K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2011, 07:01   #121
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
I en arbejdsprøvning er det meget vigtigt, at man siger fra når grænsen er nået.
Det kan nogle gange være hensigtsmæssigt, lige at komme over grænsen, så man kan dokumentere hvad konsekvensen er, og så afprøvningsstedet kan se det.
Ellers risikerer man også nemt, at få skyld for, at sige fra for hurtigt.

Men samtidig er det meget vigtigt, at møde op hver eneste dag, så vidt man på nogen måde er i stand til det.
Nogle gange kan man have det så skidt, at man er nødt til direkte at henvende sig til sin kontaktperson på stedet og fortælle, at man går hjem igen.
Hvis man har for meget fravær, altså dage hvor man slet ikke møder op, risikerer man meget nemt, at arbejdsprøvningen ikke kan bruges, da de ikke har haft mulighed for at bedømme borgerens arbejdsevne.

Det kan også være en god idé, at spørge sin sagsbehandler eller jobkonsulent hvad man skal gøre hvis man en dag har det så skidt, at man er nødt til, at gå hjem før tid.

For mit eget vedkommende var jobkonsulentens svar, at jeg så skulle sige det til chefen på arb.pladsen og derefter ringe til jobkonsulenten.

Måske fortrød han dette senere, for det kom jo til at betyde, at jeg ringede til ham 4 dage om ugen (havde fri onsdag).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2011, 23:41   #122
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg kan altså bare ikke mere.... efter endnu en weekend hvor hverken mine forældre eller børnenes far har kunnet hjælpe lidt til. Vu har hygget os, men det har været hårdt. Jeg er fuldstændig UDmattet. jeg bliver bare nødt til at melde mig syg i morgen, hvor jeg ellers skulle trappe op i tid. Jag har fuldstændig mistet gejsten efter jobkonsulentens udtalelse om at jeg nok bare kunne raskmeldes. De vil jo have alle på kontanthjælp. Måske er det det bedste. Jeg orker ikke kampen ligenu. det går for meget ud over mine børn. Jeg har ikke andet rigtig, i mit liv... det må ikke gå ud over dem. Et par år med fred og ro- mens den yngste kommer godt gang med skolen. Få lov at være syg... gå hjemme og komme til kræfterne. Jovist skal jeg aktiveres... men kan jo ikke klare så meget. Det skal nok gå. Jeg kan vel altid tage kampen op igen? Og alt bliver jo nemmere... den mindste på snart 6 år trækker tænder ud. Han er lynende intelligent og meget stærk i sindet. Men det tærer.. Jeg kan mærke jeg har distanceret mig fra det, dissociation... også et symptom ved borderline. Suuuk.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 08:14   #123
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Gs,

Hvor jeg føler med dig

Du kender jo min historie... Du er altså nødt til at erkende at det ikke holder at du bliver ved med at "piske" dig selv. Tænk sig at man "kæmper" sig igennem hygge med sine børn, jeg kender det så udemærket. Først nu ca 2 år efter min arbejdsprøvning kan jeg reelt hygge med dem og nyde det, dejligt.

Man kan ikke det hele og en arbejdsprøvning er rigtigt hårdt for een også selvom man så gerne vil. Du bliver nødt til at geare ned, få talt med din sagsbehandler om hvor du står og at du altså ikke kan gå op i tid, men nærmere skal ned igen. Hvis du skal være der for dine børn og det skal du jo, så er du nød til at give afkald på noget af arbejdstiden.

Det nytter ikke at melde sig syg lige nu, få talt med din sagsbehandler om at få kørt afprøvningen videre og afsluttet den i forhold til hvad DU kan magte og ikke din job konsulent. Du må også få fortalt hvordan du har haft det og at du er blevet presset for hårdt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 09:51   #124
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har ikke lige nærlæst hele tråden, men..

ET ER SIKKERT, du SKAL IKKE aktiveres, men have en afklaring af din arbejdsevne, og der er STOR forskel.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 18:28   #125
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg læser og tager til mig, det I skriver... og tak... jeg er bare bare helt slået af pinden og så træt som jeg ved ikke hvad. Men i dag snakkede jeg med min socialrådgiver i lægehuset. Hun trøstede mig og sagde, at den nye jobkonsulent jo ikke kender mig, og at bolden jo er hos min sagsbehandler på jobcenteret, som ikke har haft kontakt med mig i det nyeste forløb på det her værksted. Hun ville ringe til hende og lave et møde... Så i morgen må jeg jo tage på arbejde og prøve at tage hjem, inden jeg er ved at dåne... Hmm
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 21:10   #126
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gs,

Hvor er det godt at der er styr på det hvor du er Nogenlunde om ikke andet. Ved min arbejdsprøvning for 2 år siden, var der ikke styr på noget som helst fra kommunen af, de satte noget igang, og så kørte rouletten. Dog hader jeg når vi citerer vores egne historier, men nogle af dem kan vidst være lærerige, så sig til når du har problemer, det holder jo ikke. !! ?

Som du måske er, var jeg i sin "en af dem" der kommenterede overfor ansatte kollegaer, der var stressede og sygemeldte:" De må tage sig sammen, de har jo ikke noget at se til i forvejen i forhold til os andre". Sådan er det så bare blevet på arbejdsmarkedet idag stress, angst, borderline osv. kommer under et. også selvom det ene er værre end det andet.

Arbejdspladserne ved ikke bedre, og i kommunerne ved de ikke hvordan de skal håndtere de sygemeldte, til trods for at regeringen og opp. råber op om stress, angst og depp. samt hvad der følger.

Jeg ved simpelt hen ikke hvornår vi kommer til at møde dette i arbejdslivet !!??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 18:16   #127
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hej alle.
Først, jeg er dybt taknemlig over at K10 er oppe igen. Hvad skal vi gøre uden K10?????

Jeg kom ned på 2 timer om dagen på værkstedet. I dag var der møde. Jeg bliver afmeldt d. 24. juni. Jobkonsulent kunne ikke se nogen positiv udvikling, og kunne godt se at min arbejdsevne ikke bliver bedre. Hun mente jeg har brug for fred og ro i en periode, mens børnene er små, eller indtil deres far kan tage mere over. Jeg er alvorligt bekymret for, at de vil sætte mig på kontanthjælp "i nogle år", indtil jeg har overskud til at blive arbejdsprøvet igen. Men lad os lige se hvad min egen sagsbehandler siger. Jeg mener jeg må have pension med kontrol om 3 eller 5 år, og så giver det fin mening at arbejdsprøve mig igen. Ellers er det jo fleksjob (Helsingørdommen). Min læge støtter mig i at jeg er smadret i hovedet efter 2 timers arbejde. Det er jeg jo også når jeg ikke har børn!.
Men nu får jeg fred, og det trænger jeg til. Min sagsbehandler er tilbage d. 20. og da vil min socialrådg. fra mit lægehus kontakte hende, så jeg finder ud af hvad jeg skal leve af fra 4 dage efter....??? Eller med hvilken frist må de stoppe sygedagpenge?

Det var en lille update her fra mig
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 22:58   #128
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej GS,

Hvis ikke sin sbér med SIKKERHED vil indstille dig til ftp iht §18, så skal du tale med hende om en evt. afprøvning på et reva/erhvervscenter. Jeg er jo lige blev foreslået det samme i forbindelse med afslag fra pensionsnævnet på en §18.

Forstå og forlang fra hende at hun er 100000 % sikker hvis hun vil indstille dig til ftp. Hun kan jo ikke bare kaste dig ud til højre pt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-06-2011 kl. 23:04.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:02   #129
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jamen, jeg ER jo lige blevet afprøvet på REVA. 9 uger. Arbejdsevne 2 timer om dagen, altså stort set ingenting
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2011, 23:06   #130
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hmmm, så må du høre hvad din sbér har at byde ind med, det må være en ftp. og indstilling dertil...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension