K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2013, 16:58   #11
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Nu tilføjer jeg lige:
Er lige kommet hjem. Har det forfærdeligt. Svimmel, ondt i brystkassen, kan slet ikke styre min finmotorik og min krop er bare slap.

Nu ser jeg så her i mine piller, at jeg af en eller anden årsag ikke har fået noget concerta siden lørdag! Dette er aldrig sket før. Er dette jeg oplever ophørs symptomer? Jeg har fået 54 + 36 mg concerta hver dag snart i 2 år. Har aldrig misset det. Hvad filan er der lige gået galt?

Kan alt min vælten rundt som en sindsyg være pga det?

Er ikke alene. Bor med min mand og vores 3 børn. Min mand er min støttpæl og kan som den eneste få mig til at slappe af
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 17:17   #12
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Nu kan jeg ikke give dig medicinsk rådgivning. det ville være kvaksalveri. (snak lige med vagtlægen)

Men hvis du ikke har fået din concerta(RITALIN) siden lørdag ja så er det måske ophørs symptomer du oplever.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 19:01   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Muligvis, hvis du ''kun'' har oplevet div siden Lørdag.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 19:17   #14
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Altså har gennem hele mit liv haft forskellige kendetegn. Har aldrig set dm som problemer. Har altid fornemmet ting, som andre ikke gjorde. Kunne forudsige diverse små underlige ting, som hvilken sang der kom efter en anden i radioen.

Har aldrig hørt stemmer eller noget. Kun høreforstyrrelse nogle gange. Og så de skide edderkopper. Føler mig heller ikke overvåget eller forfulgt.
Men har altid følt at andre talte om mig.
Har altid følt mig som "Gud" i forhold til andre mennesker. Ser mig selv på et helt andet overlegent plan. Denne side har jeg kæmpet meget med at holde nede, for synes sgu det virker sådan lidt psykopat agtigt.

Negative tanker om dem jeg elsker, har også altid været et stort problem for mig. Fremtvingelse af negative billeder og følelser af mine nærmeste for derefter at blive dybt såret og ked af det. Som om, at jeg bevidst forsøger at køre mig selv ned.

Ja og så har jeg altid bare været udenfor. Andre har aldrig forstået mig. 1 person i denne verden kender MIG. Og ikke det billede, som jeg har skabt for at skjule mig for andre.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 19:44   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Altså har gennem hele mit liv haft forskellige kendetegn. Har aldrig set dm som problemer. Har altid fornemmet ting, som andre ikke gjorde. Kunne forudsige diverse små underlige ting, som hvilken sang der kom efter en anden i radioen.

Har aldrig hørt stemmer eller noget. Kun høreforstyrrelse nogle gange. Og så de skide edderkopper. Føler mig heller ikke overvåget eller forfulgt.
Men har altid følt at andre talte om mig.
Har altid følt mig som "Gud" i forhold til andre mennesker. Ser mig selv på et helt andet overlegent plan. Denne side har jeg kæmpet meget med at holde nede, for synes sgu det virker sådan lidt psykopat agtigt.

Negative tanker om dem jeg elsker, har også altid været et stort problem for mig. Fremtvingelse af negative billeder og følelser af mine nærmeste for derefter at blive dybt såret og ked af det. Som om, at jeg bevidst forsøger at køre mig selv ned.

Ja og så har jeg altid bare været udenfor. Andre har aldrig forstået mig. 1 person i denne verden kender MIG. Og ikke det billede, som jeg har skabt for at skjule mig for andre.
Nu er vi jo nok en del der ikke kender til din fortid, men mon ikke meget af dette også spiller en rolle i dit selvsyn!?

Man skaber ofte sin egen "lykke", man er "konstrueret" til at søge lykke og undgå smerte. Vi prøver alle både bevidst og ubevidst at få den bedste dag og fremtid vi kan få på den ene eller anden måde. Det er klart overlevelses mekanismer og overspringshandlinger inddraget i vores daglige liv og færden, mange af os lever fra minut til minut herpå.

Når det så er sagt så er der ingen tvivl om at udtrapning af medicin og evt. overgang til ny kan skabe megen ravage og uro i ens liv, så meget at man ville ønske man aldrig var startet herpå.

Vi kan tænke om os selv at vi er underlige, men vi søger jo også at skabe en verden vi kan overleve i. Ladytass, du har højst sandsynligt gået til enten psykolog og/eller psykiater og talt med vedkommende om dit syn på dig selv, hvad har de i så fald sagt?

Det var det bedste råd jeg fik af min psykolog da jeg var plaget af tvangstanker i en periode, det var at jeg skulle "lade dem være", lad dem flyve deres vej, det er jo bare tanker og det hjalp faktisk rigtigt meget. Som dig (måske?) havde jeg også tanke om at forvolde smerte på mine kære, "desværre" ikke på mig selv i stedet, men på mine kære. Det var uhyrligt frygteligt og jeg vil ikke ønske det for nogle. Bl.a derfor vedholder jeg mig på min medicin som jeg har det ok med. Min psykolog forklarede det dog også med at det ikke var nok for mig at forvolde skade på mig selv, det ville såre mig endnu mere hvis det gik ud over mine kære, og det havde/har hun jo helt ret i. Logikken forklarer og hjælper meget i sådanne perioder, det er sikkert også den du søger pt.!?

I øvrigt udvikler jeg under forandringer, pres og stress mange mærkelig ting, så kan det være der hvor du pt. er? Er der sket noget nyt for dig udover medicinen f.eks.?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 04-06-2013 kl. 19:52.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 08:19   #16
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ladytass Se meddelelser
Altså har gennem hele mit liv haft forskellige kendetegn. Har aldrig set dm som problemer. Har altid fornemmet ting, som andre ikke gjorde. Kunne forudsige diverse små underlige ting, som hvilken sang der kom efter en anden i radioen.

Har aldrig hørt stemmer eller noget. Kun høreforstyrrelse nogle gange. Og så de skide edderkopper. Føler mig heller ikke overvåget eller forfulgt.
Men har altid følt at andre talte om mig.
Har altid følt mig som "Gud" i forhold til andre mennesker. Ser mig selv på et helt andet overlegent plan. Denne side har jeg kæmpet meget med at holde nede, for synes sgu det virker sådan lidt psykopat agtigt.

Negative tanker om dem jeg elsker, har også altid været et stort problem for mig. Fremtvingelse af negative billeder og følelser af mine nærmeste for derefter at blive dybt såret og ked af det. Som om, at jeg bevidst forsøger at køre mig selv ned.

Ja og så har jeg altid bare været udenfor. Andre har aldrig forstået mig. 1 person i denne verden kender MIG. Og ikke det billede, som jeg har skabt for at skjule mig for andre.

Du prøver lidt at rende fra det, er du banger for at blive kaldt skitzofren?
Har du fortalt din psykiater om disse symptomer?
(musik i frugtkurven,edderkopper, megalomani og superkræfter)

Man behøver ikke være paranoid eller høre "stemmer" hvis man er psykotisk.
Men samtidigt skriver du:
"Men har altid følt at andre talte om mig."
"..og ikke det billede, som jeg har skabt for at skjule mig for andre."

igen, jeg kan fortælle dig hvad du fejler. Men du skal ihvertfald snakke med en prof. om det.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 09:33   #17
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Nej har ikke nævnt dette for psyk. Synes jeg fejler så meget i forvejen. Og det lyder jo helt åndsvagt. Kan jo selv sidde og læse det jeg skriver. Det lyder jo som en skingrende skør person.
Det er ikke sådan jeg render i nattens mørke udklædt som batman eller noget

Kan sagtens se, at der er en masse skizofrene træk. Men har alle ikke det?
Altså tænker, at alle mennesker har vel en eller træk fra mange mulige diagnoser.

Kan man overhovedet være skizofren og have ADD samtidig?

Har det forresten meget bedre idag. Har sover 12 timer i nat. Fået taget mit concerta osv.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 11:57   #18
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Det er godt du har det bedre, men du bør absolut sige det til din psyk. at du har oplevet dette.
Du snyder kun dig selv, hvis du ikke siger det!


Ritalin i sig selv kan også give/forværre psykoser; sådan forholder det sig afaik også ved abstinenser.
Psyk vil måske tage dig af ritalin hvis det kan give dig disse symptomer?

Jeg kan fortælle at jeg genkender alt det du har skrevet fra mig selv, når jeg har været psykotisk.

Jeg siger ikke du er det og det og det. men du havde vel ikke forventet at det du beskrev var helt normalt og harmløst

Sidst redigeret af hejhejhej; 05-06-2013 kl. 12:07.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 22:38   #19
Whoknows
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Whoknows er ny på vejen
Ja, jeg tilslutter mig de andre, at du skal nævne det for psykiateren. Hvad nu hvis det er en helt anden diagnose og behandling du skal have? De symptomer du beskriver lyder i mine ører ikke som noget "alle" ind imellem har. Hvorfor ikke melde klart ud? Skriv evt. dine oplevelser ned, så er det måske lettere at få det givet videre til psykiateren.
Håber det bedste for dig :-)
Whoknows er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 13:01   #20
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Jeg tror du er en superhelt Ladytass =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
Hvad fik vi ud af fattigdomsåret? spørger Betinna Post gunvor Politik og Samfund 9 12-01-2011 13:31
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension