K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2007, 19:58   #1
Flisbeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2007
Alder: 70
Indlæg: 3
Styrke: 0
Flisbeth er ny på vejen
ressourceprofiler

Jeg er blevet i tvivl vedr. min(e) ressourceprofiler.
I april 2002 laver min daværende sagsbehandler en ressourceprofil.
Mit cpr. nr. var forkert og rettet med blyant og i øvrigt var den ikke fyldestgørende.
Jeg forsøgte flere gange at få indskrevet mine rettelser, hvilket aldrig er sket.
I august 2003 bliver jeg sendt til vores lokale AOF på et 5 ugers forløb for at lave en ny resurseprofil, denne er underskrevet at sagsbehandler, kursus leder og mig.
Jeg bliver bevilliget fleksjob i foråret 2005, kommer i job, men må stoppe i december 2006, da jeg for endnu en sygdom, jeg søger derfor pension i marts 2007.
Jeg bliver derefter henvist til vores lokale reva center, hvor jeg skal arbejdsprøves, der vise det sig at min kommune har medsendt den første resurseprofil.
Da jeg var til evalueringssamtalen spørger jeg min sagsbehandler, hvorfor de ikke har medsendt den jeg har lavet i 2003, bliver jeg oplyst om at de bruger den de har i deres system, altså den for 2002.
Så nu er jeg i tvivl om hvilken en der gælder og hvad jeg skal gøre ved det.

Lisbeth
Flisbeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 21:39   #2
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Kommunen skal sørge for at indhente de relevante oplysninger til din ressourceprofil og du skal have mulighed for at kommentere den - den skal laves i SAMARBEJDE med borgeren. Det er vigtigt den giver et realistisk billede af DIG. Hvis jeg var dig ville jeg bede om et møde med henblik på opdatering af den... det gjorde jeg med min (som også var håbløst forældet).

Har du søgt aktindsigt?
Det vil jeg anbefale dig at gøre, for så skal de sende dig samtlige papirer i sagen....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 11:22   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil som cl8 også anbefale dig at at søge aktindsigt med det samme , sådan at du får klarhed over hvilke papir de ligger inde med og hvilke papir de ikke ligger inde med, også ville jeg ringe til sagsbehandleren og bede om en tid.

Her ville jeg oplyse vedkommen om at jeg var kommet i besiddelse af oplysninger om at ressourceprofilen SKAL være en fremadrettet proces at den skal opdateres når der sker nyt i sagen (som praktiker, og arbejdsprøvninger) samt at ressourceprofilen er en myndighedsopgave der IKKE kan uddelegeres (det er hvad der står i div sm afgørelser og loven ) der er rygter om at det er lavet om , men det ville jeg se bort fra da det ikke har været muligt for os at få det bekræftet.

Men reelt kan du også se bort fra det da det var den gamle lov der var gældende da du i sin tid fik udarbejdet din ressourceprofil...

Normalt ville jeg sige at du ville stå stærkt med en ugyldig ressourceprofil ved en evt anke, men efterhånden er man ikke helt sikker mere , da man ser så meget sjusk også fra ankeinstanserne , så jeg ville nok holde på min ret til at mine ting udarbejdes i henhold til lovgivningen og dermed få en ordentligt belyst sag fra starten af

du kunne måske have nytte af at læse denne her tråd ...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...essourceprofil der burde være noget du kan bruge i en evt skrivelse til din sagsbehandler

også her er der snak om ressourceprofiler

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3095&page=3 som du vil kunne have gavn af at have kendskab til ...

det er meget , men det er en god ting at kende sine rettigheder, da man så kommer til at stå meget stærkere

Hvis du beslutter dig for at søge aktindsigt så er der en standardformular her

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Og med den går du ikke helt galt i byen ...

og så kan man vist ikke sige andet end god arbejdslyst

Hvis der er noget du er i tvivl om så er du altid velkommen til at spørger så er jeg sikker på at vi er mange der vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe dig

Mvh

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2007, 22:35   #4
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Vil som cl8 også anbefale dig at at søge aktindsigt med det samme , sådan at du får klarhed over hvilke papir de ligger inde med og hvilke papir de ikke ligger inde med, også ville jeg ringe til sagsbehandleren og bede om en tid.

Her ville jeg oplyse vedkommen om at jeg var kommet i besiddelse af oplysninger om at ressourceprofilen SKAL være en fremadrettet proces at den skal opdateres når der sker nyt i sagen (som praktiker, og arbejdsprøvninger) samt at ressourceprofilen er en myndighedsopgave der IKKE kan uddelegeres (det er hvad der står i div sm afgørelser og loven ) der er rygter om at det er lavet om , men det ville jeg se bort fra da det ikke har været muligt for os at få det bekræftet.

Men reelt kan du også se bort fra det da det var den gamle lov der var gældende da du i sin tid fik udarbejdet din ressourceprofil...

Normalt ville jeg sige at du ville stå stærkt med en ugyldig ressourceprofil ved en evt anke, men efterhånden er man ikke helt sikker mere , da man ser så meget sjusk også fra ankeinstanserne , så jeg ville nok holde på min ret til at mine ting udarbejdes i henhold til lovgivningen og dermed få en ordentligt belyst sag fra starten af

du kunne måske have nytte af at læse denne her tråd ...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...essourceprofil der burde være noget du kan bruge i en evt skrivelse til din sagsbehandler

også her er der snak om ressourceprofiler

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3095&page=3 som du vil kunne have gavn af at have kendskab til ...

det er meget , men det er en god ting at kende sine rettigheder, da man så kommer til at stå meget stærkere

Hvis du beslutter dig for at søge aktindsigt så er der en standardformular her

http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Og med den går du ikke helt galt i byen ...

og så kan man vist ikke sige andet end god arbejdslyst

Hvis der er noget du er i tvivl om så er du altid velkommen til at spørger så er jeg sikker på at vi er mange der vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe dig

Mvh

Hejdien

Hejsa

Betyder det med rød, at de erfaringer fra ens arbejdsprøvning skal skrives ind i ressourceprofilen også??
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2007, 00:45   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ja der skal oplyses om hvad det var for jobfunktioner og hvad de afklarede i forhold til din videre færden på arbejdsmarkedet (fandt du ud af at det var for mange timer , for få timer eller noget helt tredje )
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlige ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 145 02-08-2010 22:01
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Borgerinddragelse i ressourceprofiler zuza Nyt om loven 11 19-02-2008 14:23
Fokus i ressourceprofiler - fremtid og arbejde zuza Nyt om loven 30 18-02-2008 00:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension