K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2013, 21:57   #1
stjerne10
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
stjerne10 er ny på vejen
borderline ?

hej,

jeg har fået diagnose borderline 60.31
Og der står et sted "at den syge udviser stridbarhed, især ved impulsfrustration"
Jeg forstår det ikke, hvad betyder det på almindeligt dansk ?

Er der nogen andre herinde som har det, og kan I klare at passe et arbejde ?

MVH Stjerne
stjerne10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2013, 22:29   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej stjerne 10

jeg fandt dette
http://www.netdoktor.dk/interactive/...p=112700&f=127

rul ned i bunden af siden, der står hvad du søger
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2013, 11:35   #3
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
du har arbejde foran dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af stjerne10 Se meddelelser
hej,

jeg har fået diagnose borderline 60.31
Og der står et sted "at den syge udviser stridbarhed, især ved impulsfrustration"
Jeg forstår det ikke, hvad betyder det på almindeligt dansk ?

Er der nogen andre herinde som har det, og kan I klare at passe et arbejde ?

MVH Stjerne
Ja, i dag vil du blive mødt af kravet om at arbejde. Så du har både beskæftigelse på arbejdsmarkedet i udsigt, og et stort arbejde med din egen udvikling foran dig.

Jeg skriver nu nogle ting, og jeg håber du forstår at det ikke er for at gøre dig ked af det eller vred. Hvis du oplever de følelser, så får du et lille indblik i hvad impulsfrustration er.

Stridbar? Du oplever at ingen forstår at du har ret. Du vil have ret og bestemme, og så skal andre rette sig ind efter dig. Som borderliner kan du ikke abstrahere fra din tanke ( altså tænke, at måske har den anden ret) . Du vil derfor blive vred, og jeg mener rigtig vred. Du kan ikke bare resignere (opgive diskussionen) og være "fornærmet" som mange af os andre. Måske er din vrede så stærk at den bliver fysisk, du hæver stemmen, slå, snitter i dig selv eller smadrer ting omkring dig.

Vreden udløser "handlings" impulser. Hvis du ikke har mulighed for at reagere på dem, som jeg skrev før bliver du frustreret.

Du oplever med garanti mange flere konflikter end de fleste, du har også svært ved at nuancere ( forholde dig til hvad der er vigtigt og hvad du kan give køb på) Man kan sige at du har svært ved at vælge "dine kampe med omhu", du går i krig med det hele. Det er derfor du har brug for en længerevarende psykoterapi og nogle redskaber, så du får hjælp til leve med din Borderline og så du ikke render surt i det hele og vender tingene indad.

Jeg håber du kan følge mine tanker i det jeg har skrevet.

Hvis de klogehoveder holder fast i borderline diagnosen, så be' om hjælp, en psykolog. Hold fast i at den egenindsigt som du har brug for, skal tænkes ind i et arbejdsforløb. Hold fast i at det at skulle lære om sig selv, er også et arbejde der kræver energi, men at det arbejde er mindst ligeså vigtigt som det hvor man tjener penge.

Det skal nok gå, men det vil tage tid.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 19:24   #4
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Borderline

Hejsa..

Jeg fik diagnosen borderline for 3 år siden, jeg kan ikke arbejde og er på ftp. Jeg går i Psykoterapi, så jeg forhåbentlig kan få bedre livskvalitet og blive bedre til at mentaliserer blandt andre mennesker. :-)
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp med borderline ? Physen Alt det andet 20 04-02-2014 14:57
SU sanering ved påvisning af borderline? Designer1975 Alt det andet 1 25-10-2012 22:36
Blog om borderline Girlscout Et godt link! 3 20-01-2011 14:50
Midlertidig ftp til borderline? Girlscout Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 17-11-2010 08:34
Borderline og kontanthjælpsloftet Girlscout Alt det andet 15 28-09-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension