K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2014, 21:50   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
.., men for mig der det to forskellige historier og mit svar er i forhold til de omtalte artikler
Tingene hænger overordnet sammen.


Mere rødvin til mig = mindre velfærd til dig ... og Spasser Jakob m. venner ...

Go' deal i min optik ... men mindre go' deal for de der må undvære.

Dertil orkestreret af pressen og politisk nyttige idioter ... der udråber dig og dine ligestillede til prygelknabe for alle landets økonomiske ulykker ...

Dertil en flok neo social-aber med deres naive tro på, at: arbejd macht frei ... i en tid, hvor teknologien i højere grad overtager / kan overtage meget af al trivialarbejdet med en beslutningsskabt strukturel arbejdsløshed til følge.

Så kan man selvf. sætte Spasser Jakob og hans kolleger til med pandepind at samle tyggegummi op fra diverse gågader og stræder og en flok kørestolsbrugere og benamputerede til at tygge og spytte gummiet ud strategiske steder, så alle parter "har noget at lave", for nu at binde tråden tilbage til neo social-abernes: arbejd macht frei teori ... og så sidder de spasser-typer m.f. heller ikke og får underlige idéer om, hvor landets egentlige værdier flyder hen ... når det nu ikke er i deres retning ...

BTW: Det er ikke altid det er en "samlet set" fordel at fluekneppe detaljen ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 07:25   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror vi og andre bliver chokeret fordi man læser om alle dem der bliver snydt, så kommer den her frem jeg får 20000 udbetalt, så kommer chokket, hvorfor får han så meget dette er der mange i arbejde der ikke gør.
Tror ikke ret mange læser avisen, de skimter overskriften og bliver vrede, det er let at skrive sådanne tekster

Og så kan man lige få dovne robert frem, at sige han burde arbejde, indrømmet jeg gad ikke engang læse om han var kommet i arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 08:58   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu har Spasser Jakob vist også 4 unger, og så er det regnestykket IGEN-IGEN bliver misvisende (folk kan STADIG IKKE!) finde ud af at skelne forsørgere fra ikke-forsørgere, og journalisterne glemmer fortsat at gøre opmærksom på den temmelig store forskel!!!!
For at kunne vurdere noget som helst vedr. hans udtalelser er man jo nødt til, at vide hvad de 20.000 reelt dækker over.

Hvis f.eks. en fp'er er alene med x antal børn i en lejet bolig, så vil der være udbetaling af pension, div. ydelser vedr. børnene og boligsikring, derudover kan der måske være tilskud til medicin ell.a.

Men ydelserne, som vedrører børnene, og boligsikringen ville en enlig forælder med arbejde jo også få.

Så'n lige efter hukommelsen får jeg ca. 12.000 i fp om måneden, 2.000 i boligsikring, knap 900 i ungeydelse.
Dertil kommer børnecheck og de andre kvartals-udbetalte ydelser vedr. børnene på ca. 6.500 kr.
Jeg er alene med 2 børn.

D.v.s. at jeg får lige i omegnen af 17.000 pr. måned.

Hvis jeg havde været alene med 4 børn, i en lejlighed, som er større og dyrere end den jeg har, så ville jeg jo også runde de 20.000 kr. pr. måned.

Men de fleste af ydelserne er jo ikke forbeholdt mennesker på overførselsindkomst. Børnechecken får alle forsørgere, uanset indkomst.

Selv div. ministre, som er forsørgere, modtager børnechecken, men har vi nogensinde hørt dem udtale sig om, at de får for meget?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 09:17   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
LIgesom vi ikke høre om de der trækker store fradrag ud af skatten, fordi det kan lade sig gøre, og en del har mange, mange penge i skattely, som decideret unddrager skat.
Og mange der har kunnet trække store beløb fra til kapitalpensioner, igennem en årrække. osv.

Men dem høre vi ikke om, trods, at det der evt. gives for meget til nogle, jo er småpenge ift ovenstående.

men sjovt nok, får det ikke samme foragelse, blandt befolkningen. Og det trods, at der bliver mindre at dele ud af, til flertallet.

Og det på trods af , at de mest socialt udsatte, betaler en høj pris for dette, med alle de reformer, der er ihverksat, de senere år.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 00:28   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skattechefer får millionbonusser trods skandaler

Journalister, mon ikke denne sag kunne give anledning til dybdeborende artikler, over en længere periode, hvor alle aspekter bliver belyst for skatteborgerne?

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/03/27/215122.htm

"De upopulære sager har nærmest stået i kø de seneste år i Skat.

Men det har ikke påvirket størrelsen på bonusserne til de ansvarlige chefer i Skat.

Tværtimod fik Skats direktion i 2013 udbetalt 30 procent større bonus - såkaldt resultatløn - end året før. Til sammen fik de 1.144.600 millioner kroner oveni deres faste direktørløn mod 888.000 året før.

De øvrige godt 300 chefer i Skat fik også ekstrastore bonusser oven i lønningsposen - helt nøjagtigt 18 procent mere i 2013 end i 2012. De måtte dele 25,1 millioner kroner mod 21,3 millioner kroner året før som resultatløn.
"

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 01:29   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
He he jeg kan godt lide din optimisme Peter....

Men det drejer sig om "eliten" og dermed ikke noget man gå alt for dybt med...det sælger ikke rigtig godt nok...

Der er meget større stemning og læsere i at finde "alle" dem som ikke gider arbejde og som "snyder" for et par tusinde kr...for her kan de bare kaste en masse gylle af sig....det betyder ikke så meget om det er rigtigt eller om det er forkert..folk sluger det råt uanset...og politikerne står i kø for at udnytte disse gyllehistorier...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 12:24   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, min optimisme fejler ikke noget, Web

.. så kan man også få den tanke at jeg er naiv. Men hellere optimist og naiv end at have svært ved at se mig selv i øjnene. Nemesis venter på os alle.

Da jeg kun er et menneske, forsøger jeg aldrig at ønske ondt for andre mennesker, men det er sgu svært en gang imellem.

http://www.b.dk/berlingske-mener/dep...selvransagelse

"Først og fremmest er departementschefernes tilgang til den såkaldte selvransagelse underlig. Initiativtageren, Statsministeriets departementschef Christian Kettel Thomsen, afviser i et uddybende interview i DJØF-bladet, at selvransagelsen kan tages som udtryk for, at der er noget galt på Slotsholmen. »De kan ikke tages som udtryk for en tendens eller et udskred, som nogen har talt om,« fastslår departementschefen.

Jamen, så er alt jo i skønneste orden, hvorfor så bede embedsmændene læse på lektierne og drøfte adfærd? Man får den mistanke, at selvransagelsen først og fremmest tjener det formål at kunne fortælle offentligheden, at man sandelig tager sagerne alvorligt, mens man reelt ikke foretager sig noget.
"

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2014/03/27/224213.htm

Inger Støjberg

"På ti år er antallet af fattige i Danmark fordoblet, mens de rigeste er blevet endnu rigere. Både den forhenværende og den nuværende regerings reformer har medvirket til at øge uligheden i indkomster, men ifølge Venstre er uligheden ikke et problem i sig selv."

Men når størstedelen af den danske befolkning stadig stemmer, netop på politikere der fremture med slige meninger, så må jeg accepterer min naivitet, med et smil.

Hvor mange kan mon huske at disse udtalelser kostede Eva Kjer Hansen sin ministerpost, fordi Anders Fogh Andersen ønskede at være en "midter-politiker" i en kortere periode. Og det var derfor forbudt at sige, som Inger Støjberg har tilladelse til i dag.

Men der er desværre stemmer i det.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-03-2014, 04:19   #18
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg ved sku ikke hvor han får de 20.000 fra. Jeg får ca 10.000 kr om måneden udbetalt INKLUSIVE boligstøtte og jeg er alvorligt handicappet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension