K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2015, 08:58   #21
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Advokat har intet med denne sag at gøre. Hvis man skal klage til Ankenævn for Forsikring har man ikke brug for en Advokat. Hvis man ikke får med, kan man teoritisk gå til retten. Men Retshjælp føre ikke sag i retten. Man får hverken Fri process eller retshælp dækning fra forsikring. Selv man får forsikring dækning har man egen betaling. Så vidt angå ASK, skal man først lave aftale med forsikringselskab at både parter følge ASKs afgørelse. Og man skal høj sandsynlig selv betale udgifter til ASK. Efter min opfattelse er sagen håbløst.
Det ser ud til, at hun ikke tabte arbejdsevne i forvejen før ulykke. Hvis nedsat arbejdsevne skyldes alene den omtalte uheld, har mar ikke mulighed at få fleks eller hver som helst. Men grad er nedsat med kun 5%. Udfra det virker det ikke man har nogen chance for revalidering. Jeg er bange for, sygedagpenge heller ikke bliver forlænget
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 11:29   #22
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Advokat har intet med denne sag at gøre. Hvis man skal klage til Ankenævn for Forsikring har man ikke brug for en Advokat. Hvis man ikke får med, kan man teoritisk gå til retten. Men Retshjælp føre ikke sag i retten. Man får hverken Fri process eller retshælp dækning fra forsikring. Selv man får forsikring dækning har man egen betaling. Så vidt angå ASK, skal man først lave aftale med forsikringselskab at både parter følge ASKs afgørelse. Og man skal høj sandsynlig selv betale udgifter til ASK. Efter min opfattelse er sagen håbløst.
Det ser ud til, at hun ikke tabte arbejdsevne i forvejen før ulykke. Hvis nedsat arbejdsevne skyldes alene den omtalte uheld, har mar ikke mulighed at få fleks eller hver som helst. Men grad er nedsat med kun 5%. Udfra det virker det ikke man har nogen chance for revalidering. Jeg er bange for, sygedagpenge heller ikke bliver forlænget
altså du er nød til at forstå at ens mengrad INTET har med ens jobcenters sag at gøre og at man selv med en lav mengrad godt kan revalideres, få fleksjob og pension.

Min Mengrad er "kun" på 8%, jobcenteret kiggede aldrig på graden (de kender den slet ikke), men så kun på min erhvervsevne som nu er ikke eksisterende. Fik først fleks og nu førtidspension.

Min mengrad blev ikke fastsat højere da ASK bla måler Men (smerter) efter hvilken medicin man tager og jeg nægter at gå op i medicin, bare for at få højere mengrad og idag er det mere end 5 år siden at Mengraden er fastsat og så kan den ikke genoptages mere - Men at Mengraden skulle have indflydelse på ens jobcentersag passer IKKE
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2015, 13:19   #23
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg lægger vægt på fosikringssag og ikke meget på jobcentret da sagen hovedsagligt drejer sig om forsikring.
Der kan være forværring af arbejdsevne pga skade. Hvis en fx i forvejen havde 55% af arbejdsevne, kan en skade give yderligere tab på 5 % dvs evene er 50%.
Jeg har antaget, den pågældende person var rask og blev syg pga skade. I denne tilfælde kan man få en fornemmelse hvor høj arbejdsevne der drejer sig om udfra mengrad.
Min point er, at sagen har ingen chance mht forsikring og ej hellere, en advokat kan hjælpe
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2015, 12:55   #24
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
jeg har nu fået at vide at min sag skal for reahabillitet team jeg har været i 1 arbejdsprøvning og kunne klare 8 timer om ugen lægerne siger min skade vil være stationær så ingen bedring er der noget jeg skal overveje inden det møde har været inde og læse om det team men er usikker om jeg forstår det hele
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension