K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2013, 16:03   #1
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Kan jeg blive nød til at stoppe med pillerne?

Hej herinde.

Jeg er lige blevet "truet" til at raskemelde mig efter at have været sygemeldt siden 28-02-2013 på grund af muskel og ledsmerter. Jeg har været igennem udredning på gigtafdeling på Slagelse sygehus, og er nu overgået til kontrol hver 3-4 måned. Jeg er ikke blevet rask, og bliver det heller ikke.
Jeg har en ubrugt 8 år gammel kontoruddannelse og som kommunen sagde, "du kan arbejde deltid, så find dig et kontorarbejde til 230 kr. i timen, så er du selv forsørgende" jo tak, det vil jeg da også meget gerne, og her må i gerne fortælle mig hvor jeg finder det henne. Jeg har skånebehov jeg også skal tage hensyn til, også der havde kommunen et svar, "find et deltids job, til en god løn og tilbyd at være på arbejdespladsen et par timer gratis hver dag, så kan du holde pauser ind i mellem" ja ja.
Jeg er træt på grund af min sygdom, og jeg får medicin der også trætter (Amitriptylin og Plaquenil) men ingen smertestillende, her mener kommunen så er det er min egen skyld at jeg har ondt og er træt, jeg kan bare stoppe med de piller der gør mig træt, og så bare ta nogle smertestillende.
Men kan det være rigtigt at jeg blive nød til at stoppe med den medicin som er ordineret af gigtafdelingen og min egen læge?
Hilsen den fortvivlede
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det kan selvfølgelig ikke passe...

Jeg gætter på at du lider af det der grimme...."jeg taler mundtligt med kommunen"...syndrom...bemærk at det var en joke...

Få det på skrift...bed om det på skrift..og du vil se at de reagere på en helt anden måde...da de godt ved at de ikke bare kan skrive alt det mundl*rt de normalt lukke ud når de taler med folk...

Nu skal det liges siges....og jeg kender ikke til din situation....at fordi det er svært at finde et job....ja det gør ikke at man bliver berettiget til en eller anden ydelse....

Når de stopper dine sygedagpenge....så skal de først partshøre dig og de skal se på hvad du så skal....og alt dette skal foregå skriftligt...

Er det ikke på skrift...ja så findes det ikke...

Så uden at vide så meget om din sag...så vil jeg tro at du skal bede kommunen om at få de ting de siger på skrift...

Kommunale medarbejdere må IKKE lege læger...da de jo netop ikke er læger...

Snak evt med gigtafd på slagelse for at høre om de kan hjælpe dig....fortæl dem hvad kommunen har sagt....

Men som sagt hvis du ikke har det på skrift...ja så vil de sige at det er dig der lyver for det har de aldrig sagt...

Hvis folk herinde skal hjælpe dig videre...så skal du nok fortælle en del mere om din sag....er du blevet partshørt....hvad er på skrift....har du søgt aktindsigt osv osv osv

Er du smart så forsætter du med at skrive i denne tråd og ikke bare opretter en masse forskellige....det er meget nemmere for folk at få et overblik når det hele forgår i en tråd...du slipper desuden også selv for at skulle skrive samme info flere gange...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 19:02   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af falken1965 Se meddelelser
Jeg er træt på grund af min sygdom, og jeg får medicin der også trætter (Amitriptylin og Plaquenil) men ingen smertestillende, her mener kommunen så er det er min egen skyld at jeg har ondt og er træt, jeg kan bare stoppe med de piller der gør mig træt, og så bare ta nogle smertestillende.
Øhh...
Amitriptylen er smertestillende, det blokerer for nervesmerter.
Det har du formodentlig også fået oplyst da det blev ordineret.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 19:45   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Amitriptylin er også et antidepressiv.
Det kan anvendes til smertebehandling, men har ikke effekt på alle.
Fx pga for mange bivirkninger.

Så det kommer an på hvad det er ordineret til.

Falken1965 tager ikke smertestillende, men er medicineret fra gigtafd, står der i indlægget.

Så hvad amitriptylin er ordineret for, er væsentligt at vide.

Sidst redigeret af frida; 17-11-2013 kl. 19:51.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 19:51   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Amitritylin er også et antidepressiv.
Ja det er oprindelig udviklet til behandling af depressiv sygdom.

Det er problematisk at nogen opfatter at man behandler smerter, ved at behandle en depression... men det er faktisk ikke det der er tilfældet.
Man behandler smerter med Amtriptylin fordi det går ind og blokerer smerteimpulsen i nervesystemet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 20:28   #6
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Takker for input. Jeg kan da godt se nu er det er meget "kort for munden" fortalt. Min sygehistorie vedrørende denne lidelse: I sep. 2011 fik jeg bortopereret galdeblæren p.g.a. en stor galdesten. Desværre gik der noget "kokker" i såret, og de fjernede metal tingesterne og jeg måtte gro sammen indefra, der gik så nogle andre "kokker" i arret, og jeg fik en meget skrap penicilin kur.
Jeg gik sygemeldt 4 måneder, først der var hullet lukket, men jeg kunne ikke komme ovenpå igen, jeg var træt og havde meget ondt i muskler og led.

Min læge mente at det var eftervirkninger efter den hårde omgang, men bestilte en masse blodprøver, og den ene viste en meget højt IgM tal. Jeg blev henvist til Slagelse sygehus og kom på akutlisten, så det tog kun 3 måneder før det var min tur.
I mellemtiden var jeg blevet fyret fordi arbejdspladsen lukkede, og min læge sygemeldte mig, og stoppede mine dolol og fortemol piller, de virkede heller ikke. Han igangsatte mig med Amitriptylin som smertelindrende, det virker så søvndyssende på mig, og jeg sover så godt efter sådan en ved nattetide.

Jeg er siden blevet undersøgt i hoved og mås, og og sygehuset er kommet frem til at jeg har en form for Lupus, oven i det havde jeg Cushing syndrom i 1985, og en piskesmældskade som 12 årig. Min læge på sygehuset har så sat mig i malariapille behandling, jeg er kun 1 1/2 måned i behandlingen, og de eneste bivirkninger jeg har er træthed. Jeg har også D vitamin mangel og for lav blodprocent, og et lavt antal blodplader og en meget forstærret milt.

Kommunen har haft sat mig i Quick Care forløb, det måtte jeg stoppe fordi træneren ikke ville tage ansvaret for mig fordi jeg fik mange smerter og en diskos udfald ( som er blevet ok igen), ellers har jeg kun været til samtaler og kommunen ville raskmelde mig, og sygehuset sagde nej.

Jeg var indkaldt til møde for en måned siden men blev ringe op med beskeden om at min sbh var syg, og de ville ringe til mig med en ny tid. Jeg fik så en indkaldelse og var til møde i torsdags hvor min sbh havde inviteret hendes overordnede med til mødet, jeg var så i krydsforhør i 1 time og 10 minutter hvor de blev ved med at skubbe en raskmelding over til mig jeg skulle underskrive, og til sidst brød jeg sammen og skrev under for at slippe for dem.

Så jeg ved godt at jeg er selvforskyldt arbejdssøgende, og Slagelse kommune bruger ikke den der med at man får det på skrift, desuden har jeg jo selv rask meldt mig.

Kommunen ville råde mig til at stoppe med de piller selvom jeg trives fint med dem, men hvis de gjorde mig træt og ude af stand til at varetage et fuldtidsjob, så burde jeg tage "rigtige" smertestillende. Desuden tog de ikke hensyn til mine blodprøve svar, de forstod dem ikke.

Min kontoruddannelse fik jeg i revalidering i starten af 2000 på grund af kronisk betændelse og karpaltunnelsymdrom i min arme, dengang var der tale om et fleksjob på 25 - 30 timer om ugen, men jeg fandt selv et arbejde.

Det blev vist en længere smøre, håber ikke det er for vrøvlet.

Hilsen Falken
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 20:46   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var ikke vrøvlet...

Nu skal man ikke overlade det til slagelse kommune at bestemme om ting forgår på skrift....det er sådan noget man tvinger dem til....

Man undlader at tale i telefon med dem....ringer de...så lægger man på...eller fortæller at man ikke ønsker at det skal forgå mundtligt...

Skal man til møde hos dem.-...så optager man mødet så man har en eller anden form for dokumentation på hvad der er sket...

Dette kan du nok ikke bruge i en retsal...men tro mig borgmesteren er ikke ligeglad med hvordan hans ansatte opføre sig...

Det eneste du næsten kan gøre...det er at melde dig syg igen....evt på kontanthjælp....og så blive ordentligt afprøvet hvad du kan og ikke kan...

Så skal du psyke dig selv....så du ikke bare gør ting de ønsker...men at de ting skal give mening...før du gør dem...

De er desværre ret gode til at bryde folk ned...specielt dem som ikke er så stærke psykisk...og man er i dag nødt til at gøre noget....husk evt hvis det overhovedet er muligt for dig at få en bisidder med til de møder du skal til...samtidig med at du optager dem...

De kan ikke tvinge dig til at ting skal forgå mundtligt....og der står ingen steder i loven at det er et krav at man skal tale med dem i telefon...der er heller ikke noget krav i loven til at du i det hele taget skal have en telefon...

Husk på en kommune...der drejer det sig mest om folks arbejdsevne...og lidt mindre om direkte sygdom....

Selvfølgelig tæller det at man har nogle sygdomme....men det vigtigste når det kommer til fleksjob og førtidspension....ja det er ens arbejdsevne...det er ud fra den de beslutter hvad man skal...

Sygdom betyder jo en masse i folks liv...hvad de kan og i det hele taget hvordan de har det....men man skal bare vide at det ikke er det vigtigste for kommunen...det er og bliver ens arbejdsevne...

Det er den du skal have afprøvet så man kan finde ud af hvad du kan og ikke kan og om man evt skal give dig et fleksjob eller andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:02   #8
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Hold da op, det kræver vist en kursus inden man bliver sygemeldt .

Jeg fik beskeden da jeg gik, tudende, derfra, "og husk du kan kun sygmelde dig en gang pr. sygdom, og den er brugt nu". Gudskelov har jeg haft kontakt med min fagforening da kommunen rask meldte mig i sommers, og 3F vil gerne give mig dagpenge og så skal der skrives skånehensyn ind i min side på jobnet, og så vil de hjælpe mig med at søge fleksjob, men han er kandidat til valget og har ikke tid til mig før sidst i næste uge. Min egen læge mener også at det er fleksjob der er bedst for mig, måske jeg skal få en tid hos ham?

Min sbh sagde til mig at nu var det hverken læger eller sygehuse der bestemte om jeg er syg.

Jeg har udfyldt en aktindsigt, og kører til Slagelse i morgen og afleverer den.

Tak for moralsk støtte
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:12   #9
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hvis du er stationær, dvs dine sygdomme/diagnoser er færdigudredt, kan du med fordel bede din læge henvise dig til et Smertecenter.

Der er lang ventetid, og du kan derfor benytte dig af det frie sygehusvalg, så du undgår ventetiden.

Det er vigtigt du får så meget dokumentation, som muligt.

Der kan de hjælpe dig med korrekt dosering og dokumentation for at det er den korrekte smertemedicin du tager for dine smerter.

Antidepressiv kan også anvendes til smertebehandling, og virker derfor ikke som et antidepressiv men som smertestillende, medmindre man har en depression.

At en sagsbehandler udtaler sig om hvilken smertemedicin, eller nogen former for medicin, en borger bør tage for sine smerter/sygdom hører ingen steder hjemme!

Men overrasket er man ikke. Jeg vil som alle andre herinde råde dig til udelukkende skriftligt kontakt med kommunen, samt fuld aktindsigt i din sag, så du er helt klar over hvad der foregår.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 21:55   #10
falken1965
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Lokation: Slagelse
Alder: 58
Indlæg: 9
Styrke: 0
falken1965 er ny på vejen
Jeg vil mene jeg er udredt, det sidste notat er en epikrise. Desværre anvender Slagelse sygehus en maskine og ikke en lægesekretær til at skrive notater så der står:
Pt har fortsat artralgier. Blev set på en niveauet skal afdeling og bortset fra lav D vitamin er der ikke fundet noget forkert. Pt har formentlig en og alle pose sygdom, hvorfor vi forsøger at behandle hendes artralgier med ....

Det er jo noget sludder, men det betyder at jeg har en form for Lupus. Jeg skal være tilknyttet afdelingen resten af mine dage, dog overgår jeg til en anden læge der har med Lupus patienter at gøre, så jeg er faktisk i gode hænder. Når man har lupus har man ondt i led og muskler og er træt, og bliver nemt syg, fordi immunforsvaret har misforstået noget og angriber led og muskler i stedet for sygdomme. Jeg er ikke hårdt ramt, jeg har ikke hud- eller lunge, hjerte problemer, har de forklaret mig på sygehuset. Men de siger de kan hjælpe mig angående min sygdom, men ikke tage stilling til hvad jeg kan og ikke kan, det er der folk på kommunen der kan.

Ja der skal et godt helbred til når man er syg.
falken1965 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension