at besvare offentlige myndigheder. Diagnoser der intet har på sig iflg. speciallæger Men som nu hele tiden bliver brugt i min sagsbehandling.

Sidst redigeret af de7smådværge; 13-08-2015 kl. 14:02.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 14:03   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om det kan bruges, men prøv at se fra side 23 her:
http://www.kl.dk/ImageVaultFiles/id_...-_april_20.PDF
Der står lidt om blanketterne som de skal bruge til at indhente den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 11:24   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
indhening og vidergivelse Sundhedsloven

Hej de7smådværge

Som jeg læser din problemstilling i forhold til Sundhedsloven (LBK nr 1202 af 14/11/2014) vedr. dit spørgsmål kap. 9 i denne LBK.

https://www.retsinformation.dk/forms...id=152710#Kap9

Yderligere er der såvel "indhentning" som "videregivelse" og selvfølgelig samtykke centralt for dit spørgsmål. Men hvorvidt der reelt er sket en overtrædelse af denne lovgivning kræver præcist kendskab til selve sagen. Klagemulighed overfor sundhedspersoner foregår via Patientombuddet, se her:

https://www.patientombuddet.dk/da/Kl...sagstyper.aspx

Indhentning fra din prak. læge og videregivelse fra psykiateren (som jeg læser dit indlæg). Dvs. må din prak. læge indhente hele journal, og må psykiater videregive hele din journal? Og for begge med el. uden samtykke, bemkr. samtykke kan være såvel mundtlig som skriftligt. Det anbefales dog, at dette er skriftlig, således at der ingen tvivl er om samtykke er givet.

Det er normal procedure, at en psykiater tilsender prak. læge en kort "skrivelse" om diagnose og behandling.

I forhold til din prak. læges diagnose kan du også klage over denne hos Patientombuddet:

http://www.patientombuddet.dk/Klage-...uligheder.aspx

Med venlig hilsen

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 15-08-2015 kl. 11:52. Årsag: kom til at trykke send før færdig, sorry
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension