K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2008, 13:34   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nye regler på Fyn for pensionist-rabat

Citat:
Pensionister har i mange år kunnet rejse med de fynske rutebiler til noget det halve af prisen for en almindelig enkeltbillet.

I fremtiden må pensionisterne imidlertid investere i periodekort eller 10-turskort, hvis de vil have rabat på busbilletten.
http://www.faa.dk/article/42368?rss
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2008, 14:41   #22
ClausHøjer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
ClausHøjer er ny på vejen
du kan få lavet et "legitimationskort" hos DSB det er gratis, du skal bare ofre et pasbillede og så skal du huske at medbringe en "pensionsmeddelelse" fra kommunen.
Hvad angår et 3mdr periodekort, er rabatten ca 85% af normale periodekort.

MVH
Claus
ClausHøjer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 12:02   #23
nissen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 24
Styrke: 18
nissen er ny på vejen
Legimationskort dsb

Hent på kommunen en speciel erklæring til dsb gælder i 1 år som du går ned til dsb med og får oprettet et GRATIS DSB LEGITIMATIONSKORT gælder 1 år du behøver ikke at købe et 3 mdr kort samtidig
nissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2008, 21:53   #24
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Førtidspension

Den dag hvor du bliver tilkendt en ftp. skal du gerne , af kommunen, få tilsendt et lille kort, med navn og adresse så du kan få rabat på tog/bus billetter. Mht. tog og bus kræves der et et billede, som før omtalt. Du kan besøge feks. museum og få rabat.
Hvis du ikke har fået tilsendt sådan et kort, fra kommunen, kan du bede om et.
Det gør hverdagen lidt nemmere, hvis du bruger disse transportmidler.

God tur rundt i landet, fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 08:05   #25
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
kunne det ikke være en ide og oprette en liste, til de steder FTP kan få rabat ? Bare så alle ved det og det er lidt nemmere og overskue ??
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2008, 08:32   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fandt det lige det her på siden http://hjem.get2net.dk/foertidspensionist/page9.html (kan være en god ide lige at kigge på den side for førtidspensionister.

Hvad ang at lave en liste så kan der vel ikke være noget i vejen for at vi prøver det , man skal bare lige være obs på at der kan være forskel på hvor man kan få rabatter alt efter om man pensionist fra før og efter 2003.

Hvis i har nogle steder så sæt det ind i tråden her, jeg holder øje med tråden og samle det ind herfra bagefter og samler det i en.

Men jeg ved nu ikke hvor meget rabat der er til førtidpensionister mere .

Men måske det også kunne være en ide at kigge her http://www.seniorinternet.dk/seniorrabat.htm der er også forskellige former for rabatter der er lidt af hvert også lidt rabatter til os der ikke er pensioister .. måske værd lige at tage et kig på (i må selv kigge var for uoverskueligt at sidde og sortere i dem)

Mvh
Hejdien

Citat:
Når du bliver førtidspensionist

Når du bliver førtidspensionist er der mange ting, du selv bør være opmærksom på fordi hverken din Kommune, din læge, dit forsikringsselskaber el.lign. er ansvarlige for, at meddele dig dine muligheder/rettigheder.
Da vi jo er mange før dig der er blevet førtidspensionister har vi valgt, at skrive denne lille folder med nyttige oplysninger.
Det er måske ikke alle emner, der har betydning for netop dig. Vi har valgt at skrive mest muligt ned.

Undersøg selv hvilke emner der har betydning for netop DIG.


Indboforsikring / Familieforsikring.

Mange forsikringsselskaber tilbyder rabat på præmien på f.eks. din indboforsikring, når du bliver førtidspensionist. Et eksempel er 60 % rabat på den årlige præmie på en indboforsikring. Undersøg hvad DIT forsikringsselskab tilbyder.


Privat pensionsordning.

Der kan være særlig forhold der gør sig gældende, når du bliver førtidspensionist. Undersøg hvordan DINE pensionsforhold er og få afgørelsen skriftligt.


Frivillig indbetaling til Efterløn.

Har du foretaget frivillige indbetalinger (startede i år 2000) til Efterløn, har du som førtidspensionist mulighed for at få det indbetalte beløb retur.

Du kan - i henhold til den nuværende lovgivning - ikke gå på Efterløn, når du er førtidspensionist. Du skal selv rette henvendelse til din Fagforening.


Dyrtidsportioner.

Har du været omfattet af indbetaling til dyrtidsfonden, har du mulighed for, at få beløbet udbetalt når du bliver førtidspensionist.
Undersøg de nærmere regler, når du retter henvendelse til Dyrtidsfonden.


ATP.

Når du bliver førtidspensionist ophører indbetaling til ATP automatisk. Du kan herefter foretage frivillig indbetaling til ATP og SAP

(social Arbendsmarkeds Pension) Du skal selv

betale 1/3 og kommunen betaler 2/3.

Ret henvendelse til din Kommune for at få en særlig blanket til formålet. Udfyld blanketten og afleverer den til Kommunen, som søger for det videre forløb.
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 18:44   #27
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Citat:
Hvad ang at lave en liste så kan der vel ikke være noget i vejen for at vi prøver det , man skal bare lige være obs på at der kan være forskel på hvor man kan få rabatter alt efter om man pensionist fra før og efter 2003.

Hvis i har nogle steder så sæt det ind i tråden her, jeg holder øje med tråden og samle det ind herfra bagefter og samler det i en.
ØV Det var ikke meget der var kommet ind til denne tråd.

Jeg leder efter en tråd med tips og gode råd til nye førtidspensionister.

Jeg ved der er samlet noget i en tråd, men den kan jeg ikke finde.
Er der nogen der kan huske hvor den ligger?

Jeg er i mit optimistiske humør i dag. Håber jeg snart skal have lavet et bevis på ftp., så jeg slår ventetiden ihjæl med at finde fordele ved at blive førtidspensionist.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 19:31   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg kunne da heller ikke lige finde tråden, men hvis du har nogle stikord, så bliver det nemmere.

Ellers kan jeg kraftigt anbefale at læse på Ældresagens hjemmeside, hvor der findes et hav af nyttige oplysninger.

Prøv her: http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx

Du kan også prøve tags på forsiden af k10, hvor der eks. findes "stikord" om rabat eller andet. Så skulle der gerne dukke tråde op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
beviser på at Joachim er torskedum Lunasdatter Politik og Samfund 7 20-12-2011 23:20
Kommuner bruger ulovligt indsamlede beviser Andepigen Politik og Samfund 2 30-03-2011 17:38
Båndoptagelse=beviser... Tragikomisk Sandie75 Alt det andet 39 30-12-2010 15:55
Borgere kan dømmes uden beviser... Ragdoll Politik og Samfund 12 11-10-2010 15:09
Karen beviser manglende realitetssans zuza Politik og Samfund 1 23-03-2009 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension