K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2007, 19:28   #31
skarpretteren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
skarpretteren er ny på vejen
RE: Opfølgning...

Efter det anførte §20 spørgsmål, beder Line Barfod om uddybning:

Citat:
»Vil ministeren i forlængelse af svar på spørgsmål S 4066 oplyse, om en offentlig myndighed kan forbyde en borger at optage en samtale på bånd, når der ikke findes lovhjemmel til et sådant forbud?«

Svar (21/8 03)

Justitsministeren (Lene Espersen):

Som det fremgår af besvarelsen af 8. august 2003 af spørgsmål nr. S 4066, er der ikke i lovgivningen fastsat almindelige regler om borgeres adgang til at optage samtaler med forvaltningsmyndigheder på bånd. Spørgsmålet om borgeres adgang til at optage sådanne samtaler på bånd ses som anført endvidere ikke behandlet hverken i retspraksis, ombudsmandspraksis eller i litteraturen.

På den baggrund finder Justitsministeriet fortsat ikke grundlag for i den foreliggende sammenhæng at udtale sig mere generelt om det rejste spørgsmål.
ALTSÅ, det justitsministren siger, er, at der IKKE foreligger NOGEN SOM HELST BESTEMMELSE OM ET FORBUD PÅ OMRÅDET, derfor ér det - som Justitsministren i sit tidligere svar vedtægterne i straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3 der er bestemmende - og efter dem er det lovligt.

Og nu er det nok ikke første gang en JURIST har "HUSKET" forkert - det sker jævnligt.

Og for at præcisere, så min kommentar til bemærkningen om soscialt bedrageri, så kan jeg heller ikke lide det.
Men det støder mig, at møde et "fremstød" af den art - NÅR MAN BEVISELIGT SER at mange kommuner i deres sagsbehandling "snyder" borgerne.
Hvis de ikke gjorde det, ville der INGEN borgere være, der fik ret i økonomiske ankesager over for kommunerne. Om snyderiet er bevidst eller ubevidst, er for mig i den henseende underordnet, da man jo også i mange tilfælde ser, at nogle af de borgere der bliver "taget" for socialt bedrageri har lavet bedraget af uvidenhed, og ikke i bedragerisk øjemed. Jeg mener altså, at man også skal huske at feje for egen dør!.
Til sidst, så kan man sige, at det for en borger med en viden om at der er kommuner der "begår ulovligheder (eller hvad vi skal kalde det)" - der kan det være meget svært at have tillid til systemet. For som borger, er man altid den svageste part - det kan der vel ikke være diskussion om

//
*************
//

ps. Vis mig et sted, hvor der i den danske LOVGIVNING står, at sådanne optagelser ikke må finde sted. DA OG FØRST DA tror jeg på det
skarpretteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2007, 15:50   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt mere om at optage samtaler.

Myndigheden har en FORPLIGTELSE til at LØSE BORGERENS FORSTÅELSESPROBLEMER.

Det er da yderst interessant, for der er sandelig MEGET, JEG IKKE FORSTÅR.

Tænk, hvis nu sagsbehandleren er ordblind og/eller talblind og har besvær med at læse og forstå lovtekster og paragraffer.

Men kommunerne ansætter vel ikke ordblinde til at varetage borgernes sager, vel?

Citat:
"Endelig kan nævnes sager hvor borgeren pga. forskellige former for kommunikationshandicap (f.eks. ordblindhed) har svært ved at forstå sagsgangen eller sagens indhold. Ombudsmanden har i den forbindelse bl.a. udtalt sig om at myndighederne har en forpligtelse til at (give mulighed for at) løse borgerens forståelsesproblemer. Det kan være ved at give mulighed for at afholde og eventuelt optage samtaler med myndigheden eller ved at myndigheden efter anmodning læser sine afgørelser (eller andre breve) op telefonisk. Se f.eks. den sag som er gengivet i Folketingets Ombudsmands beretning for 2005, s. 578 ff."
Kilde: Folketingets Retsudvalg REU alm. del 241, stillet den 28. februar 2997, besvaret den 26. marts 2007.

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...U/00000001.htm
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2007, 22:46   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Men kommunerne ansætter vel ikke ordblinde til at varetage borgernes sager, vel?

Det vil jeg da så sandlig håbe at de gør, ellers er det jo diskrimination af ordblinde ikk

Jeg har en kammerat der er ordblind, derudover er han i fleksjob (har været det i flere år og elsker det ) han er tidligere ftp som selv har valgt at komme i fleksjob i stedet for, han sidder i ordblindeforeningen og hos DSI...

det kan være at han bruger hjælpemiddler for at læse mine mail , og at han ikke skriver de vildt lange mail selv ...


MEN til hver en tid vil jeg fortrække ham som sagsbehandler frem for dem jeg har mødt
  Besvar med citat
Gammel 22-07-2007, 23:07   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Uha, hvor kan man komme galt afsted, når man ikke tænker sig godt om.

Jeg ville på INGEN MÅDE genere ordblinde. Beklager.

Og ja, man kan selvfølgelig være en langt bedre sagsbehandler, selvom vedkommende er ordblind.

Det handler om at kunne loven... og at følge den.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anbefal en god diktafon. Camille Dit og Dat 30 08-07-2012 23:10
Diktafon optagelse af møder jasch Alt det andet 16 18-01-2012 00:21
Diktafon nielsdencker Alt det andet 0 17-01-2012 16:51
Til diktafon brugere Spin Dit og Dat 23 04-12-2010 18:11
Diktafon Bassemanden Alt det andet 13 19-06-2010 12:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension