K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2015, 09:45   #1
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Thumbs up Fra fleks til revalidering

Hej K10-brugere

Jeg blev i September 14' visiteret til fleksjob efter arbejdsprøvning i 6 mdr. samt rigeligt dokumentation fra psykiatri mv.
Jeg er visiteret da min arbejdsevne er varigt begrænset grundet Skizotypi, Borderline og ADHD.

Efter mange mange ansøgninger er jeg stadig uden job. Jeg ved det ikke er min ansøgning og CV der fejler noget, da Kommunen og Anden Aktør endda benytter mit materiale - ansøgning og cv - i deres undervisning.
Problemet er hvad mit CV indeholder, jeg har nemlig ingen uddannelse.
For at komme videre i mit liv kan jeg se at jeg skal have en uddannelse og gik længe og overvejede at søge ind på Erhvervsakademiet. Jeg kom ind på baggrund af en 10 år gammel ungdomsuddannelse.

Jeg kontakter så mit jobcenter mhp. revalidering til denne uddannelse og fortæller også om min frygt for at ende op i deres "Jobgarenti-ordning" og skulle samle papkasser eller rive bede på offentlige arealer resten af min tid. Jeg vil gerne selv være med til at forme mit liv, trods mine begrænsninger.
Ved at uddanne mig på revalidering og senere arbejde ordinært men dog på nedsat tid, vil jeg kunne gøre dette. Jeg oplyser også om at jeg føler en bedring siden min visitering for 1 år siden, men at jeg dog ikke ved om bedringen skyldes den pause jeg pt. har fra arbejdsmarkedet. Uanset hvad skal jeg jo lave noget engang. Jeg vil bare gerne selv bestemme hvad.

Mit jobcenter går meget på bagben overfor mit forslag og er blevet meget arrogante i deres kommunikation med mig.
Jeg oplyste først Jobcenter om uddannelsen da jeg kom ind og dette fik jeg først svar på den 30 Juli som alle andre. Jeg kontaktede dem IKKE før da jeg ikke ville spilde ressourcer hvis jeg ikke kom ind. Og ærligt, så troede jeg ikke at jeg blev optaget med en HG baggrund som er 10 år gammel.
De har brugt de sidste uger på møder og finde grunde til hvorfor det ikke kan lade sig gøre. Nu hænger den på en lægevurdering, min læge skal vurdere om det er realistisk for mig at gennemføre denne uddannelse. Det papir fik jeg i går. Kontakter strakt min læge ang. en tid men kan først komme til den 31/8 - 6 dage efter studiet starter. Kontakter min læge igennem det interne privatsystem direkte og får så et opkald her til morgen om at han gerne arbejder over på fredag den 21/8 for at vi kan få den vurdering lavet så jeg ikke skal gå og trille tommelfingre et år mere, blot fordi tingene går langsomt.
Det er vist kun Joblog der holder mig beskæftiget så, pt. er jobbene i mit område på minimum 32 timer samt deltidsjobs som somalisk tolk Jeg kan ikke snakke Somalisk

Jeg ved det er noget kæmpe stort at spørge Jobcenteret om, især med SÅ kort en tidsfrist. Jeg ved at jeg skal være heldig og lykkelig hvis dette på nogen måde er lade-sig-gøreligt. Jeg kigger bare på alternativet, nemlig at forblive flekser og det ser ærligtalt noget dystert ud.

Alternativt er jeg ved at undersøge mulighederne for handicaptillæg på SU + SU lån. Der er blot rigtig lang tids sagsbehandling på handicaptillægget og jeg har altså 2 børn at forsørge. HVIS man bliver godkendt er det dog med tilbagevirkende kraft, så hullet på kontoen kan lukkes. Men jeg vil mene at jeg ER berettiget til revalidering og jeg synes det ville være så fedt at få det nu asap da jeg med HELD er kommet ind og ikke er sikker på at komme ind næste år hvis adgangskvortienterne er steget og mine karakterer således ikke længere er høje nok. Så det er lidt nu-eller-aldrig-agtigt.

Jeg har glemt min pointe nu, men håber nogen læser med og vil knytte en kommentar til ovenstående. Jeg håber rigtig meget at høre fra nogle som har prøvet det selv og/eller nogle som kan smide en lov eller paragraf i hovedet på mig som jeg kan sende videre for at få mit foretagende mhp selvforsørgelse til at lykkedes.
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 10:34   #2
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dame Se meddelelser
Jeg kontakter så mit jobcenter mhp. revalidering til denne uddannelse og fortæller......
Søgte du skriftligt om at komme i revalidering?
Husk, at du altid skal kommunikere skriftligt med jobcentret.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 10:36   #3
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Søgte du skriftligt om at komme i revalidering?
Husk, at du altid skal kommunikere skriftligt med jobcentret.
Jeg kan ærligtalt ikke huske om det var skriftligt eller pr telefon, har mængder af mails vedr emnet i al fald.
Jobcenter har dog lige svaret på min mail om at min læge gerne arbejder over så vurderingen kan laves i denne uge men det er åbenbart uden betydning for dem da det jo er deres vurdering der gælder ..
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 11:27   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Du skal indgive en formel ansøgning til jobcentret om at komme i revalidering. Ansøgningen afleveres ved skranken i jobcentret. Husk at bede dem kvittere for modtagelsen og gem en kopi af din ansøgning.

Jobcentret er nu tvunget til at svare på, om de vil bevillige dig en revalidering. Hvis du modtager et afslag, så er der mulighed for at klage.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 11:31   #5
Dame
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2013
Lokation: 6800
Indlæg: 20
Styrke: 12
Dame er ny på vejen
De er i gang, holder møder med sundhedsfaglige koordinatorer og indhenter vurderinger fra læge. Så det er sat i værk. Men total ligegyldigt da jeg ikke når at få det til studiestart og jo ikke er sikker på at blive optaget igen til næste år
__________________
www.morersyg.blogspot.dk
Dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 11:53   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du talt med en studiivejleder på studiestedet, hvad uddannelsen vil kræve af dig?
Det er jo som regel et meget krævende job at studere.

Har du undersøgt din økonomi på SU med de tillæg, du evt vil være berettiget til?

Umuligt at sige noget om optagelseskvotient til næste år - måske flere pladser på studiet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2015, 13:00   #7
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dame Se meddelelser
De er i gang, holder møder med sundhedsfaglige koordinatorer og indhenter vurderinger fra læge. Så det er sat i værk. Men total ligegyldigt da jeg ikke når at få det til studiestart og jo ikke er sikker på at blive optaget igen til næste år
Det er muligt at søge om orlov, når man er optaget på en videregående uddannelse. Prøv at undersøge om du kan holde orlov fra studiet indtil jobcentret har taget stilling til, om du får revalidering. Syddansk Universitet fortæller beskriver her reglerne for orlov.
http://www.sdu.dk/information_til/st..._studiet/orlov
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension