K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2013, 22:52   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Kontanthjælp og delvis job ?

Når man modtager kontanthjælp og tager tilkalde job ca ti dages arbejde om månede ,skal man så trækkes for hele beløbet ?

Det er da ikke særligt opløftende at arbejde hvis man stadig kun har kontanthjælpen udbetalt.


Og kan man holde ferie når man er på kontanthjælp,og hvordan fratrækkes optjente feriepenge ?

Ferie pengene må være optjent dengang min søn var på sygedagpenge.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 07:19   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Når man modtager kontanthjælp og tager tilkalde job ca ti dages arbejde om månede ,skal man så trækkes for hele beløbet ?
For 7 år siden var det sådan (jeg ved ikke om det stadig er sådan), at man fik lov at beholde 12 kr. ud af hver timeløn.

Spørg din sb, skriftligt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 15:28   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Sidste år = 2012 var det sådan, at al lønindtægt blev trukket fra kontanthjælpen krone for krone. Det vil sige: 1 kr. tjent = 1 kr. mindre i kontanthjælp.

Jeg havde ganske få dage i løbet af foråret, hvor jeg "sprang til" hos en tidl. arbejdsgiver. Det var et værre rod, fordi jeg ikke kunne få udbetalt kontanthjælpen rettidigt. Det skyldtes, at kontanthjælpen først kunne udbetales efter at lønsedlen var indsendt.

Så i en periode fik jeg næsten altid udbetalt kontanthjælpen 1 uge senere end ellers.
Det gav af og til problemer i forhold til budgettet og regningerne.

Det eneste gode jeg fik ud af det var et pænt kørselsfradrag hos Skat og et godt forhold til arbejdsgiveren.

Jeg er ikke helt klar over om det stadig er sådan, men det skulle ikke undre mig.
Der har været fortsat forslag til at ændre praksis, men jeg har ikke været helt opmærksom på det problem, da det ikke længere er aktuelt for mig.

Hilsen

Cordulla
Nu lykkelig fastansat i fleksjob.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:13   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Han får truget krone for krone,og har kun ekster udgifter ved det,til transport.

men håber jo på at det kan give støre mulighed for et fast arbejde på sigt.

Jeg spørge her inde i håb om nogle kendte § der siger noget om det.
Syntes jo han er snydt nok.
Ved at lukke sygedagpengene uden at ville arbejdsprøve ham.Men det jo noget helt andet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 08:22   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"Arbejdsindtægter m.v.
§ 31. Har ansøgeren eller ægtefællen arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af kontanthjælpen efter § 25 bort fra 14,58 kr. pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet kan ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned pr. person.
Stk. 2. For personer, der ikke har en fastsat arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for omregningen."

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap4

Så forevis det for sagsbehandleren og spørg hvordan den regel udføres.. om han skal indlevere lønsedler eller hvordan.


Man skal have været på kontanthjælp i 12 mdr for at have optjent retten til 5 ugers ferie det efterfølgende år på kontanthjælp.. hvis man fortsat får det.

Men hvis han har optjent feriedage, kan han holde dem. Så får han bare udbetalt feriepenge for de dage istedet for kontanthjælp.. så tjek hvor meget han har i feriepenge pr feriedag, for der modregnes dag for dag.
Hvis han har optjent mindre pr dag end han får i kontanthjælp koster det at holde ferie.. hvis han har optjent mere pr dag, er der overskud.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 11-06-2013 kl. 08:30.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 21:18   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
"Arbejdsindtægter m.v.
§ 31. Har ansøgeren eller ægtefællen arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af kontanthjælpen efter § 25 bort fra 14,58 kr. pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet kan ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned pr. person.
Det må være den §, min sb brugte, som dengang var på 12 kr. pr. time.

For mit vedkommende var det ikke et job, men jeg sad i en bestyrelse hvor jeg fik diæter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 23:21   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Han har ferie penge til gode måske fra sygepengene tror jeg er lidt i trivel.

Men det lyder godt med at der modregnes dag for dag i feriepengene.

Han får truget alt sin løn fra fin kontent hjælp,og skulle der være en månede med så mange afløsertimer/vikartimer at det skulle blive mere en en måndes kontanthjælp har han fået besked på at pengene skal række det længer,så lige meget hvor meget han arbejder så kommer der ikke mere i kassen før han evt bliver fast ansat.

Der er ingen forsøger pligt,og det job han selv har fundet de dag han ikke er på job skal han i aktivering.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-06-2013 kl. 23:25.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Raskmelding/ delvis 20-24 timer Chacha Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 19-07-2013 07:44
Delvis raskmelding? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 08-02-2011 09:52
revalidering til delvis forsørgelse nensypigen Alt det andet 31 30-09-2010 18:30
Hjælp til delvis kontanthjælp jenserik Alt det andet 12 02-08-2010 19:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension