K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 18:59   #11
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
Hvis du har nogen lån, så var det måske en ide at få dem betalt ud/ned.
Det hjælper desværre ikke - der var en historie i medierne for ca et år siden, hvor der var en person, der vidste at han/hun snarligt skulle på kontanthjælp og derfor valgte at betale et lån ud for egne penge... Dette blev betragtet som uansvarlig omgang med pengene og vedkommende blev derfor modregnet tilsvarende beløb...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 04:11   #12
jhansen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-05 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
jhansen er ny på vejen
Du kan sætte pengene ind i en bankboks, og så lade være med at oplyse noget om det til socialforvaltningen. Det er muligvis umoralsk og måske også ulovligt - men jeg kan ikke se at socialforvaltningen kan gøre noget ved det.
jhansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 08:18   #13
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jhansen Se meddelelser
Du kan sætte pengene ind i en bankboks, og så lade være med at oplyse noget om det til socialforvaltningen. Det er muligvis umoralsk og måske også ulovligt - men jeg kan ikke se at socialforvaltningen kan gøre noget ved det.
Jo det kan de og det gør de, de beder om kontoudtog for min 3 mdr og mange gange 6 mdr, så har du hævet et stort beløb inden for den tid vil de undre sig over det og forlange du lever af de penge, og det er uanset om de er "brændt" af.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 10:40   #14
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Også jeg ser kontanthjælp som en ydelse der tilkendes når man absolut ikke har opsparing/penge selv (bortset fra tkr. 10), så jeg må ærlig talt sige jeg totalt taber undermunden over de "kreative" forslag, der kommer her, til at "bruge andres penge frem for egne"!

For som en anden bruger skriver, så kommer kontanthjælpen jo ikke fra et bundløst seddeltrykkeri, men er primært skatteindbetalinger fra andre mennesker. Og skal denne vilje til at aflevere en del af arbejdsindsatsens honorering (skattebetaling) fortsætte mener jeg, at det er en forudsætning, at man tænker over dette, og finder det naturligt at man selvfølgelig bruger egne penge til forsørgelse, førend man bruger andres.

Det er lige præcis disse kreative forslag der er med til at skabe den stemning der efterhånden er omkring kontanthjælpsmodtagere, og det må være meget ubehageligt at være udsat for.

Sidst redigeret af Fleks10; 30-11-2013 kl. 11:00.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2013, 14:17   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er bestemt ikke de kreative forslag der gør noget som helst....

Den stemning er der i forvejen....uanset hvor "søde" folk så end er....

Tror du/i at de rige sidder og frivilligt afgiver deres skat...nej vel...bare åben TVet...

Så man kan roligt droppe sin fordømmelse...

For uanset hvad folk herinde siger som forslag....ja så finder kommunen ud af at de penge har været der medmindre de ligger hjemme under hovedpuden eller hvor man lægger sådan nogle penge....og har man ikke en yderst god forklaring...ja så får man sin kontanthjælp imod tilbage betaling....og folk herinde kan være ret ligeglade med om nogen vil tage et lån på den måde...vel at mærke et lån der skal betales tilbage...

Det står frit for at lade være med at følge med i tråden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension