K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2013, 14:01   #1
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
fyret

Hej jeg er lidt i tvivl jeg er lige blevet fyret fra mit flexjob og har så 2 måneder på jobbet og derefter 4 måneder som fritstillet.
Det er først derefter jeg skal/behøver at henvende mig til kommunen ikke??
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 18:18   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville personligt henvende mig med det samme....så man ikke kommer ud i noget man ikke lige forudså...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 20:43   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
hej Buick
Selvom en fyring aldrig er rar, håber jeg, at du kan se det som nye muligheder for dig!
Held og lykke!

Og jeg synes også, at du skal kontakte kommunen.
Så har du gjort, hvad du kan gøre.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 21:26   #4
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Tak for de rare ord og nej en fyring er ikke rar men nu heller ikke noget jeg går ned over.
arbejdet var ikke sjovt mere så jeg blev der egentlig kun pga jeg var på gammel ordning og tjente godt
men nu det er sket så glæder jeg mig til hvad jeg så skal arbejde med
men planen er at jeg vil tage en pause vinteren over så jeg er 100% når næste job kommer min vej derfor vil jeg helst at jeg først kontakter kommunen når jeg er ledig jeg skal derfor ligesom prøve at finde ud af om man må det eller ej??

Citat:
Oprindeligt indsendt af zolskin Se meddelelser
hej Buick
Selvom en fyring aldrig er rar, håber jeg, at du kan se det som nye muligheder for dig!
Held og lykke!

Og jeg synes også, at du skal kontakte kommunen.
Så har du gjort, hvad du kan gøre.
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 14:31   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buick Se meddelelser
Tak for de rare ord og nej en fyring er ikke rar men nu heller ikke noget jeg går ned over.
arbejdet var ikke sjovt mere så jeg blev der egentlig kun pga jeg var på gammel ordning og tjente godt
men nu det er sket så glæder jeg mig til hvad jeg så skal arbejde med
men planen er at jeg vil tage en pause vinteren over så jeg er 100% når næste job kommer min vej derfor vil jeg helst at jeg først kontakter kommunen når jeg er ledig jeg skal derfor ligesom prøve at finde ud af om man må det eller ej??
Jeg er ret sikker på, at du SKAL kontakte kommunen så snart, der er ændringer af den ene eller anden art... En opsigelse må siges at være en ændring.

Du har sikkert i sin tid, da du fik din fleksjobbevilling, fået et stykke på papir, hvor dette står.

Så sagt på anden måde: min anbefaling er, at du med det samme kontakter din sagsbehandler
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 19:52   #6
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Undskyld ikke for at være utaknemmelig men jeg syntes jeg tror og jeg er sikker er ikke det jeg kan bruge kun fakta tæller overfor myndighederne så er der ikke en som kender loven og ved hvad den siger??
i mine øjne burde det vel være det samme som når en almindelig bliver arbejdsløs man henvender sig på AF osv den første dag men er ledig
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 19:56   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jamen, jeg VED, at du har oplysningspligt som fleksjobber - det er derfor, jeg skriver til dig, at du skal se på din fleksjobbevilling, for dér står der, at du er forpligtet til at give oplysninger om diverse ændringer i din tilstand.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 21:39   #8
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg tænker at du ikke kan sammenligne en fleksjob-situation med en almindelig ansat lønmodtager.

Dette kan du ikke fordi, hvis du får løn i 4 mdr. som fritstillet, antager jeg at din arbejdsgiver udbetaler løn til dig i denne periode, og dermed også søger fleksjobtilskud fra kommunen i denne periode. Det betyder således at kommunen jo "er indblandet økonomisk", betaler arbejdsgiver fleksjob-tilskud for at "du kan gå hjemme", hvilket kommunen jo ikke gør i en ordinær situation. Der har arbejdsgiveren ene og alene udgiften til den fritstillede medarbejder.

Så jeg ville til enhver tid straks meddele kommunen at jeg var opsagt, og betingelserne herfor.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 02:15   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ville henvende mig og sige at jeg fra den og den dato er ledig...du kan få problemer senere - hvis du ikke gør det rigtige..

og som andre skriver er det jo en ændring i din hverdag - og så SKAL man gi besked...

der er meget forskel på kommuner mht at være ledig fleksjobber..nogen blir næsten aktiveret med det samme,skal oprettes på jobnet og sidde og skrive ansøgninger,,
andre ka få lov at gå et vis tid som ledig uden der sker noget..

men hvad du gør og ikke gør - vil jeg mene er op til din egen samvittighed,,jeg kan bare sige jeg havde meddelt det med det samme jeg fik det at vide

stribe ftp - tidligere fleksjobber
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 08:16   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej buick

Jeg ikke så meget omkr. fleksjob, og tror lidt at nogle tråde blander den oplysningspligt man har når man modtager dagpenge el. kontanthjælp sammen med din sitaution, som opsagt fleksjobber.

Da du skriver, at du er opsagt med x antal mdr. varsel og fritstillet i 4 mdr. Hvorfor jeg går ud fra, at dette er sket ud fra din fagforenings overenskomstmæssige forhold. Hvilket leder mig hen til, at du evt. er i fagforening el.?

I så fald ville jeg kontakte disse for at få vejledning om, hvornår du skal melde dig på Jobcenter for ledighedsydelse. Umiddelbart har jeg samme holdning som dig, men som du selv skriver: vil du gerne overholde reglerne.

Hvis ikke dette er en mulighed for konkret henvisning til lovgivning, så kan LAFS måske henvise til dette:

Citat:
Landsforeningen af fleks- og skånejobbere

Blekinge Boulevard 2

2630 Høje Taastrup



Kontaktes på tlf. 56 86 10 26

[email protected]

Sekretariatets åbningstider:
Mandag 10.00 – 14.00
Tirsdag 12.00 – 16.00
Torsdag 10.00 – 14.00
http://www.lafs.dk/side.php?p_id=12

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension