K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2012, 21:47   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Bla må man ikke glemme at den er svær at få igen, selskaberne er i deres gode ret til ikke at ville forsikre og i deres gode ret til at sætte prisen efter at man fejler en masse.
Lige præcis.

Jeg har, og har altid haft, både ulykkesforsikring og familieforsikring (indbo m.m.).
Mine forældre betalte den, for sidste gang, det år jeg fyldte 18, derefter var det mit eget ansvar.
Og jeg kunne ikke drømme om, at sige nogen af dem op.

Jeg har også ulykkesforsikring på begge mine børn.

For ca. 4 år siden fjollede knægten rundt på sin cykel, faldt og knækkede en fortand så eftertrykkeligt, at han skal have et implantat når han er udvokset.

Nogen mener, at det som barnets ulykkesforsikring koster, det kan man lægge til side og på den måde spare sammen til sådan en tand, det vil være billigere end at have forsikringen.

Men hvad nu hvis knægten havde knækket 3 tænder.
Og hvis tøzen laver et lignende stunt.

Det er en super dejlig fornemmelse, når man står med knægten hos tandlægen og kan sige, at de ikke skal bekymre sig om hvad det vil koste i den sidste ende, fordi man har ulykkesforsikringen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 21:57   #12
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Jeg har både en inboforsikring, en kræft forsikring en rejseforsikring og en ulykkesforsikring. Har en ulykkesforsikring Hos Alka og giver kun 713kr om året. Jeg steg heldigvis ikke i pris da jeg fik ftp og den dækker stadig som før.
Har også ansvarsforsikring på min hund og sygeforsikring på både min hund og kat.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 10:59   #13
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg gir lidt over 2000.- om året for indbo/ansvar/rejse og ulykkesforsikring incl. ftp rabat.(kan ikke lige huske for meget rabatten er)
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 17:43   #14
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg har én, men jeg køre også i bil... Og ved at jeg selv har prøvet 2 biluheld, så ved jeg hvordan, man kan få brug for sådan en forsikring.
Det kan evt. være til en behandling efter en uheld. Der kan ske rigtig meget, også bare hvis I er på besøg hos nogen...
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 01:58   #15
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har en. Jeg er relativt aktiv, og hvis jeg melder den fra nu, vil jeg måske ikke kunne få en med 3 psyk. diagnoser når/hvis jeg eventuelt får børn eller i øvrigt bestemmer mig for at det kunne være en god ide. Ligeså med min sygeforsikring (Danmark).
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 10:31   #16
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej jeg har også en, men har valgt at betale den over flere gange om året, så det ikke kommer til at virke så voldsomt. Så lige at en havde deres i Alka, så måske skulle jeg skifte til en billigere? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 12:18   #17
-Henrik-
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
-Henrik- er ny på vejen
Tak for tilbagemeldingerne!
Jeg har bestemt mig for, at beholde min ulykkesforsikring.
Der er bl.a. fuld tandskade dækning på, hvilket man aldrig ved, om man får brug for engang (7-9-13)

Mvh
Henrik
-Henrik- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 18:15   #18
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Cool Det var sådan éen jeg burde have haft

Men ikke havde, da jeg smadrede min skulder (faldt i et printerkabel- og 90 kg printer flytter sig altså ikke lige).

Min søn havde en, der var utroligt unyttig, dækker 6- eller 10 %, det var umuligt at finde ud af, da ungen jog hånden igennem en glasrude på efterskolen (17 og 19 sting + en tommelfinger, der er lidt følelsesløs). Den var dyr, og var Østifternes, der så blev opkøbt af Nykredit.

Da han fyldte 18- valgte han bankens, i forbindelse med budgetkontoen, dvs man betaler af hver måned.
Senest, nu han læser, så har han valgt IDA fagforening, deraf medfølger en meget billig ulykkesforsikring. Sådan en har jeg selv haft, da jeg var studerende og stod i PROSA.
Hans kæreste er også i fagforening- med heraf billig ulykkesforsikring. DE betaler vist 80-90 kr hver/md.
MEGET billigere end forsikringsselskabets 2000 kr/år.
Skolesøgende børn og unge/studerende bør have en ulykkesforsikring! Skolerne har ikke mere!

Så HUSK at læse policen! Det der 6- 10 % (10 % er en finger!)- er ubrugeligt.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 18:22   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jA det er rigtig det er vigtigt,at børnene er dækket ind..det er flere år siden jeg tegnede en til min nu 13 årige søn..og her pr.1 jan 13 dækker haderslev kommunes skoler ikke mere..så vi skal selv tegne en..

jeg ved godt nogen har det svært og det ikke er der man burde spare..men sådan er virkeligheden desværre for mange..jeg tror hvis jeg spurgte på skolen,skal der nok være mange der ikke har en..
men sku uheldet være ude er det altså rart at ha sin forsikring i baghånden..men jeg synes også det er dyrt..men nødvendigt

stribe førtidspensionist 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2012, 21:48   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af -Henrik- Se meddelelser
Tak for tilbagemeldingerne!
Jeg har bestemt mig for, at beholde min ulykkesforsikring.
Der er bl.a. fuld tandskade dækning på, hvilket man aldrig ved, om man får brug for engang (7-9-13)

Mvh
Henrik
På et tidspunkt ændrede mit forsikringsselskab betingelserne i min ulykkesforsikring, så der var udvidet tandskadedækning på den.

Jeg har fået dækket et par tand-kroner, eller tre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulykkesforsikring millidk Nyttigt at vide for Førtidspensionister 20 11-04-2012 15:07
Ulykkesforsikring, med FP? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 21-09-2010 23:45
Førtidspension og ulykkesforsikring gittedl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-12-2009 09:16
ulykkesforsikring/ny helbredsoplysninger jomfruen Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 15-05-2009 12:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension