K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2013, 21:04   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Nu tager jeg chancen og spørger jer!

Jeg har diagnose primært med adhd og ptsd.

Jeg får concerta, straterra, cymbalta og seroquel.

Idag især har jeg en træls dag.

Jeg har nogle underlige ting. Har nu længe haft det.
Jeg hører ting, som jeg ikke tror er virkelige. Fx musik i min frugtkurv.
Jeg ser helt vildt syner, edderkopper som kommer kravlende. Jeg kan mærke tings "energi" uden at røre ved dem.

Kan dette være noget skidt? Noget forkert med mit medicin.
Jeg joker tit med, at jeg er et overmenneske. Men jeg mener det faktisk. Har trods min ekstrem klodsede natur aldrig kommer til skade. Nogle gange tvivler jeg sgu på om jeg er superhelt.

Skal jeg nævne dette for nogen?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 21:13   #2
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Smile

Det kan godt være en bivirkning fra din medicin, jeg har jævnligt set dette på mit arbejde, derfor ville jeg bestemt tale med lægen om det.
Måske skal medicinen nedjusteres lidt, eller helt skiftes ud.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 21:26   #3
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Hej Ladytass,

Godt du fortæller hvordan du har det.

Du bør helt klart drøfte det med din læge snarest. Måske skal din medicin justeres eller måske skal du have noget helt andet medicin.

Tal med lægen snarest. Hvis du synes det er svært, at fortælle lægen det, kan du evt. tage en kopi af det du her har skrevet med - så ved lægen hvad der videre skal spørges ind til. Det er en strategi jeg selv anvender når jeg er nødt til at tale med lægen om ting som jeg synes er svære at få "hul på".

Pas godt på dig selv.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 22:44   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kan godt være bivirkninger fra den medicin du er på.. tal med lægen, så du kan prøve noget andet.

Jeg ved Concerta kan give den type bivirkninger..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-06-2013 kl. 22:47.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 11:54   #5
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jeg bliver sgu også lidt nervøs over kombo af adhd medicin og seroquel.
Jeg får det bedre ved at tage seroquel om dagen i små doser. Concerta gør mug nogle gange helt "psykotisk" agtig. Som om jeg slet ikke kan være i mig selv
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 15:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er noget helt forkert, så jow, det er absolut noget du skal tale med nogen om!! Forkert dosis kan skade langt mere end at gavne, så tag det meget seriøst og få en tid hurtigst muligt. Sådan skal du da ikke rende rundt og have det. Kender nogen der pludselig blev voldsomt psykotiske af medicinen, det startede i det små...og endte ganske forfærdeligt, så jeg har set, hvad forkert dosis kan gøre ved folk.

*kender og kender er måske så meget sagt, men jeg stiftede bekendtskab med dem og deres problemstillinger under indlæggelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 16:08   #7
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
"Jeg ser helt vildt syner, edderkopper som kommer kravlende. Jeg kan mærke tings "energi" uden at røre ved dem."

Kontakt læge Pr. omgående!!!!

Ser du edderkopper som ikke eksistere, er du psykotisk, det siger sig selv at du skal søge hjælp NU!


Både concerta og straterra kan fremprovokere psykoser som bivirkning efter hvad jeg kan læse mig frem til.

Sidst redigeret af hejhejhej; 04-06-2013 kl. 16:21.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 16:19   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Helt enig!!! Musik i frugtkurven??? Overmenneske?? Kan ikke være i sig selv??

Jeg lider også af psykoser, jeg ved lige hvad du mener!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 16:36   #9
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Jamen er man også psykotisk, når jeg godt ved, at det ikke er virkeligt? Jeg ved godt, at det er mit hoved der ****er med mig. Er det så at være psykotisk?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 16:57   #10
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Hvordan kan du være i tvivl...musik i frugtkurven,edderkopper, megalomani og superkræfter?

Nu kan jeg kun tale for mig selv...

Nogle gange, kan jeg også selv se og høre ting såsom edderkopper, men samtidig være fuld bevist om det ikke eksisterer. Det siger min psykiater ikke er atypisk.

Du skal ihverfald ikke være alene, for som helene skriver, kan det hurtigt gå seriøst galt!
Som minimum ville jeg få vagtlægen i røret. (han siger sikker psykiatisk skadestue).
Pas nu på dig selv
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er chancen for Ftp. Nana M Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-01-2013 16:05
Hvad fik vi ud af fattigdomsåret? spørger Betinna Post gunvor Politik og Samfund 9 12-01-2011 13:31
Chancen for førtidspension Fuffi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 51 18-09-2010 13:36
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension