K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 16:07   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Intet er vedtaget endnu... Det er kun forslag, der er kommet her i dag... Og HVIS det hele blev vedtaget og ikke er lavet om i forslagene så tror jeg det tidligst bliver gældende fra 1.1.2013...

Fleksjobbere og førtidspensionister bevarer det der er nu... Til dem der allerede er visiteret til fleksjob vil der kun ske ændring, hvis der er sket ændringer..... Ydelsen ved jeg intet om, hvis man f.eks. blev ledig, det savnede jeg rigtig meget, det sagde de intet om... Kun at der er noget med at komme en sats ydelse op eller sådan noget... Der var alt for mange spørgsmål om ydelse til de helt unge i tvnews... Det synes jeg var lidt træls... De glemmer dem som allerede er visiteret - der var ikke rigtig nogen, der spurgte "Hvad med dem..."....

Synes også det lød mærkeligt med a-kasse.... Men alle de forslag, som de kommer med, håber jeg kommer ud offentligt, så vi kan få en forklaring på det...

Men som sagt intet er vedtaget.... Der kan gå et stykke tid endnu til det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:09   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
@Ninja
Man skal bare huske på, at rigtig mange pensionsselskaber
følger kommunens tilkendelse af førtidspension,
altså kan man risikere, at man ikke får TAE,
med mindre pensionsselskaberne ændrer reglerne.
Jeps, der har du fat i en rigtig god pointe!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:12   #23
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Intet er vedtaget endnu... Det er kun forslag, der er kommet her i dag... Og HVIS det hele blev vedtaget og ikke er lavet om i forslagene så tror jeg det tidligst bliver gældende fra 1.1.2013...

Fleksjobbere og førtidspensionister bevarer det der er nu... Til dem der allerede er visiteret til fleksjob vil der kun ske ændring, hvis der er sket ændringer..... Ydelsen ved jeg intet om, hvis man f.eks. blev ledig, det savnede jeg rigtig meget, det sagde de intet om... Kun at der er noget med at komme en sats ydelse op eller sådan noget... Der var alt for mange spørgsmål om ydelse til de helt unge i tvnews... Det synes jeg var lidt træls... De glemmer dem som allerede er visiteret - der var ikke rigtig nogen, der spurgte "Hvad med dem..."....

Synes også det lød mærkeligt med a-kasse.... Men alle de forslag, som de kommer med, håber jeg kommer ud offentligt, så vi kan få en forklaring på det...

Men som sagt intet er vedtaget.... Der kan gå et stykke tid endnu til det.


enig med dig de sagde ikke så meget om flexjob som er allerede visiterede ... det skal man spørge dem
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:13   #24
Anita23
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Anita23 er ny på vejen
Tjek www.bm.dk

www.bm.dk
På denne hjemmeside står der om reformen
Anita23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:14   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anita23 Se meddelelser
www.bm.dk
På denne hjemmeside står der om reformen
Tusind tak!....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:16   #26
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
!!!!

Det er sguda kun forringelser på Flex siden!

De tager tilskud fra dem med høj løn= Flekser for sværer ved at få en "normal løn" fordi de så femover skal have allermindsteløn. Hvis minsteløn er 250000 vil arbejdsgiver ikke få 1/3-elller 2/3 af lønnen refunderet fordi den er høj hvilket betyder dyrer ansættelser af flekser som så betyder de er nødt til at tage jobs de måske er overkfalificeret til. Jeg troede ikke at tilskud var lønningsbestemt men hvor meget skånehensyn+ arbejdstimer.

Efter 2 år skal bliver ledighedsydelsen sænket! Hvad i ******* er det! Folk kan ikke få job generelt og endnu værrer flexer som skal bøde for de ikke kan få job fordi de hænger i systemet!

Jeg håber eddermame der bliver sat en stopper for den reform NU! Opfordrer alle flex og FP til at stå sammen om det!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 16:18   #27
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Chin Se meddelelser
Det er sguda kun forringelser på Flex siden!

De tager tilskud fra dem med høj løn= Flekser for sværer ved at få en "normal løn" fordi de så femover skal have allermindsteløn. Hvis minsteløn er 250000 vil arbejdsgiver ikke få 1/3-elller 2/3 af lønnen refunderet fordi den er høj hvilket betyder dyrer ansættelser af flekser som så betyder de er nødt til at tage jobs de måske er overkfalificeret til. Jeg troede ikke at tilskud var lønningsbestemt men hvor meget skånehensyn+ arbejdstimer.

Efter 2 år skal bliver ledighedsydelsen sænket! Hvad i ******* er det! Folk kan ikke få job generelt og endnu værrer flexer som skal bøde for de ikke kan få job fordi de hænger i systemet!

Jeg håber eddermame der bliver sat en stopper for den reform NU! Opfordrer alle flex og FP til at stå sammen om det!
Enig med dig..det ser sort ud
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 17:07   #28
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
jeg gør klar til at søge FP. Det ser ikke ud til at min sparsomme arbejdsevne er værdsat og jeg derfor skal leve på en deltidsløn. De kan på ingen måde hæge sammen for mig at jeg skal slide min krop til gulvet for ikke at blive anerkendt. Nej så vil jeg heller bruge min restevne hjemme sammen med minde børn!!!
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 17:44   #29
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Læs Reform af førtidspension og fleksjob

Læs Reform af førtidspension og fleksjob

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

Kun personer, der har ret til ledighedsydelse, får ret til seks ugers selvvalgt uddannelse. Hvad

Forskel på fleksjobbers løn på samme arbejdsplads vil forekomme. Nogle arbejder mindre men får mer

Ledighedsydelsen ved ledighed bliver del op i 2 klasser. Dem og mig

Pligt til medlemskab til en fagforening. Lokumsaftale med LO

Kraftig nedsat løn ved tilbud om ny fleksjob. Flere højtlønnet kan blive fyret og ansat igen

Fleksjobvisiteredes mister ret til anden aktør. Kommunen overtager

Fleksjobber skal aktivt søge fleksjob. Som andre ledige
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 23:06   #30
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Jo florken, men det betyder jo ikke at det er dårligere for borgeren eller samfundet....

Måske giver det mere tryghed i længden?

Synes da det er fint hvis man kan klare et lille job på ganske få timer og undgå førtidspension. Økonomisk vil det også bedre kunne betale sig at have det lille job, og mentalt er der også gevinster.....

Bare kig herinde, der er rigtig mange ensomme førtidspensionister der hverken har venner eller veninder og som savner alt fra både netværk, adspredning, socialt netværk og 'noget' at gå lidt op i........
Sådan et lille job på ganske få timer, kan virkelig gøre en forskel for mange.

Nu er det jo tilladt for en førtidspensionist at have ret mange timers arbejde om ugen...

Og der er da også fleksjobbere med arbejdstimer under 12...

Så uanset hvordan Du forsøger at "sælge" dette uanstændige nedskæringsforslag fra de røde socialkammerater og deres legekammerater fra blå blok... -er det KUN baseret på nedskæringer


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye kh reform, hvad nu?? Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 27-05-2013 21:05
Lidt Nyt reform flex og førtidspension dobar Politik og Samfund 1 28-02-2012 15:47
Fakta om regeringens 16 intiativer vedr reform om flex og pension. supersus Politik og Samfund 3 23-02-2012 00:58
førtidspension og flex reform MTVRV1 Politik og Samfund 4 01-01-2011 22:34
NY REFORM om flex og fp annagw Politik og Samfund 0 01-12-2010 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension