K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2015, 23:53   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Hvis min læge er enig med mig i, at opgaven ikke passer til mine skånebehov (og den forværrede smertetilstand jeg har nu) at han kan sige, at jeg ikke skal møde op? Og gerne vil lave en erklæring hvis kommunen ønsker (og betaler) det?

Hilsen Jette
Medmindre din læge vil sygemelde dig fra praktikken, så bør du stadig møde op til den aftalte tid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
pas på dig selv, mød op hver dag, og gå hjem INDEN du er helt færdig af smerter, også selvom du kun har været der 15 minutter.
Lige præcis.

Og hvis du har smerter allerede inden du møder op, så mød op alligevel, og fortæl hvordan du har det og gå hjem igen.
Og giv så din jk besked om hvor længe du har været der.

Problemet er, at hvis du "bare" bliver væk, eller ringer og sygemelder dig, så vil de kunne påstå, at de ikke har haft mulighed for at vurdere dig på.g.a. det lave fremmøde.

Hvis du ikke kan råbe jk op, så klag over, at du er sendt ud i en praktik, som ikke respekterer dine skånebehov, og dermed ikke kan vise din arbejdsevne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2015, 10:58   #12
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
1.000 tak for jeres input

I rehabiliteringsteamets indstilling står der kun at jeg skal i jobpraktik for at udvikle arbejdsevnen og målet er tilbagevenden til ordinært arbejdsmarked. Mødet blev holdt dagen efter at jeg stoppede i praktik hvor jeg arbejdede 2x3 timer/uge med en effektivitet på 50% - jeg var der i 5,5 måned og det lykkedes ikke at komme op i arbejdstid.

Jeg har flere gange skrevet til jobkonsulent, hvor ondt jeg får og at praktikken ikke viser min arbejdsevne men hvor hurtigt jeg får ondt. Mit problem er ikke min arbejdsevne - men min evne til alle gøremål.

Jeg har været nød til at skifte læge flere gange det sidste halve år tid, en gik på pension en anden sagde op - men ham jeg har fået nu virker rigtig god. Jeg er også i kontakt med en tværfaglig smerteklinik, hvor jeg har fået nogle redskaber til at leve så godt som muligt med kroniske smerter og træthed - og det passer slet ikke sammen med kommunens måde at gribe tingene an på. På smerteklinikken har jeg også været hos deres ene læge nogle gange, men hun stopper, så der får jeg også en ny.

Hvis enden på det bliver, at jeg stopper og jobkonsulent ikke kan finde noget andet, ved I så hvordan jeg er stillet næste gang jeg skal for et rehabiliteringsteam? Jeg har tænkt, at så vil de sige, at de ikke har noget der viser min arbejdsevne og derfor ikke kan vurdere om jeg skal indstilles til f.eks. fleksjob - og at jeg på den måde vil ende i en syltekrukke i årevis.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2015, 11:02   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
1. Få din læge til at vurdere, om du tåler, og/eller i hvilket omfang, du bør afprøves/være på praktikstedet.,(Din læge skal lave journalnotat, som du får kopi af).
2. Kræv, at du arbejdsprøves, med overholdelse af dine skånebehov.(Den bliver kaseret, hvis disse IKKE er iorden).
3. Når du skriver under på praktikaftale, skriver du at praktikstedet/kommunen er erstatningsansvarlig, imod enhver forværring forløbet måtte afstedkomme.
4. Hvis de ikke kan finde egnet praktikplads, indenfor rimmelig tidsfrist, bør du istedet få lavet en funktionsevnevurdering.(Laves af fysio/ergo terapeut).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2015, 15:08   #14
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Da jeg fik kontrakten, skrev jeg til jobkonsulent, at der skulle stå at kommunen er erstatningspligtig osv. (havde sagt det til ham dagen før) og at jeg gerne ville vide, hvor det stod, at man skal acceptere at ens smerter bliver væsentlig forværret og hvor meget man skal tåle og i hvor mange dage?

Han skrev tilbage, at han ville skrive til praktikstedet at jeg ikke kom mere og at jeg ville høre fra sagsbehandler snarest.

Da jeg ikke havde hørt noget fra sagsbehandler ringede jeg til hende i dag og hun havde fuld forståelse for, at jeg ikke ville være der, når arbejdet ikke passede med mine skånebehov - og så snakkede vi lidt om hvilke typer arbejdsopgaver der ville være bedst i fremtiden.

Jeg ved ikke helt hvad der gjorde udslaget, men jeg tror at det med at kommunen skulle være erstatningspligtige havde en meget stor del af æren for at det gik som det gik. Så jeg er meget glad og lettet nu.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 12:31   #15
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser

Da jeg ikke havde hørt noget fra sagsbehandler ringede jeg til hende i dag....
Ring aldrig til en sagsbehandler – du kan ikke efterfølgende dokumentere, hvad der blev aftalt.
Skriv et dokument, som afleveres ved skranken i jobcentret, og forlang en kvittering for modtagelsen.
Husk at gemme en kopi af dokumentet.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2015, 16:55   #16
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg ved godt, at det ikke er klogt at ringe til sagsbehandler - men jeg var nød til at vide, om jeg var i store problemer eller ej.

Og hun sagde også, at hun ville skrive det ind i min plan på jobnet, og at jeg måtte sige til hvis jeg havde nogle kommentarer - og det hun har skrevet er korrekt (måske lidt kort).

Jeg har gemt alt skriv med jobkonsulenten - hvis der senere kommer tvivl om hvad der skete.

Men super fint at du endnu engang fremhæver den risiko man løber, når man snakker i telefon med systemet.

hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension