K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 07:10   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Borgere kan dømmes uden beviser...

Læs denne artikel.

http://politiken.dk/indland/ECE10801...uden-beviser-/

Danmark ophører snart med at være en retsstat, det værste er at det er ankestyrelsen der har afgjort det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 08:41   #2
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Jeg ville med sikkerhed

gå i retten hvis kommunen sagde jeg ikke var enlig. Men hvorfor er det egentligt ikke nogle klare regler omkring hvornår man er enlig. Det er jo sådan la la som det er nu.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 09:27   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Jeg synes det er skræmmende man kan dømmes på indicier alene. Jeg gik faktisk og var så naiv, at jeg troede man var uskyldig indtil andet var bevist!

Men artiklen beviser jo det modsatte.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 11:06   #4
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Hvis jeg drak kaffe ville jeg få den galt i halsen.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 11:36   #5
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Det er vel nok skræmmende.

Men hvordan bliver det lavet om? For laves om skal det jo?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 11:55   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Citat fra artikel:
"SF vil have reglerne lavet om
På Christiansborg vil SF nu have lavet reglerne om, så en ekstern myndighed afgør sagerne.

»Kommunen bør ikke både finde sociale bedragere og føre sagerne samtidig«, siger socialordfører Özlem Cekic.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V), men Venstres socialordfører, Ellen Trane Nørby, siger:

»Der er en tendens til at tro, at borgeren ikke kan finde ud af noget selv. Der må man anke dommen og have tillid til det danske retssystem«. "

Min kommentar: Dagens DK bygger ikke på gensidig tillid, det er jo derfor den nuværende regering har indført kontrol af næsten alt, og den off.sektor er vokset pga. al denne kontrol, trods netop regeringen jo ikke er tilhænger af en stor off. sektor. Derimod skal der ikke føres kontrol af regeringen, da der jo "ikke er noget at komme efter".
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 12:11   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stygt!

Men sådan som jeg læser artiklen, handler det også om at folk ikke anker sagen, og at kun 1 ud af 10 anker.

Der står også, at hvis sagen kommer for en domstol vinder klienten somregl, da kommunen ikke har beviser.
Men altså vinder fordi folk ikke anker og gør mere ved det selv.

Håber der kommer klarere regler på området, for det ér én stor forvirring mht at være enlig, reelt enlig eller social bedrager......
For det undre mig jo, hvordan man kan sige nogle er socialbedragere, når der ikke engang er faste linjer for, hvornår man bliver det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 12:40   #8
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Stygt!

Men sådan som jeg læser artiklen, handler det også om at folk ikke anker sagen, og at kun 1 ud af 10 anker.

Der står også, at hvis sagen kommer for en domstol vinder klienten somregl, da kommunen ikke har beviser.
Men altså vinder fordi folk ikke anker og gør mere ved det selv.

Håber der kommer klarere regler på området, for det ér én stor forvirring mht at være enlig, reelt enlig eller social bedrager......
For det undre mig jo, hvordan man kan sige nogle er socialbedragere, når der ikke engang er faste linjer for, hvornår man bliver det.
100% enig. Hvis de absolut skal forfølge folk der har kærester, så burde de måske sige at fruentimmer kun måtte have mandligt besøg 3 aftener om ugen, evt. 1 overnatning. Men at denne ikke måtte få morgenmad, hverken på sengen eller ved spisebordet, med mindre det på forhånd var aftalt at deles om den fælles udgift, og hente brødet ved bageren. Samtidig burde denne aftale være hængt op på døren, således at naboerne ikke kunne forledes til at tro at det mandlige bekendskab havde overskredet beføjelserne.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 13:02   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Danmark ophører snart med at være en retsstat, det værste er at det er ankestyrelsen der har afgjort det.
På beskæftigelses- og socialområdet er Danmark de facto retsløs!


Det er kun få der har de fornødne ressourcer (økonomisk, vidensmæssig og psykisk) til at tage en som oftest meget langtrukken kamp op med "systemet".

phhmw har ført en sej kamp ift. fyldestgørelse af retssikkerheden, men ser ud til at have midstet pusten.

Læs evt. lidt under forum-området: Skal kommuner ikke overholde loven?

http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37


Tråde af særlig interesse fx:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14363

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14000

Sagsbehandlingstider, aktindsigt osv. er områder, der "bøjes" kraftigt ift. retssikkerheden.

Så er der hele lægekonsulentområdet ... der trænger til et "kærligt eftersyn".


Kikker vi sager igennem her på K10, er det yderst iøjnefaldende, at det ser ud til, at der eksistere to parallelle sagsspor - det skriftlige og så det mundtlige.

De to spor er ikke nødvendigvis sammenfaldende.


De fleste kender "historien" om, at borgeren mundtlig får overleveret den besked, at sygedagpengene er stoppet - når der så kræves skriftlighed i sagen og afgørelsen påklages, så starter sygedagpengene igen - nærmest som om, at de slet ikke havde været stoppet ... det sker ikke bare i en enkelt sag, men i flere ...

Osv, osv, osv ... K10 er fuld af fakta om, hvor beskeden retssikkerheden er blevet på de her områder


Der er flere modeller der kan bedre retssikkerheden på området - spørgsmålet er blot om der overhovedet er blå eller rød politisk vilje til at gøre noget grundlæggende ved problemet.

Sagen er nemlig den, at det luner ganske godt i fælleskassen, at retssikkerheden trædes under fode - uanset hvilken blok der er ved magten.

Rød blok kunne selvf. før et valg love at gøre noget radikalt ved sagen imod at få nogle stemmer, der vitterlig gav dem en politisk magt de kunne bruge til noget.

Det kræver så nærmest en kontragtlig aftale med vælgerbestanden, for at det ikke meget nemt ender med noget ret fodslæbende (fx syltning i diverse udvalg osv) efter at pladserne i Tinget er indtaget.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 13:06   #10
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Har lige skrevet et indlæg om demokrati på min blog på avisen.dk "Demokrati - en illusion!"

http://avisen.dk/blogs/ragdoll/demok...91.aspx#307653

Hvis nogen skulle have lyst til at læse det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Båndoptagelse=beviser... Tragikomisk Sandie75 Alt det andet 39 30-12-2010 15:55
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Borgere lever stadig i uvished uden sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 26-09-2009 06:00
Hvordan beviser man, at man er førtidspensionist? Ely Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 04-09-2008 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension