K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2013, 08:45   #1
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Revalidering?

Hej Vil høre hvordan man ansøger om revalidering.

Dvs. skal jeg have en attest fra den psykiater jeg har været i behandling hos eller er det ok med egen læge? Eller skal jeg afvente at komme til undersøgelse hos en eller anden uvildig læge?

PÅ forhånd tak
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 11:47   #2
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Hej Lingling

Mig bekendt smider du dig selv på gulvet og ****er dig selv op, hvis du søger om revalindering/fleksjob/førtidspension på egen hånd -hertil skal siges, at Jeg fsv. slet ikke er klar over, OM man kan søge om revalidering selv. Men det får mig til at åbne nogle spørgsmål, som - hvis du ikke vil besvare dem i et offentligt fora som dette - i hvert tilfælde burde drøfte med dig selv.

1: Hvad fejler du? Psykisk, Fysisk, Angst, Uro, Sociale Fobier mm?
2: HVAD får dig til at skrive, revalidering? Revalidering er jo en hjælp til en uddannelse, hvori man så bliver selvforsørgende. Man kan / må ikke revalidere til et fleksjob. KAN du blive selvforsørgende???

3: Hvad laver du nu, laver du noget, og kender du kommunens systemer?

4: Hvis Jeg var dig, ville Jeg starte sådan her: Sygemelde mig, spille med på kommunens skidt, deltage i arbejdsprøvninger, dit og dat, melde mig syg, beklage mig, og ALDRIG ALDRIG gøre mig bedre end Jeg var. TIL SIDST skal de nok komme frem til enten revalidering, fleksjob eller pension.

Men forbered dig på, at du skal give op. Eller kæmpe en hård kamp. Jeg er 26 år idag, fik revalidering som 17 år, job - senere fleksjob fordi jeg blev syg, er nu sygemeldt igen, har udtalelse fra overlæge på at min funktionsevne er 0 indenfor ethvert tænkeligt fag, og at yderligere afklaring vil medføre varig forværring af sygdommen som er stationær, stabil på et særdeles lavt niveau, kronisk, og at behandlingsmulighederne er udtømte. Nu tror jeg at de er låst, men på trods af udtalelser (indtil den sidste her, kom) overvejede de at omstrukturere og udvikle min megen ressourcestærke arbejds og funktionsevne på et lager. 4 dage senere, får de så den attest fra overlægen, og som sagsbehandleren sagde ligeså forstokket "det er jo en ny situation det her". Nu er den forelagt hendes leder, og lagt til lægekonsulenten, og nu skal jeg til møde den 24.06. Jeg er spændt på hvad de siger. Men glæd dig ikke for tidligt.

God søndag.

Mvh Peter.
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 16:05   #3
Haltefanden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
Haltefanden er ny på vejen
Jeg søgte selv om revalidering, blev indkaldt til en sagsbehandler hvor jeg forelagde min sag, de sendte den så videre til en ny sagsbehandler som så erklærede mig som værende revalident. Det var i 2005, jeg kom igennem forrevalidering, højskolekurser etc indtil jeg selv vurderede (i samarbejde med kommune og psykiater) at nu kunne jeg godt starte på en uddannelse. Det er 4 år siden nu og det går fint alt taget i betragtning.
Mit råd er helt klart at være ærlig, høftlig og samarbejdsvillig så løser tingene sig ofte. Det gjorde de ihvertfald for mig.

Hov- må hellere lige svare på spørgsmålet: Jeg ansøgte "bare" og så sørgede kommunen for at indhente de papirer de havde brug for efter det første møde.
Haltefanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 10:01   #4
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tak for jeres svar. Er nok også mest til den høflige model Men begge var brugbare.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension